حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته ایلان ماسک امکان بارگیری توانایی مغز انسان در ربات های انسان نما وجود دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ربات، فناوری‌های نوین

اگر بگوییم که ایلان ماسک در دنیای دیگری گشت و گذار می‌کند، اصلا اغراق نکرده‌ایم. زیرا به جرات می‌توان گفت وی تنها کسی است که ایده‌های انقلابی و فوق‌العاده کاربردی زیادی را در ذهن خود می‌پروراند. همانطور که می‌دانید، وی مشغول طراحی و توسعه پروژه‌های بسیار زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ربات‌های انسان نما اشاره کرد. اما در آخرین مورد، به گفته ایلان ماسک امکان بارگیری توانایی مغز انسان در ربات های انسان نما وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بارگیری توانایی مغز انسان در ربات چگونه ممکن خواهد بود؟!

سال گذشته، ایلان ماسک طرح مفهومی یک ربات انسان نما با نام Optimus را معرفی کرد. اگرچه هنوز راه زیادی در پیش است تا استفاده از این ربات واقعا عملی شود، اما ایلان ماسک امید زیادی به این نوع ربات‌ها دارد. او می‌گوید که روبات‌های انسان‌نما در حال ظهور هستند و سرعت پیشرفت هوش مصنوعی نیز بسیار سریع است.

طی مصاحبه‌ای که توسط ماتیاس دوپفنر (Mathias Döpfner)، مدیر عامل Axel Springer انجام شد، ایلان ماسک نظرات خود را در مورد ربات‌های انسان نما که در حال ساخته شدن هستند به اشتراک گذاشت. همچنین وی در مورد ربات اپتیموس تسلا که ربات انسان نمای خود این شرکت است نیز صحبت کرد.

تراشه مغزی ایلان ماسک برای اولین آزمایشات انسانی آماده می شود

ایلان ماسک گفته است که Optimus یک هدف کلی است، در واقع این ربات، ریک نوع ربات کارگر است. نقش اولیه این ربات باید در کاری باشد که تکراری، خسته کننده یا خطرناک است و یا اساسا کاری است که مردم نمی‌خواهند انجام دهند. وقتی صحبت از ربات‌های انسان‌نما می‌شود، بسیاری از مردم نگرانی‌های جدی در مورد اینکه آیا در موقعیت‌های خاص جایگزین افراد می‌شوند یا خیر دارند.

بارگیری توانایی مغز انسان در ربات

به همین دلیل است که مصاحبه‌ کننده می‌پرسد که آیا این ربات‌ها می‌توانند در زندگی روزمره به مردم کمک کنند، مثلا با کمک کردن به کارهای داخل خانه. ایلان ماسک در پاسخ گفت که اپتیموس یک ربات انسان نمای متمرکز بر کارهای عمومی خواهد بود. علاوه بر این، نباید امکان بارگیری توانایی مغز خود را در این ربات فراموش کنیم.

پی گفت که ما می‌توانیم چیزهایی را در این ربات بارگیری کنیم که معتقدیم آن ویژگی، خودمان را منحصر به فرد می‌کند. البته اگر دیگر در آن بدن نباشید، قطعا این موضوع تفاوت خواهد داشت. اما تا آنجا که حفظ خاطرات و شخصیت‌مان اهمیت دارد، فکر می‌کنم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

طراحی و توسعه ربات‌های انسان نمای دوپایی

به غیر از آن، ماسک همچنین اطلاعاتی در مورد طراحی ربات‌های دوپا به اشتراک گذاشت. او گفت که بشریت جهان را طوری طراحی کرده است که بتواند با یک ربات انسان نمای دوپا که دو دست و ده انگشت دارد ارتباط برقرار کند. بنابراین اگر می‌خواهید رباتی داشته باشید و بتوانید کارهایی را انجام دهید که انسان‌ها می‌توانند انجام دهند، باید آن ربات تقریبا به همان اندازه و شکل و توانایی شما باشد.

علاوه بر این، او گفت که تسلا امسال محصولات بسیار خوبی در سطح نمونه اولیه خواهد داشت و ممکن است حداقل حجم تولید متوسطی در اواخر سال ۲۰۲۳ داشته باشد. به گفته GizChina، اولین ربات تسلا، به نام Tesla Bot در آگوست ۲۰۲۱ رونمایی شد که قد آن ۵ فوت و ۸ اینچ و وزن آن نیز ۱۲۵ پوند بود. در ماه ژانویه، ایلان ماسک آن را مهم‌ترین محصول توسعه یافته  توسط شرکت تسلا در آن سال نامید.

ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ رده بندی Forbes، ایلان ماسک است!

از سوی دیگر، ایلان ماسک نمی‌توانست از صحبت در مورد تهاجم روسیه به اوکراین اجتناب کند. او همچنین گفت که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم پوتین کنترل اوکراین را ببه دست بگیرد! علاوه بر این، او گفت که مطمئن است پوتین به طور قابل توجهی ثروتمندتر از او است. برای یادآوری باید بگوییم که در میان فهرست‌های رسمی، ایلان ماسک اکنون ثروتمندترین فرد جهان است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ربات تسلا می‌تواند در نهایت به یک محصول تجاری موفق تبدیل شود؟ به نظر شما بهترین کاربردی که هر ربات انسان نما باید داشته باشد، چیست؟! نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان