حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اعلام وضعیت بحرانی در هواوی بنابر دستور بنیانگذار این شرکت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مشکلات، هواوی

سالیان قبل، هواوی شرکتی قدرتمند بود که آوازه محبوبیت آن تمام کاربران جهان را جذب خود می‌کرد. طولی نکشید که این موفقیت و درخشش فوق‌العاده، با تحریم‌های سنگین آمریکا و به بهانه خطر جدی علیه امنیت ملی این کشور، خیلی زود فروکش کرد. حالا نیز شاهد اعلام وضعیت بحرانی در هواوی برای کارکنان بنابر دستور بنیانگذار این شرکت هستیم. با ترنجی همراه باشید.

اعلام وضعیت بحرانی در هواوی برای کارکنان بنابر دستور بنیانگذار این شرکت

بنا به گزارش‌های دریافتی، رن ژنگفی، بنیانگذار هواوی، به نیروهای کار خود گفته است که به جای فروش، سودآوری را در اولویت قرار دهند، زیرا وی پیش‌بینی می‌کند مشکلاتی در کوتاه مدت، ناشی از رکود جهانی برای این شرکت وجود داشته باشد. در یک یادداشت داخلی فاش شده است که رن به کارکنان هواوی گفته است که روی درآمدزایی بیشتر تمرکز کنند تا بقای شرکت را در سه سال آینده تضمین نمایند.وی در این رابطه گفته است که دیگر داستانی وجود ندارد و ما باید در مورد واقعیت‌ها صحبت کنیم.

مسئله فروش گوشی‌های هوشمند در چین نیز یک موضوع بحث برانگیز است. این شرکت تولید کننده موبایل چینی، یعنی هواوی، چند سال چالش برانگیز را به خاطر تحریم‌های ایالات متحده تحمل کرده است که در نتیجه چنین وضعیتی، دسترسی این شرکت به فناوری‌های آمریکایی محدود شده و فشار تحریم واشنگتن، منجر به حذف این شرکت از عرضه محصولات 5G در بازارهای کلیدی، از جمله بریتانیا شده است.

اعلام وضعیت بحرانی در هواوی

این مشکلات، تمام برنامه ریزی این شرکت در بخش گوشی‌های هوشمند و بخش مخابراتی را مختل کرده است و هزینه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را دوبرابر کرده و امکان ارتباط با بازارهای نوظهور مانند وسایل نقلیه نیز مشکل ساز شده است. اما همچنان این شرکت به آن ادامه می‌دهد. با این حال، سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تا کنون نتوانسته‌اند افت درآمد اصلی این کسب‌ و کار را جبران کنند، زیرا این شرکت کاهش درآمد و حتی کاهش تعداد کارمندان را گزارش کرده است.

به گزارش وب سایت خبری TechRadar، این یادداشت نشان می‌دهد که هواوی می‌تواند با اعلام وضعیت بحرانی، علاقه خود به خطوط تجاری و تجربی را کاهش دهد. زمانی بود که هواوی برای مدت کوتاهی بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان بود، حالا این شرکت از آن وضعیت مشابه در اوایل سال ۲۰۲۰ فاصله زیادی دارد. با این حال تاثیر تحریم‌های ایالات متحده، به ویژه عدم دسترسی به سیستم عامل اندروید گوگل، باعث شد تا این شرکت خود دست به کار توسعه سیستم عامل هارمونی شود.

اعلام وضعیت بحرانی در هواوی

این شرکت حتی زیر مجموعه خود یعنی برند آنر را نیز واگذار کرد. اما این بدان معنا نیست که به طور کامل از تولید گوشی‌های هوشمند دست کشیده است. این شرکت به توسعه سیستم عامل HarmonyOS خود ادامه خواهد داد و قصد دارد تا ماه آینده یک گوشی هوشمند جدید از سری Mate را عرضه کند، همچنین لازک به ذکر است که در چند سال گذشته، این شرکت محصولات مختلفی از پوشیدنی‌ها و لوازم جانبی را نیز عرضه کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان