حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل آپدیت iOS 15.4 را ارایه کرد: بالاخره Face ID با ماسک کار می کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت

بیش از ۲ سال از همه گیری کرونا می گذرد. تمام دارندگان آیفون در این مدل و در فضاهای خارجی که نیاز با داشتن ماسک داشتند یک مشکل بسیار بزرگ و اذیت کننده را تجربه کردند، کار نکردن Face ID با ماسک! خبر خوب این که امروز اپل آپدیت iOS 15.4 را ارایه کرده و بالاخره Face ID با ماسک کار می کند اما خبر بد اینکه دوباره اپل یک “کار اپلی” کرده است!

آپدیت iOS 15.4 اپل

اپل امروز iOS 15.4 و iPadOS 15.4 را برای مدل های سازگار عرضه می کند. این به‌روزرسانی شامل چندین تغییر جزئی به همراه یک به‌روزرسانی بزرگ برای Face ID است.

با iOS 15.4 حالا می‌توان Face ID را در مدل‌های سازگار آیفون به شکلی تنظیم کرد تا هنگام استفاده از ماسک صورت کار کند. این ویژگی طبیعتا نمی تواند زیر ماسک را اسکن کند، بلکه به روشی کمتر امن بوده و اسکن کردن ناحیه اطراف چشم شما را انجام می دهد. 

آپدیت iOS 15.4

آپدیت iOS 15.4

فعال کردن این گزینه به شما اطلاع می‌دهد که فعال کردن Face ID با ماسک باعث می‌شود که این ویژگی نسبت به اسکن کامل صورت، امنیت کمتری داشته باشد و باید در حالی که قفل آن را باز می‌کنید و چیزی روی چشمانتان نمی‌پوشاند، به آن نگاه کنید. با این حال، بیشتر مردم احتمالاً مایلند که امنیت کاهش یافته را بپذیرند، زیرا مجبور نیست هر بار ماسک خود را پایین بکشید.

فقط در آیفون ۱۲ و بالاتر

متأسفانه اپل به عنوان یک “کار اپلی” تصمیم گرفته است که این ویژگی فقط در آیفون 12 و مدل های جدیدتر کار کند. این بدان معناست که تمام کاربران آیفون ۱۱ و X، Xs و XR به طور موثر در سرما کنار گذاشته می شوند.

قابلیت Universal Control در ipadOS 15.4

ویژگی اصلی دیگر در iPadOS 15.4 را می توان Universal Control دانست. این ویژگی به کاربر امکان می دهد که از مک و آیپد در کنار هم استفاده کند و نشانگر ماوس را به طور یکپارچه بین این دو حرکت دهد. کاربران همچنین می توانند فایل ها را بین دو دستگاه به گونه ای جابجا کنند که گویی در یک دستگاه هستند.

جدا از آن، آپدیت 15.4 همچنین شامل بیش از 100 ایموجی جدید از مجموعه Emoji 14.0، یک گزینه صوتی جدید برای سیری به همراه توانایی ارائه اطلاعات زمان و تاریخ به صورت آفلاین، پشتیبانی از گواهی دیجیتال اتحادیه اروپا COVID در کارت‌های واکسن در کیف پول اپل و بهبود سافاری است. ترجمه صفحات وب با پشتیبانی از زبان ایتالیایی و چینی، بهبود برنامه پادکست و موارد دیگر هم در دسترس است.

اپل همچنین آپدیت watchOS 8، macOS Monterey 12.3، tvOS 15.4 و HomePod Software 15.4 را منتشر کرد.

شما آیفون ۱۲ به بالا دارید؟ قابلیت کار کردن فیس آی دی با ماسک چطور عمل می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)