حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ابعاد احتمالی سوراخ نمایشگر آیفون 14 پرو فاش شد: هم‌اندازه با ناچ آیفون 13

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، رندر

پس از پنج سال، اپل ظاهراً آماده است تا حداقل دو مدل آیفون آینده خود را با طراحی مدرن‌تر، جایگزین ناچ فعلی صفحه کند. طراحی جدید احتمالی آیفون اولین بار در شهریورماه توسط جان پروسر فاش شد. حال به‌تازگی، ابعاد احتمالی سوراخ نمایشگر آیفون 14 پرو مشخص شده است که با قطر 5.6 میلی‌متری، هم‌اندازه با ناچ سری آیفون 13 بوده و درحقیقت تنها قسمتی از ناچ که تا لبه بالایی پنل نمایشگر ادامه پیدا کرده است، درآینده و با استفاده از سوراخ نمایشگر حذف خواهد شد.

ابعاد احتمالی سوراخ نمایشگر آیفون 14 پرو

ازآنجایی‌که آیفون‌های اپل مجهز به فناوری Face ID پیچیده‌ای هستند که به اجزای زیادی نیاز دارد، درحال‌حاضر این امکان برای غول فناوری وجود ندارد که مسیر اندروید را طی کرده و ناچ را با یک بریدگی دایره‌ای کوچک جایگزین کند. درعوض، این شرکت احتمالاً مدل‌های پرو آیفون 14 را به یک سوراخ کپسولی برای دوربین سلفی و سنسور مادون‌قرمز و یک سوراخ دایره‌ای بزرگ برای پروژکتور نقطه‌ای مجهز می‌کند.

شماتیک فاش‌شده که چندی پیش ظاهر شد، نشان می‌داد که سوراخ نمایشگر آیفون 14 پرو بزرگ‌تر از تصورات قبلی خواهد بود. طبق تصویر جدید اما، قطر سوراخ 5.631 میلی‌متر می‌باشد که به‌اندازه ناچ صفحه آیفون 13 پرو است.

ابعاد احتمالی سوراخ نمایشگر آیفون 14 پرو

ابعاد احتمالی سوراخ نمایشگر آیفون 14 پرو

بنابراین، به‌نظر می‌رسد اپل تنها لبه‌های اطراف ناچ را حذف کرده و اجزای جداگانه سیستم Face ID کوچک نشده‌اند. البته، سوراخ نمایشگر فضای کمتری را نسبت به ناچ صفحه اشغال می‌کند، اما نتیجه نهایی ممکن است آن‌طور که رندرهای قبلی بر اساس شایعات نشان داده بودند، آن‌چنان ظریف به‌نظر نرسد.

طبق گزارش‌ها، اپل چهار مدل آیفون را در شهریورماه آینده معرفی خواهد کرد: آیفون 14 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی. مدل‌های پرو احتمالاً دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و بدنه‌ای از جنس آلیاژ تیتانیوم خواهند بود. همچنین تمامی اعضای این خانوده ممکن است دارای برجستگی دوربین باریک‌تر و دکمه‌های ولوم دایره‌ای الهام‌گرفته از آیفون 4 باشند و احتمالاً از تراشه A16 Bionic نیز بهره می‌برند.

تا چند روز دیگر، می‌توان انتظار داشت اپل گوشی آیفون SE 3 با پشتیبانی از شبکه 5G را رونمایی کند که ممکن است به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده سال 2022 تبدیل شود.

نظر شما درباره ابعاد احتمالی سوراخ نمایشگر آیفون 14 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی