حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم ویندوز 11 مایکروسافت بر روی رایانه‌های شخصی اکنون به 20 درصد رسیده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

طبق جدیدترین آمار منتشرشده توسط وب‌سایت تحلیلی adduplex، سهم آخرین نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت، ویندوز 11، اکنون به یک‌پنجم تمامی نسخه‌های ویندوزها رسیده و همچنین در نزدیک به 20 درصد از رایانه‌های شخصی ویندوزی در سراسر جهان نصب شده است.

سهم ویندوز 11 مایکروسافت

شایان‌ذکر است، آمار منتشرشده جدید نشان‌دهنده‌ی میزان رشد بسیار کم نسبت‌به سهم 16.1 درصدی است که در ژانویه 2022 ثبت شده بود. به‌عبارت‌دیگر، سیستم‌عامل ویندوز 11 غول فناوری آمریکایی پس از دو نسخه ویندوز 10 (یعنی 21H2 و 21H1)، سومین سیستم‌عامل بزرگ ازنظر پراستفاده‌ترین نسخه ویندوز می‌باشد. گزارش AdDuplex از جمع‌آوری اطلاعات از بیش از 5000 برنامه کاربردی که از AdDuplex v2 SDK در فروشگاه مایکروسافت استفاده می‌کنند، بدست می‌آید. معمولاً، نظرسنجی‌ها فقط حدود 60000 رایانه شخصی را به‌عنوان حجم نمونه درنظر می‌گیرند که جامعه آماری بسیار کوچکی است.

درهمین‌راستا، این گزارش کاملاً دقیق نبوده؛ اگرچه یک دید کلی در مورد پذیرش آخرین نسخه ویندوز از سوی کاربران را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، شایان‌ذکر است که این نظرسنجی فقط نسخه‌های ویندوز 10 به بعد را پوشش می‌دهد، بنابراین این داده‌ها برای همه نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل ویندوز شامل ویندوز 8، 8.1 و 7 در‌نظر گرفته نشده است. با نگاهی به نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط AdDuplex، می‌بینیم که ویندوز 11 درحال‌حاضر در حدود 19.3 درصد از رایانه‌های شخصی ویندوزی استفاده می‌شود.

سهم ویندوز 11 مایکروسافت

سهم ویندوز 11 مایکروسافت

از سوی دیگر، ویندوز 10 نسخه 21H2 رتبه دوم را به خود اختصاص داده، زیرا این به‌روزرسانی برای رایانه‌های شخصی‌ای بوده که به‌دلیل حداقل مشخصات موردنیازشان، واجد شرایط دریافت ویندوز 11 نیستند. درحالی‌که 20 درصد رقم بزرگی نمی‌باشد، ویندوز 11 هنوز یک سیستم‌عامل نسبتاً جدیدی است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که این رقم در ماه‌های آینده روند افزایشی خود را حفظ کند.

حدود یک هفته قبل، مایکروسافت رسما اولین آپدیت جامع ویندوز 11 خود با پشتیبانی از اجرای برنامه‌های اندروید و بهبود نوار وظیفه (تسک‌بار) را منتشر کرد. همچنین مدت کوتاهی پس از آن مشخص شد که غول فناوری به‌دنبال ارائه آپدیت بعدی این سیستم‌عامل با قابلیت‌هایی ازجمله بهبود ژست‌های لمسی و پوشه‌های منوی استارت نیز می‌باشد.

دیدگاه شما پیرامون سهم 20 درصدی ویندوز 11 درمیان سیستم‌عامل‌های مخصوص دسکتاپ مایکروسافت چیست؟ آیا خود شما تاکنون این نسخه را بر روی رایانه شخصی‌تان نصب کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی