حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی سوراخ نمایشگر آیفون 14 پرو، سال آینده به تمامی اعضای خانواده آیفون راه می‌یابد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

اپل درحال برنامه‌ریزی برای جایگزینی ناچ صفحه در مدل‌های پرو آیفون 14 خود است که احتمالا در شهریورماه سال آینده معرفی می‌شوند. پیش از این، رندرهای زیادی را از طراحی این گوشی‌ها با طراحی سوراخ کپسولی نمایشگر دیده‌ایم. حال گزارش جدیدی منتشر شده است که بیان می‌کند طراحی کپسولی و سوراخ نمایشگر، سال آینده علاوه‌بر مدل‌های پرو، در مدل‌های استاندارد گوشی‌های اپل با نام احتمالی آیفون 15 نیز استفاده خواهد شد.

طراحی سوراخ نمایشگر آیفون

این شایعه را پیش‌تر بارها شنیده‌ایم، اما راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، امروز انتظارات خود را برای سری آیفون 14 تکرار کرده و پیش‌بینی خود را برای این دستگاه‌ها ارائه کرد.

به‌گفته‌ی یانگ، ناچ فعلی در سری آیفون 13 اپل، در نسل بعدی به شکل ترکیب سوراخ دایره‌ای و کپسولی نمایشگر، با همان ابعاد ناچ صفحه تغییر شکل خواهد داد.

پس از اجرای طرح جدید در مدل‌های آیفون 14 پرو، یانگ بر این باور است که اپل در سال 2023 آن را به تمامی اعضای سری آیفون 15 گسترش خواهد داد و ظاهر به‌روزشده را حتی در مدل‌های ارزان‌تر آیفون 15 نیز استفاده می‌کند.

طراحی سوراخ نمایشگر آیفون

طراحی سوراخ نمایشگر آیفون

یانگ می‌گوید که این احتمال وجود دارد که طراحی سوراخ و کپسولی نمایشگر در سال 2023 نسبت‌به سال 2022 کوچک‌تر شود و فضایی بیشتری از صفحه‌نمایش را آزاد کنند. یانگ با استناد به افشای اطلاعات در شبکه اجتماعی چینی Weibo، حدس می‌زند که سوراخ نمایشگر دوربین در آیفون 14 پرو، می‌تواند 5.631 میلی‌متر ضخامت داشته باشد که فضایی را برای کاهش آن در سال آینده باقی می‌گذارد.

درنهایت، اپل قصد دارد سیستم Face ID را با نوع زیر پنل آن جایگزین کند که نیازی به قسمت کپسولی برای جایگیری سخت‌افزار آن وجود ندارد، اما انتظار نمی‌رود این فناوری برای استفاده در آیفون 2023 آماده باشد.

بااین‌حال، ما از چند منبع شنیده‌ایم که Face ID زیر نمایشگر احتمالاً به تولید انبوه آیفون 15 آینده نمی‌رسد. بخشی از این موضوع به‌طور بالقوه می‌تواند به هماهنگی بین نمایشگر و حسگرهای دستگاه مربوط باشد. البته حداقل دو مورد از تأمین‌کنندگان اپل نیز باید واجد شرایط تولید انبوه این سیستم باشند. شرکت‌هایی که انتظار نمی‌رود برای تولید انبوه Face ID زیر نمایشگر تا سال 2023 آمادگی لازم را کسب کنند.

یانگ همچنین اطلاعاتی در مورد نقشه راه نمایشگر آیفون از سال 2024 تا 2027 را منتشر کرده است که می‌توانید در تصویر بالا آن را مشاهده کنید.

دیدگاه شما پیرامون احتمال استفاده از سوراخ نمایشگر دایره‌ای و کپسولی در تمامی اعضای خانواده آیفون 15 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

هول پانچ یا ناچش بزرگتر از این تصویره. یجورایی که فقط حاشیه ی مشکیو کم‌کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی