حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محبوبیت گلکسی S22 Ultra نشان می‌دهد که حذف گلکسی نوت تصمیم درستی بوده است

همانطور که می‌دانید، سامسونگ با افزودن یک نسخه قلم دار به سری S، رسما پایان خط سری Note را اعلام کرد. برخی معتقد بودند این تصمیم اشتباه است، اما محبوبیت گلکسی S22 Ultra نشان می‌دهد که حذف گلکسی نوت تصمیم درستی بوده است. با ترنجی همراه باشید.

محبوبیت گلکسی S22 Ultra به چه معناست؟!

سامسونگ اخیرا در رسانه‌ها و در انجمن‌های مختلف برای تعدادی از مسائل مختلف مربوط به سری گلکسی S22 و برخی تاکتیک‌های عجیب که در چندین خانواده گوشی‌های هوشمند رده بالای این شرکت است، شکست خورده است. اما به نوعی، این جنجال‌ها به نظر نمی‌رسد که خسارت زیادی به آمار فروش این شرکت در ایالات متحده وارد کرده باشد.

طبق گزارش جدیدی که توسط Wave7 Research گردآوری شده و توسط PCMag منتشر شده است، خریداران واقعا به رسوایی خنثی‌ کننده سامسونگ در عملکرد دستگاه که هفته گذشته عذرخواهی مدیر عامل سامسونگ را به دنبال داشت، اهمیتی نداده‌اند. البته این داده‌ها به اندازه کافی جدید نیستند تا به این نتیجه برسیم.

محتویات جعبه سامسونگ گلکسی S22 Ultra چیست؟

در آن زمان بود که گلکسی اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا به طور رسمی معرفی شدند و علی‌رغم اینکه تنها چند روز تا ماه مارس باقی مانده بود، این سه محصول قدرتمند توانستند بلافاصله سهم تولید کننده خود را از فروش کلی که توسط سه اپراتور برتر آمریکا به دست آمده است، افزایش دهند.

این موضوع گلکسی S22 Ultra با نمایشگر ۶.۸ اینچی و S22+ با نمایشگر ۶.۶ اینچی و S22 با نمایشگر ۶.۱ اینچی را در اوایل کسب محبوبیت ایالات متحده تحت الشعاع قرار داد و ممکن است برای کسانی که با تاریخچه سری Galaxy S آشنایی ندارند، تعجب آور نباشد. دلیل این موضوع آن است که S20 اصلی در واقع در سال ۲۰۲۰ فروش بسیار قوی‌تری نسبت به برادران بزرگ خود داشت و همین اتفاق در سال گذشته با گلکسی S21 معمولی نیز رخ داد.

محبوبیت گلکسی S22 Ultra

اما این بار، مدل پایه گلکسی S22 باید به مقام دوم بسنده کند و البته S22 پلاس را با مجموعه‌ای از مشخصات بسیار مشابه اما با قیمت کمتر شکست دهد. هیچ جایزه‌ای برای حدس زدن تغییراتی که بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ برای بزرگ‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ ایجاد شده است، وجود ندارد. زیرا هنوز هم محصولات این شرکت گران است و در چند زمینه کلیدی دارای نقص است.

همانطور که به نظر می‌رسد، یک قلم  S Pen داخلی می‌تواند تا حد زیادی فروش بیشتری را به ارمغان بیاورد، به خصوص که سری گلکسی نوت برای همیشه از خط تولید خارج شده است. اعتقاد بر این است که دو دستگاه نوت ۲۰ و S21 Ultra محصولات پرخرجی برای سامسونگ بوده‌اند و ظاهرا برای گلکسی زد فولد ۳ و S22 Ultra به دلیل قیمت فوق العاده زیاد آن‌ها، قلم اختیاری و طراحی تاشو هنوز رایج نشده است.

آیا گلکسی S22 می‌تواند گلکسی S10 را شکست دهد؟

ممکن است مقایسه جدیدترین و بهترین گوشی‌های سامسونگ با سه گوشی گران‌ قیمت سال ۲۰۱۹ عجیب به نظر برسد، اما سال ۲۰۲۰ زمانی است که همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شد و به شدت به صنعت موبایل و همه افراد دخیل در آن آسیب وارد کرد. اکنون که بازار گوشی‌های هوشمند پس از آن شوک عظیم تقریبا به طور کامل احیا شده است، شرکت‌ها باید امیدوار باشند که به رکورد شکستن قبل از همه گیری خود بازگردند.

همانطور که گفته شد، بعید به نظر می‌رسد که خانواده گلکسی S22 موفق به فروش بیشتر از دو سری گلکسی S9 در سراسر جهان شود. اما سری S10 می‌تواند کمی آسیب‌پذیرتر از آنچه که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد، باشد. زیرا سری S20 و S21 در حال حاضر کمی قدیمی هستند.

محبوبیت گلکسی S22 Ultra

احتمالا زود است که گلکسی S22 را یک موفقیت بزرگ در بازار محصولات سامسونگ تلقی کنیم، به خصوص با توجه به اینکه سری S21 نیز سال گذشته با مشکلاتی فروش خود را شروع کرد و حتی پس از آن نیز درگیر مشکلات زیادی شد. اما S22، S22+ و S22 Ultra در چند روز اول عرضه در ایالات متحده، علیرغم عرضه محدود در فروشگاه، موفق شدند به فروش بسیار زیادی دست یابند که به این معنی است فروش آن‌ها در ماه مارس ممکن است حتی با افزایش سطح موجودی نیز بیشتر شود.

به گفته PhoneArena، در مجموع، ۶۹ درصد از نمایندگان فروشگاهی که توسط Wave7 مورد بررسی قرار گرفتند، ادعا می‌کنند که S22 در تقاضای اولیه از S21 جلوتر است و سهم سامسونگ را در حدود ۳۷ درصد از فروش فوریه ۲۰۲۱ که توسط Verizon، T-Mobile و AT&T ثبت شده است را به ارمغان می‌آورد.

اپل همچنان با آماری بین ۵۳ تا ۶۴ درصد از فروش کلی (بسته به شرکت مخابراتی) بالاتر از این رقم بوده است، اما خانواده گلکسی S22 قطعا توانسته‌اند در محبوبیت آیفون ۱۳ تاثیر بگذارند. به طوری که که باعث شد سهم اپل به ۷۹ درصد در اپراتور AT&T، در سپتامبر ۲۰۲۱ برسد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان