حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه ایرپادز پرو 2 اپل در نیمه دوم 2022 و تغییر استراتژی این شرکت به‌دلیل فروش ضعیف ایرپادز 3

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، گجت‌های پوشیدنی

انتظار می‌رود اپل امسال نسخه جدیدی از AirPods Pro را معرفی کند که احتمالاً ویژگی‌های جدید ردیابی سلامت و به‌روزرسانی‌های طراحی را به‌همراه خواهد داشت. مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، نیز اکنون پیش‌بینی می‌کند که اپل پس از معرفی نسل دوم، فروش ایرپادز پرو اصلی را متوقف خواهد کرد و این نشان دهنده‌ی تغییر استراتژی این شرکت، برخلاف روند زمان عرضه ایرپادز 2 و 3 است.

عرضه زودهنگام ایرپادز پرو 2 اپل

امروز در پستی در توییتر، کو توضیح داد که اپل سفارش‌های AirPods 3 را برای سه‌ماهه دوم و سوم امسال تا بیش از 30 درصد کاهش داده است. این تحلیلگر توضیح می‌دهد که تقاضا برای AirPods 3 به‌دلیل «استراتژی ناموفق تقسیم‌بندی محصول» به‌طور قابل‌توجهی ضعیف‌تر از AirPods 2 بوده است.

به‌عنوان یادآوری، زمانی که اپل سال گذشته ایرپادز 3 را معرفی کرد، به‌طور همزمان قیمت ایرپادزهای نسل دوم را کاهش داد و آن‌ها را در خط تولید ایرپادزها نگه داشت. این بدان معناست که اپل درحال‌حاضر سه نوع مختلف ایرپادز را می‌فروشد: AirPods 2 ،AirPods 3 و AirPods Pro.

اپل امیدوار بود که مردم با ویژگی‌ها و طراحی جدید AirPods 3 وسوسه شوند تا قیمت بالاتری را برای تهیه AirPods 2 خرج کنند. درعوض، به‌نظر نمی‌رسد که این اتفاق افتاده باشد. Kuo بیان می‌کند که «استراتژی بخش‌بندی» شکست خورده است و خریداران همچنان عمدتاً به‌جای ایرپادز 3، نسل دوم این گجت پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه‌تر را انتخاب می‌کنند.

عرضه زودهنگام ایرپادز پرو 2 اپل

عرضه زودهنگام ایرپادز پرو 2 اپل

برای جلوگیری از وضعیت مشابه با AirPods Pro 2، اپل درنظر دارد پس از عرضه مدل نسل دوم، فروش AirPods Pro اصلی را متوقف کند. کو می‌نویسد:

سفارش‌های AirPods 3 برای سه‌ماهه دوم و سوم سال 2022 تا بیش از 30 درصد کاهش یافته است. همچنین به‌دلیل شکست استراتژی تقسیم‌بندی محصول، تقاضا برای AirPods 3 به‌طور قابل‌توجهی ضعیف‌تر از AirPods 2 بوده است. AirPods Pro ممکن است پس از عرضه AirPods Pro 2 توسط اپل در نیمه دوم سال جاری متوقف شود تا از تکرار اشتباهی مشابه جلوگیری شود.

این بدان معناست که اگر امیدوار بودید که AirPods Pro با قیمت پایین‌تری پس از AirPods Pro 2 باقی بماند، احتمالاً این‌طور نخواهد بود.

انتظار می‌رود AirPods Pro 2 به‌روزرسانی‌های متعددی ازجمله پشتیبانی از صدای بدون افت کیفیت، فرم طراحی جدید و ویژگی‌های سلامتی را ارائه دهد. کو بارها گفته است که AirPods Pro 2 قرار است در نیمه دوم سال 2022 عرضه شود، ادعایی که او امروز نیز آن را تکرار کرد.

نظر شما درباره فروش ضعیف‌تر از انتظار ایرپادز 3 و جبران آن با تغییر استراتژي زمان عرضه ایرپادز پرو 2 توسط اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی