حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت بعدی ویندوز 11 شامل ژست‌های لمسی جدید، پوشه‌های منوی استارت و موارد دیگر خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

با گذشت تنها دو روز از انتشار نسخه جدید و بزرگ ویندوز 11، حال مایکروسافت قصد دارد آپدیت بعدی این سیستم‌عامل را با قابلیت‌های جدید شامل ژست‌های حرکتی لمسی، پوشه‌های منوی استارت، Task Manager بازطراحی‌شده و پیشرفت‌های بسیار بیشتر در آینده منتشر کند. بیلد جدید ویندوز 11 امروز برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار گرفته که مملو از ویژگی‌های جدیدی است که به‌نظر می‌رسد به‌طور قابل‌توجهی باعث بهبود عملکرد و قابلیت استفاده کلی از ویندوز 11 می‌شوند.

آپدیت بعدی ویندوز 11

پوشه‌های منوی استارت جدید به کاربران ویندوز 11 این امکان را می‌دهد که بخش پین‌شده‌ی منوی استارت را در پوشه‌ها سفارشی کنند. برای ایجاد یک پوشه، برنامه‌ای را روی دیگری می‌کشید و همچنین می‌توانید برنامه‌ها را در پوشه‌ها مرتب کنید و یا آن‌ها را حذف کنید. امکان تغییر نام پوشه‌ها در نسخه‌های آزمایشی در دسترس است، اما با توجه به اینکه ویندوز 11 بدون دسترسی نه‌چندان گسترده برای تغییر طراحی منو منتشر شده، دیدن سفارشی‌سازی بیشتر در منوی استارت یک ویژگی خوب قلمداد می‌شود.

اگر همیشه از طرفداران ژست‌های حرکتی در ویندوز 8 بوده‌اید، مایکروسافت به‌زودی پنج حرکت لمسی جدید را به ویندوز 11 اضافه می‌کند که استفاده از تبلت‌های بهره‌مند از این سیستم‌عامل را کمی آسان‌تر می‌کند. اولین مورد، امکان کشیدن انگشت به بالا در نوار وظیفه برای نمایش منوی Start و کشیدن انگشت به پایین برای رد کردن مجدد آن است. همچنین می‌توانید در منوی Start بین پین‌شده، همه برنامه‌ها، و توصیه‌شده/بیشتر جابجا شوید.

آپدیت بعدی ویندوز 11

آپدیت بعدی ویندوز 11

سومین ژست لمسی جدید به شما امکان می‌دهد برای نمایش منوی تنظیمات سریع، انگشت خود را از سمت راست پایین نوار وظیفه بکشید که درصورت نیاز به تغییر سریع حالت هواپیما یا دسترسی به تنظیمات بلوتوث مفید است. انیمیشن‌های نمایش مرکز اعلان نیز بهبود یافته‌اند و یک پنجره تمام‌صفحه جدید در برنامه‌های لمسی وجود دارد که از کشیدن تصادفی از لبه‌های صفحه تبلت جلوگیری می‌کند. مایکروسافت همچنین می‌گوید چرخش دستگاه شما بین جهت عمودی و افقی، «باکیفیت‌تر» و «پاسخگوتر» می‌شود.

ویژگی جدید مایکروسافت Snap Layouts در ویندوز 11 نیز درحال بهبود است و به شما این امکان را می‌دهد تا یک برنامه را به بالای پنجره کشیده و همه طرح‌بندی‌هایی را که می‌توانید استفاده کنید، نشان دهید. مایکروسافت همچنین درحال بهبود ویژگی فوکوس خود است. حالت Do Not Disturb جدید نیز بی‌صدا کردن سریع اعلان‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند، بنابراین شما فقط اعلان‌ها یا موارد اولویت‌دار را برای هشدار مشاهده می‌کنید.

Live Captions به‌زودی در ویندوز 11 منتشر خواهد شد و از میانبر Winkey + CTRL + L قابل‌دسترسی است. زیرنویس‌های زنده برای افرادی که ناشنوا یا کم‌شنوا هستند بسیار مفید خواهد بود، اما برای استفاده همگان نیز در دسترس است و به‌طور خودکار از هر محتوایی که شامل صدا باشد، بر روی دستگاه پشتیبانی می‌شود. زیرنویس‌ها می‌توانند در یک پنجره شناور باشند یا در بالا یا پایین صفحه، نمایش داده شوند. به‌نظر می‌رسد این یک بهبود دسترسی عالی برای ویندوز 11 است.

از دیگر پیشرفت‌هایی که در راه است می‌توان به قابلیت کشیدن و رها کردن روی نوار وظیفه ویندوز 11 اشاره کرد. این قابلیت درابتدای انتشار سیستم‌عامل همراه با آن نبود، بنابراین کاربران ویندوز 11 از دیدن این بازگشت خوشحال خواهند شد. مایکروسافت همچنین دیدن فضای ذخیره‌سازی OneDrive شما در File Explorer را آسان‌تر می‌کند و ویژگی دسترسی سریع را نیز بهبود می‌بخشد تا به شما امکان دهد فایل‌ها و همچنین پوشه‌ها را پین کنید.

حالت تاریک تسک منیجر

حالت تاریک تسک منیجر

در تلاش برای کاهش مصرف انرژی در رایانه‌های شخصی، مایکروسافت مقادیر پیش‌فرض خواب و خاموش بودن صفحه را در تنظیمات انرژي ویندوز 11 تغییر داده است. همچنین رایانه‌های شخصی جدید احتمالاً در آینده با گزینه‌های خواب/خاموش صفحه پیشرفته‌تری عرضه خواهند شد.

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین قابلیت، طراحی مجدد Task Manager در ویندوز 11 است. این مورد شامل یک نوار فرمان جدید و یک تم تیره، در کنار یک حالت کارآمدی جدید است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را از مصرف منابع سیستم محدود کنید.

مثل همیشه، ویژگی‌های جدید ویندوز 11 درحال‌حاضر تنها در نسخه آزمایشی در دسترس هستند، به این معنی که برخی از آن‌ها احتمالاً در بروزرسانی ماهانه‌های آینده و در طول سال 2022 ارائه خواهند شد. مایکروسافت درجریان انتشار آخرین نسخه جدید ویندوز ۱۱ اشاره کرد که بروزرسانی‌های این سیستم‌عامل در آینده به‌صورت منظم‌تری منتشر خواهند شد.

نظر شما پیرامون ویژگی‌های اضافه‌شده به بیلد جدید ویندوز ۱۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی