حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس رسما معرفی شدند: دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

در مراسم Unpacked 2022 سامسونگ پس از معرفی گلکسی S22 Ultra شاهد معرفی ۲ عضو مهم در این خانواده بودیم. امروز سامسونگ گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس هم رسما معرفی شدند که شاید دوربین ۵۰ مگاپیکسلی را بتواند قابل ذکرترین تغییر بزرگ آن ها دانست.

گلکسی اس ۲۲ به همراه مدل پلاس

گلکسی S22 و مدل پلاس آن شباهت های زیادی با هم دارند. اگر خیلی خلاصه بخواهم بگویم باید عنوان کرد که فقط اندازه نمایشگر و به طبع آن اندازه بدنه و باتری بین این ۲ دستگاه متفاوت است. البته توان شارژ شدن مدل پلاس ۴۵ وات است که در مدل پایه به ۲۵ وات تقلیل پیدا می کند! به همین سادگی و خلاصه‌گی! شارژ وایرلس و شارژ وایرلس معکوس هم اینجا هستند.

خب برویم که درباره این ۲ عضو خانواده گلکسی اس ۲۲ صحبت کنیم.

نمایشگر گلکسی S22

گلکسی اس ۲۲ در مدل پایه یک نمایشگر تخت ۶.۱ اینچی دارد که مثل مدل پلاس همان رزلوشن FHD+ را دارد و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را ارایه می کند. اینجا مثل گلکسی اس ۲۲ اولترا خبری از LTPO 2.0 نیست و رفرش ریت مثل نسل های قبلی بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز متغییر خواهد بود. همچنین در Game Mode تاچ سمپل ریت به ۲۴۰ هرتز خواهد رسید.

نمایشگر گلکسی S22 Plus در اندازه ۶.۶ اینچ ارایه می شود و به سبب همین نمایشگر بزرگتر، ابعاد بزرگتری و وزن بیشتری هم نسبت به مدل پایه دارد. گلکسی اس ۲۲ با وزن ۱۶۸ گرمی و مدل پلاس با وزن ۱۹۶ گرمی ارایه می شوند. هر دو دستگاه در ضخامت ۷.۶ میلی متری خیلی خوشدست به نظر می رسند. هر دو دستگاه گواهی IP68 هم دارند.

باتری گلکسی S22 حجم ۳۷۰۰ میلی آمپر و گلکسی S22 Plus حجم ۴۵۰۰ میلی آمپری دارد.

سامسونگ فناوری بهبود بصری Vision Booster را هم در این پنل استفاده می کند. این فناوری چیست؟ سامسونگ می گوید که پنل نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا گواهی VGE آلمان را دارد. این تایید می کند که پرچمدار ۲۰۲۲ سامسونگ می تواند حجم رنگی موبایل را در ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 ارایه کند. این یعنی چه؟ یعنی قرار است که بدون رنگ مردگی شما بتوانید تصاویر را خیلی زنده ببینید. حداکثر روشنایی نمایشگر تا ۱۷۵۰ نیت خواهد بود. همچنین کنتراست پنل ۳.۰۰۰.۰۰۰:۱ خواهد بود که می تواند تجربه بصری جذابی ارایه کند.

ویژگی Eye Comfort Shield بر اساس هوش مصنوعی می تواند نور آبی را کنترل کند که برای تجربه بصری بهتر می تواند در اختیار شما باشد.

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک نیز زیر این پنل نمایشگر قرار دارد که اگر عملکردش مثل نسل قبلی باشد واقعا می تواند راضی کننده ظاهر شود.

دوربین گلکسی S22 و مدل پلاس

اینجا هر دو دستگاه دقیقا یک عملکرد را ارایه می کنند. با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آغاز م یکنیم که به فوکس دوال پیکسل مجهز است. با زاویه دید ۸۵ درجه و f/1.8 هم تجهیز می شود و به مانند دوربین تله ۱۰ مگاپیکسلی به OIS مجهز است. این دوربین تله دارای f/2.4 و زاویه دید ۳۶ درجه ای است. دوربین زاویه دید عریض اما ۱۲ مگاپیکسلی بوه و با زاویه دید ۱۲۰ درجه و f/2.2 ارایه خواهد شد. دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۸۰ درجه و f/2.2 در جلو حاضر است.

تراشه و حافظه ها

سامسونگ به عنوان کردن عبارت تراشه ۴ نانومتری بسنده می کند. این یعنی در برخی بازارها ما اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را داریم و در برخی اگزینوس ۲۲۰۰ را ارایه می کنند. حافظه داخلی و رم تنوع زیادی ندارد که اینجا می توانید مرور کنید:

  1. ۱- ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ ترابایت حافظه داخلی
  2. ۲- ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ ترابایت حافظه داخلی

پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ در کنار Wi-Fi 6E و 5G در این محصول کاملا قابل انتظار بود. سیستم عامل اندروید ۱۲ و One UI 4.1 روح دستگاه را تامین خواهند کرد.

نظر شما درباره مدل های Galaxy S22 و مدل پلاس آن چیست.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)