حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر های سونی Xperia 10 IV را به رنگ جذاب سفید در ترنجی ببینید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | رندر، سونی

هفته قبل بود که برای شما کاربران عزیز ترنجی از رندر های سونی Xperia 1 IV نوشتیم. امروز اما نوبت افشای رندر های سونی Xperia 10 IV در فضای اینترنت بود. جالب است که همچنان همان طراحی خاص سونی در این گوشی نیز ادامه دارد. علیرغم اینکه سونی نتوانسته است هیچ یک از گوشی های اکسپریا خود را که در چند سال اخیر عرضه شده است به موفقیت سالهای پیش بازگرداند و به بیگانه بودن با بازار جهانی گوشی های هوشمند نزدیک و نزدیک تر می شود، به نظر می رسد سونی همچنان طرفداران بسیار فداکار و پرشوری دارد.

شاید مشکل سونی این است که در بازار جهانی بسیاری از این طرفداران واقعاً نمی‌توانند دستگاه‌ های تلفن همراهی را بخرند که اغلب به شدت جذب آن‌ها می‌شوند. یا به این دلیل که قیمت‌ های «رقابتی» ندارند و به این دلیل که در بازار های بزرگی مانند ایالات متحده قابل خرید نیستند.

رندر های سونی Xperia 10 IV به رنگ جذاب سفید را در ترنجی ببینید

طراحی قدیمی و در عین حال خاص سونی

این یک تناقض بزرگ به نظر می رسد، اما اگر فقط یک نگاه به رندر های سونی 10 Xperia IV که روز گذشته لو رفت بیندازید، بلافاصله متوجه شباهت های آن با سایر دستگاه های این شرکت خواهید شد. شباهتی که در سالهای اخیر صرفا خاص سونی بوده است.

خیلی از برند های دیگر مدت زمان زیادی است که تقریباً گوشی هایی با طراحی اینگونه نمی‌سازند. منظور ما از “دیگر” تقریباً هر برند دیگری از گوشی های هوشمند است، از سامسونگ گرفته تا موتورولا، شیائومی، وان پلاس، اوپو، ویوو، هوآوی و گوگل، که همگی در جستجوی دائمی برای یافتن راه حلی برای حذف دائمی حاشیه صفحه هستند.

سونی اما راه حل خود را دارد و به جای پذیرفتن مسیر بریدگی یا حفره پانچ یا حتی دوربین زیر نمایشگر، همچنان از مسیر حاشیه های صفحه نمایش تا جایی که به گوشی‌ های رده بالا و میان‌ رده‌اش مربوط می‌شود، عبور می‌کند.

رندر های سونی Xperia 10 IV

رندر های سونی Xperia 10 IV

به مانند پرچمدار اخیراً فاش شده سونی، این گوشی نیز دارای حاشیه‌ های بالا و پایین قابل توجه و البته متقارن است. البته علاوه بر صفحه‌ نمایش بسیار بلندی که کمتر شرکت دیگری تا به حال سعی کرده است از آن استفاده کند!

بدون شک پنل اولد با کیفیت بالای سونی نیز بدون مد های روز مانند خمیدگی دو طرف صفحه و البته بدون حاشیه های جانبی کم ارائه می شود که نشان می دهد این مدل یک پرچمدار نیست. در مقایسه با سونی Xperia 10 III  سال گذشته، سونی Xperia 10 IV  ظاهراً در مجموع کمی کوتاه‌تر، باریک‌تر و ضخیم‌تر است و ابعاد آن 153.3 در 67.3 در 8.4 میلی‌متر است.

شايد مهمتر از آن، قاب احتمالاً ساخته شده از پلاستيک باشد که گوشه‌دار تر است. با این لبه‌ های تيز احتمالاً هدف شباهت بيشتر خانواده Xperia 10 به خانواده پرچمداران Xperia 1 و Xperia 5 باشد.

رندرهای Xperia 1 IV منتشر شد؛ مقاومت سونی در برابر تغییرات صنعت طراحی

مشخصات و تاریخ عرضه

سونی Xperia 10 IV به غیر از صفحه‌نمایش 6 اینچی اولد تخت با وضوح احتمالاً Full HD+ و پشتیبانی از نرخ تازه‌ سازی احتمالاً 60 هرتزی، دارای سیستم دوربین سه‌گانه پشتی و اسکنر اثر انگشت جانبی است. و بله، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری خوب و سنتی نیز وجود دارد.

متأسفانه، هنوز هیچ حرفی در مورد قابلیت های واقعی دوربین وجود ندارد. همچنین شایعه شده پردازنده اسنپدراگون 690 در این گوشی استفاده می‌شود که البته بعید به نظر می رسد. زیرا این پردازنده دقیقاً همان تراشه میانرده کوالکام است که در Xperia 10 III یک سال قبل استفاده شد. واضح است که ما انتظار ارتقاء به اسنپدراگون 8 نسل 1 را نداریم. اما انتظار می‌رود که حداقل سونی به ما بگوید از یک تراشه با قابلیت 5G، مانند اسنپدراگون 778 استفاده خواهد کرد.

باتری 4000 میلی آمپر ساعتی شایعه شده نیز راهی ناامیدکننده برای ارتقا Xperia 10 III با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. بنابراین بهتر است تمام جزئیات غیر بصری افشای شده امروز را با شک و تردید بخوانید.

رندر های سونی Xperia 10 IV

رندر های سونی Xperia 10 IV

به نقل از پایگاه خبری Phonearena، نسخه پایه با 128 گیگ فضای ذخیره سازی داخلی و رم 6 گیگابایتی به نظر می رسد یک حدس علمی محکم باشد. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی میانرده اواخر بهار یا اوایل تابستان در اروپا معرفی شود. Xperia 10 III مجهز به 5G هرگز به طور رسمی به ایالات متحده راه پیدا نکرد. در حال حاضر نیز، هیچ چیز مشخصی وجود ندارد که نشان دهد در مورد Xperia 10 IV اینگونه نخواهد بود. با این اوصاف سونی نمی‌تواند به افزایش چشمگیر فروش خود امید داشته باشد.

نظر شما چیست؟ سونی بدون بازار آمریکا و با این مشخصات شایعه شده موفق به افزایش فروش خواهد شد؟ رندر های افشا شده از سونی Xperia 10 IV را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

فوق‌العاده زیبا در یک کلام

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری