حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میانرده های Realme 9 و Realme 9 SE رسماً رونمایی شدند: قدرتمند و اقتصادی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریلمی

دوگانه +Realme 9 Pro/Pro در بهمن ماه 1400 معرفی شدند. امروز اما نوبت رونمایی از Realme 9 و Realme 9 SE رسیده است. درست است است که در رویداد امروز این دوگانه جدید ریلمی بدون پسوند Pro معرفی شدند، اما خیلی زود آنها را از رقابت حذف نکنید، زیرا Realme 9 5G SE در واقع سریعتر از Realme 9 Pro است! با ترنجی همراه باشید.

میانرده های Realme 9 و Realme 9 SE رسماً رونمایی شدند: قدرتمند و اقتصادی

Realme 9 5G SE

همانطور که گفتیم در واقع نسخه Se خانواده ریلمی 9 از نسخه Pro آنها سریعتر است زیرا برخلاف بسیاری از برند ها، SE در سری ریلمی 9 مخفف “Speed ​​Edition” است و این تلفن از دو جهت هم‌تراز نام خود عمل می کند. اول داشتن چیپست سریعتر اسنپدراگون 778G نسبت به اسنپدراگون 695 موجود در Realme 9 Pro. و دوم صفحه نمایش با رفرش سریعتر 144 هرتزی نسبت به ریلمی 9 پرو.

این کمی تعجب آور است که Realme 9 Pro پردازنده اسنپدراگون 695 را ارائه می دهد. ولی در هر صورت بدان معناست که نسخه SE دو برابر تعداد هسته های مبتنی بر Cortex-A78 (یعنی چهار هسته) و یک پردازنده گرافیکی آدرنو 642L در مقایسه با آدرنو 619 موجود در ریلمی 9 پرو دارد. بر اساس تجربه های قبلی با وجود این تراشه ها، نسخه SE نسبت به Pro دارای یک CPU کمی سریعتر و GPU بسیار سریعتر خواهد بود.

به هر حال، در Realme 9 SE این چیپست با 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR4x دو کاناله و 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 همراه می شود. یک اسلات سیمکارت سه گانه نیز وجود دارد، که به این معناست که اگر به فضای بیشتری نیاز داشتید، همیشه می‌توانید یک میکرو اس‌دی را به صورت جدا از دو سیمکارت خود استفاده کنید. این گوشی با رابط کاربری قدیمی تر Realme UI 2.0 که مبتنی بر اندروید 11 است راه اندازی می شود.

Realme 9 SE 5G

در مورد دومین بخش سریع ریلمی 9 اس ای، یعنی صفحه نمایش 6.6 اینچی این دستگاه، با نرخ تازه سازی 144 هرتز کار می کند. ریلمی ادعا می کند که تراشه 778G و صفحه نمایش 144 هرتز اولین ها در بازه قیمتی هستند که Realme 9 SE در آن رقابت می کند (در مورد قیمت گذاری در ادامه توضیح می دهیم). صفحه‌ نمایش این دستگاه می‌تواند بین شش نرخ به‌روزرسانی، از 30 هرتز در پایین‌ ترین حالت تا 144 هرتز در بالاترین حالت تغییر کند. همچنین نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز را ارائه می دهد که آن را برای بازی های سریع مناسب می کند. وضوح تصویر نیز 1080 در 2412 پیکسل (نسبت 20:9) انتخاب شده است و ریلمی حداکثر روشنایی 600 نیتی دستی را برای این دستگاه نوید می‌دهد.

باتری این گوشی نیز شما را در حین کاربری روزانه جا نخواهد گذاشت. در واقع ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است و با استفاده از آداپتور ارائه شده 30 واتی شارژ می شود. ریلمی می‌گوید این گوشی با چیپست کارآمد و باتری بزرگ خود می‌تواند 19.5 ساعت در پخش ویدیو دوام بیاورد. برای مقایسه ریلمی 9 پرو دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی همراه با شارژر 33 وات بود.

Realme 9 SE 5G

Realme 9 SE 5G

اما بخش دوربین جایی است که ریلمی 9 SE نسبت به ریلمی 9 پرو فاصله کمی دارد. ریلمی در این گوشی از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در پشت بدنه استفاده کرده است که در مقابل دوربین 64 مگاپیکسلی ریلمی 9 پرو یک عقبگرد محسوب می‌شود. این دوربین همراه با یک دوربین ماکرو و یک سنسور سنجش عمق ارائه خواهد شد. گفتی است که ضبط ویدیو نیز در این گوشی هوشمند با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می شود. همچنین دوربین سلفی نیز دارای سنسور 16 مگاپیکسلی خواهد بود.

چند ویژگی دیگر که باید به آنها اشاره کرد عبارتند از حسگراثر انگشت خازنی در کناره دستگاه، پشتیبانی از Wi-Fi 6 (ax) و همچنین اتصال بلوتوث 5.2.

قیمت و دسترسی

ریلمی قیمت Realme 9 5G Speed ​​Edition را حدود 262 دلار برای نسخه 6/128 گیگابایتی و حدود 300 دلار برای حافظه 8/128 گیگابایتی قرار داده است. این شرکت این دو نسخه در در دو رنگ درخشش ستاره‌ای یا آبی لاجوردی درخشنده ارائه می‌کند. آنها برای خرید نیز از 4 روز دیگر در فروشگاه های رسمی آنلاین و برخی از فروشگاه های آفلاین در دسترس خواهد بود.

میانرده های Realme 9 و Realme 9 SE رسماً رونمایی شدند: قدرتمند و اقتصادی

Realme 9 5G

ریلمی در این نسخه به سرعت کمتر توجه دارد و صفحه نمایش 6.5 اینچی ریلمی 9 را با فرکانس 90 هرتز انتخاب کرده است که برای اجرا کردن روان رابط کاربری کافی به نظر می‌رسد. اما چیزی برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران ندارد. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل انتخاب شده است و نسبت 20:9 دارد و همان اوج روشنایی 600 نیت را نوید می دهد. نرخ نمونه برداری لمسی نیز 180 هرتز است.

Realme 9 5G از چیست 6 نانومتری دیگری از مدیاتک با نام دیمنسیتی 810، با مودم 5G بهره می‌برد. این پردازنده با هسته Cortex-A76 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 آنقدر قدرتمند نیست اما خب نمره قابل قبولی می‌گیرد. پیکربندی حافظه نیز از 64 گیگابایت حافظه داخلیUFS 2.1 و 4 گیگابایت رم LPDDR4X دو کاناله، شروع می‌شود. اما در صورت تمایل می توانید رم و حافظه داخلی را تا 6/128 گیگابایت افزایش دهید. همچنان درگاه کارت سه گانه برای دو سیم کارت و یک میکرو اس دی را در این گوشی هوشمند نیز در اختیار دارید. همچنین این مدل نیز در بخش نرم افزاری از اندروید 11 و Realme UI 2.0 استفاده می‌کند.

تنظیمات دوربین تقریباً یکسان است با یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در پشت،  و یک دوربین ماکرو و یک ماژول سنجش عمق، در این بخش تغییرات خاصی مشاهده نمی‌کنید. متأسفانه گزینه ویدیوی 4K در این گوشی از بین رفته است، با این حال، این گوشی هوشمند از فیلم برداری با رزولوشن 1080p و 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. اين ماجرا در مورد دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز همینطور است.

Realme 9 5G

Realme 9 5G

در مورد باتری نیز باید گفت که این باتری همان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی را دارد و ریلمی ادعا می کند که برای 22 ساعت پخش ویدیو کافی است. با این حال شارژ این گوشی کندتر انتخاب شده است و فقط از توان 18 وات پشتیبانی می کند. البته برخلاف بعضی ها! ریلمی شارژر لازم را در جعبه قرار داده است.

حسگر اثرانگشت کناری در این گوشی نیز موجود است، اما اتصال وای‌فای به خوبی نسخه SE نیست و Wi-Fi 5 (ac) و بلوتوث 5.1 برای این دستگاه انتخاب شده است.

قیمت و دسترسی

به نقل از منبع، Realme 9 5G نیز فروش خود را در رنگ‌ های سیاه یا سفید از 4 روز دیگر در هند آغاز می‌کند و در فروشگاه های اینترنتی رسمی و همچنین فروشگاه‌ های آفلاین منتخب در دسترس خواهد بود. ریلمی قیمت این گوشی را حدود 200 دلار برای گزینه 4/64 گیگابایتی و حدود 230 دلار برای نسخه 6/128 گیگابایتی قرار داده است.

 

نظر شما راجع به مشخصات این دو گوشی هوشمند اقتصادی به نسبت قیمت آنها چیست؟ به نظر شما ریلمی در خانواده Realme 9 چگونه عمل کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری