حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف تولید فاکسکان با اعلام دوباره قرنطینه سراسری در شنژن چین

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

فاکسکان و سایر تولیدکنندگان پس از اعلام دوباره قرنطینه سراسری به‌دلیل افزایش موارد COVID-19، عملیات خود را در مرکز فناوری چین در شنژن به حالت تعلیق و توقف تولید درآوردند. اخیرا در این منطقه، به کسب‌وکارهایی که خدمات غیرضروری ارائه می‌کنند، دستور تعطیلی داده شده است و به‌دنبال گزارش 60 عفونت جدید در روز یکشنبه، همه افراد در شهر 17 میلیونی شنژن برای COVID-19 آزمایش خواهند شد.

توقف تولید فاکسکان

فاکسکان بزرگ‌ترین تولیدکننده قراردادی لوازم الکترونیکی در جهان و مهم‌ترین تأمین‌کننده شرکت‌هایی ازجمله اپل و سامسونگ است. مقر بسیاری از غول‌های فناوری چینی مانند هواوی، تنسنت و اوپو نیز در شهر شنژن چین واقع شده که در نزدیکی هنگ‌کنگ قرار دارد. حال به گزارش nikkei، فاکسکان می‌گوید تولید در کارخانه‌های Longhua و Guanlan خود را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند.

شنژن پس از ژنگژو در استان هنان که بزرگترین مرکز تولید آیفون در جهان است، دومین مرکز بزرگ تولیدی فاکسکان در چین به‌شمار می‌رود. بسیاری از کارهای اولیه مهندسی، نمونه‌سازی و همچنین تحقیق‌وتوسعه در پردیس‌های شنژن انجام می‌شود.

این قرنطینه درحالی اتفاق می‌افتد که زنجیره تامین جهانی همچنان با کمبود مداوم تراشه و همچنین اختلالات ناشی از جنگ در اوکراین دست‌وپنجه نرم می‌کند.

توقف تولید فاکسکان

توقف تولید فاکسکان

چین همچنان به اتخاذ یک رویکرد سخت‌گیرانه برای محدود کردن گسترش COVID-19 ادامه می‌دهد. از ابتدای شیوع این بیماری درمجموع 4636 مورد مرگ و 115466 مورد تأییدشده در این کشور گزارش شده است. شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر چین و محل استقرار سازنده تراشه SMIC، از امروز محدودیت‌های جدیدی را اعمال می‌کند. اتوبوس‌های استان‌های دیگر به حالت تعلیق در خواهند آمد و برای افرادی که قصد خروج یا ورود به شهر را دارند، آزمایش PCR منفی لازم است.

چین روز یکشنبه هفته جاری بیش از 1800 مورد ابتلای محلی به ویروس کرونا را در سراسر کشور گزارش کرد که بیش از 1400 مورد در جیلین، یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی این کشور بوده است. همچنین 60 مورد در شنژن و 64 مورد در شانگهای وجود داشت، درحالی‌که هنگ کنگ همچنان روزانه بیش از 30000 مورد را گزارش می‌کند.

نظر شما پیرامون اعلام دوباره قرنطینه سراسری در اکثر شهرهای چین و توقف تولید محصولات فاکسکان تا اطلاع ثانوی در این کشور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی