حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی برای تولید و فروش خودرو های برقی با هوندا شریک می‌شود: عرضه سال ۲۰۲۵

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سونی

غول های ژاپنی سونی و هوندا در حال برنامه ریزی برای تولید مشترک خودرو های برقی هستند. بدین منظور این دو شرکت یادداشت تفاهمی را امضا کرده اند. این یادداشت تفاهم نقشه راه دستیابی به هدف خودرو های برقی سونی و هوندا را عملیاتی می کند. اگرچه این موضوع هنوز نهایی نشده است، اما نهایتاً یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک برای مشارکت جدید خواهد بود.

 

این دو شرکت هیجان انگیز نوید های زیادی دارد زیرا خودروسازان سنتی نیز همچنان روز به روز به فضای خودرو های الکتریکی که به سرعت در حال گسترش است پیوند بیشتری می‌خورند. همانطور که گفته شد، چندین شرکت فناوری نیز تعاملات مشابهی را با خودروسازان برای تولید خودرو های الکتریکی دنبال کرده اند. به طور مثال خودروی برقی اپل نیز برای مدتی در شایعات وجود دارد و برخی دیگر از شرکت های فناوری از جمله هوآوی و شیائومی نیز برنامه های مشابهی دارند. گفته می‌شود که هوندا مدل را تولید خواهد کرد در حالی که انتظار می‌رود سونی پلتفرم های مرتبط خود را برای این ماشین توسعه دهد. در نهایت برند جدید نیز طراحی، توسعه و فروش این خودروی الکتریکی را رهبری خواهد کرد. بنابراین، هر دو شرکت سونی و هوندا نقاط قوت فنی و تخصص خود را در تولید این خودروی الکتریکی به ارمغان خواهند آورد.

سونی برای تولید و فروش خودرو های برقی با هوندا شریک می‌شود

خودرو های الکتریکی سونی و هوندا چه زمانی به بازار می‌رسند؟ 

صد البته برنامه ها مذکور مستلزم تشکیل برند جدید در سال میلادی جاری است و به نقل از منبع، انتظار می رود اولین خودرو های الکتریکی از این سرمایه گذاری مشترک سونی و هوندا، تا سال 2025 عرضه شوند.

سونی در زمینه تصویربرداری، مخابرات و سرگرمی حضور پررنگی دارد. این محصول با مجموعه‌ای از محصولات و قابلیت‌ های فناوری هیجان‌انگیز به میدان رقابت می‌آید. این دو شرکت می‌توانند یک وسیله نقلیه الکتریکی منسجم را حتی با قابلیت‌ های خاص ژاپنی ها تولید کند. کنشیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی در بیانیه‌ای می‌گوید هدف این شرکت پر کردن جهان با احساسات با استفاده از ترکیبی از خلاقیت و فناوری است. یوشیدا بر تخصص گسترده ارائه شده توسط هوندا تاکید کرد و گفت هدف آنها تولید محصولات محرک الکتریکی با محوریت ایمنی، سرگرمی و سازگاری است. سونی واقعاً در توسعه وسایل نقلیه الکتریکی پیشرفت کرده است و قبلاً دو خودروی مفهومی داشت.

مدیر عامل هوندا نیز در بیانیه‌ای بر تمایلات نوآورانه این شرکت جدید تاکید کرد. او تاکید کرد که شرکت جدید از فناوری پیشرفته هوندا استفاده خواهد کرد و در عین حال تمرکز خود را بر ایمنی و محیط زیست حفظ خواهد کرد. هر دو شرکت سونی و هوندا یک ارتباط تاریخی دارند. برند حاصل ادغام این دو، احتمالاً وعده‌ های زیادی برای طرفداران خواهد داشت و انتظار می‌رود در سال میلادی جاری شروع به کار کند.

 

نظر شما چیست؟ ورود شرکت های تولید تجهیزات هوشمند و موبایلی را به دنیای خودرو های الکتریکی موفقیت آمیز می‌دانید؟ به طور خاص آیا سونی در این دنیا برخلاف دنیای موبایل های هوشمند خود موفق خواهد شد؟ در بخش نظرات دیدگاه خود را به ما بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری