حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف یک ویژگی مفید تسک بار ویندوز ۱۱ در آپدیت جدید این سیستم عامل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، آپدیت، اخبار، سیستم عامل، مایکروسافت

ویندوز ۱۱ را باید اوج تلاش و مهندسی مایکروسافت جهت خلق یک سیستم عامل کاربرپسند و قدرتمند دانست. این نسخه از سیستم عامل ویندوز چندین ماه است که معرفی و عرضه شده است. در کنار موارد بسیار زیادی که در این نسخه شاهد بهبود یافتن و تغییر کردن آن‌ها هستیم، با ظاهر جدید و فرم تازه آیکون‌ها نیز روبرو شده‌ایم. گرچه همه چیز خوب و بی نقص به نظر می‌رسید اما گویا این موضوع ثبات نداشت و حالا حذف یک ویژگی مفید تسک بار ویندوز ۱۱ در آپدیت جدید این سیستم عامل ممکن است به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیاید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حذف یک ویژگی مفید تسک بار ویندوز ۱۱ و نارضایتی کاربران از این اقدام

ویندوز ۱۱ آخرین و برترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت است. چند ماه است که این سیستم عامل منتشر شده است و مایکروسافت به بهبود و توسعه آن ادامه می‌دهد تا تغییرات هیجان انگیزتری را برای کاربران ایجاد کند. با این حال، آخرین مورد احتمالا همه را راضی نخواهد کرد.

زیرا یک ویژگی بسیار کاربردی را حذف می‌کند. همانطور که Windows Latest نشان می‌دهد، به زودی دیگر امکان کشیدن و رها کردن برنامه‌ها و تغییر مکان آن‌ها در نوار وظیفه وجود نخواهد داشت. این موضوع می‌تواند به شدت کارایی و تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد.

سهم ویندوز 11 مایکروسافت بر روی رایانه‌های شخصی اکنون به 20 درصد رسیده است

مایکروسافت اخیرا روش جدیدی را برای مدیریت تسک بار در تبلت‌ها آغاز کرده است. در یک دستگاه با صفحه نمایش لمسی، می‌توان آن را به حداقل رساند تا بر روی صفحه نمایش قرار گیرند و در صورت لزوم آن‌ها را گسترش داد. در بیلد ۲۲۵۷۲، این ویژگی جدید وجود دارد، اما نقطه ضعف آن این است که دیگر امکان تنظیم مجدد آیکون‌های مخفی وجود ندارد.

حذف یک ویژگی مفید تسک بار ویندوز ۱۱

در اینجا در مورد منوی مخفی در سمت راست تسک بار صحبت می‌کنیم. این مورد به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های در حال اجرا را در پس زمینه مشاهده کنید. اگر امروز امکان سازماندهی و تنظیم مجدد آیکون‌ها از طریق ماوس وجود داشته باشد، به زودی دیگر این مورد حتی در حالت دسکتاپ نیز وجود نخواهد داشت. این تصمیم یک حرکت عمدی مایکروسافت برای گسترش بهینه سازی دستگاه است. البته هنوز هم می‌توان این منو را از طریق پارامترها تغییر داد، اما مستقیما از طریق ویندوز قابل انجام نیست.

چرا حذف این قابلیت مهم در تسک بار Windows 11 اشتباه است؟!

از سوی دیگر، مایکروسافت قصد دارد در آپدین آینده این سیستم عامل، امکان کشیدن و رها کردن کلاسیک را در تسک بار یا همان نوار وظیفه قرار دهد. این مورد ویژگی‌ای است که به مدت طولانی در ویندوز وجود داشته است، اما به طور عجیبی این حرکت تکراری به نظر می‌رسد.

آموزش اجرای برنامه های اندروید در ویندوز 11

قابل ذکر است که همه این ویژگی‌ها سریعا به رایانه‌های شخصی شما نخواهند آمد. همانطور که Windows Latest اشاره می‌کند، کاربران باید در نسخه 22H2، آپدیت بزرگ ماه اکتبر را دانلود و نصب کنند. به عنوان یادآوری، مایکروسافت هر سال یک آپدین و به‌روزرسانی مهم را منتشر می‌کند که علاوه بر پچ‌ها، سهم زیادی را از تغییرات در طول سال را به همراه دارد.

حذف یک ویژگی مفید تسک بار ویندوز ۱۱

مایکروسافت اخیرا رویدادی را اعلام کرده است که بر روی ویژگی‌های جدید برای کار هیبریدی، امنیت و مدیریت و تجربه بهتر ویندوز ۱۱ تمرکز خواهد کرد. شما می‌توانید این رویداد را در صفحه رسمی رویدادهای مایکروسافت که از ۵ آوریل آغاز می‌شود دنبال کنید.

سال گذشته، مایکروسافت نه تنها نسل جدیدی از سیستم عامل خود را معرفی کرد، بلکه ویندوز ۱۱ را نیز برای عموم کاربران منتشر نمود. پس از آن، این غول نرم‌افزاری به توسعه پلتفرم نرم افزاری خود ادامه داد و اکنون زمان آن رسیده است که کاربران بدانند در آینده ویندوز ۱۱ چه چیزی در انتظار آن‌ها است.

آپدیت بعدی ویندوز 11 شامل ژست‌های لمسی جدید، پوشه‌های منوی استارت و موارد دیگر خواهد بود

به گفته وب سایت خبری GizChina، پانوس پنی (Panos Panay)، مدیر محصولات مایکروسافت در طول این رویداد در این مورد صحبت خواهد کرد. انتظار می‌رود در این رویداد وی ویژگی‌های امنیتی، بهبود عملکرد و تعامل بهتر در سیستم عامل جدید را برای کاربران در رایانه‌های محلی و در فضای ابری اعلام کند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا حذف ویژگی‌های مهم و کاربردی با توجیه بهبود و بهینه سازی قابل قبول است؟ به نظر شما مایکروسافت به جای چنین کاری، چه کارهای دیگری را می‌تواند انجام دهد؟ به عنوان یک کاربر ویندوز ۱۱،انتظار شما از نسخه بعدی این سیستم عامل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان