حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا شما خودرو برقی سونی S-Vision را می خرید؟

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | خودرو، سونی

با روی آوردن سونی به خودروهای الکتریکی، به زودی مرز بین غول های الکترونیکی و خودروسازی از بین می رود. آیا شما خودرو برقی سونی S-Vision را می خرید؟

سونی S-Vision

سونی S-Vision

سونی S-Vision

در میان گزارشات مربوط به وجود یک ماشین اپل در حال توسعه – انتظار می رود هیوندای این کار را انجام دهد – پیش از این هم شایعات پیرامون چنین ایده ای وجود داشت. نتیجه این شایعات آزمایشی این بود که بسیاری از افراد در صورت ارائه چنین خودرویی از اپل، بدون فکر کردن در مورد مسائل لجستیکی فروش یا خدمات، ماشین اپل را می خرند.

مطمئنا، تقریبا در همه زمینه ها این روزها می توان فروش را بصورت آنلاین انجام داد و مکان های خدمات به صورت منطقه ای ساخته می شوند، از مناطق بزرگی که در حال حاضر تعداد زیادی خودرو الکتریکی دارند، شروع می شود.

یک حامل اتومبیل بیرون از خانه شما بیرون می آید و ماشین اپل شما را ارائه می کند! ایده ای که یک دهه پیش تصور آن سخت بود اما به لطف تسلا اکنون بسیار آشنا تر است.

در میان هیاهوی رسانه ای مکرر بر سر اتومبیل های خیالی اپل، به راحتی می توان از این واقعیت غافل شد که یک سال پیش سونی تعداد زیادی از دوستان خود را در بخش فناوری و خودرو جمع کرده بود و نمونه اولیه سدان برقی متوسط ​​را تولید کرده بود.

خودرو برقی سونی Vision-S رسما معرفی شد

اگر به یاد داشته باشید سونی این خودرو را به نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES 2020) سال گذشته در لاس وگاس آورد و با اولین غافلگیری خود به راحتی صحنه نمایش را از دیگر رقبا دزدید، در حالی که منکر این بود که می خواهد وارد تجارت اتومبیل شود.

ورود سونی به بازار خودرو کاملا مسلم نیست

اندازه این سدان، انتخابی هوشمندانه بین تسلا مدل 3 و Model S بوده و دارای یک توسعه دهنده پلت فرم توسط تامین کننده قدیمی و تولید کننده اتومبیل مگنا استایر است – نام چندان مشهوری نیست، مگر اینکه خانواده شما G-Wagen داشته باشد – با فناوری های داخلی ZF ، انویدیا ، کوالکام ، کانتیننتال ، بوش و دیگران.

این واقعاً یک تلاش بین المللی بود و برخلاف سایر دستگاه های مفهومی که به طور منظم در CES مشاهده می شدند، واقع گرایانه و آماده تولید به نظر می رسید، گویی توسط شرکت هایی طراحی شده و ساخته شده اند که مدتی این کار را انجام داده اند.

S Vision

S Vision

سدان S-EV سونی به دو موتور 268 اسب بخاری مجهز شده بود که در مجموع 536 اسب بخار قدرت تولید می کرد. همچنین صفر تا صد 4.8 ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت ارائه می داد. از جمله مشخصات مهمی که در آن زمان ذکر نشده بود، ظرفیت باتری ، دامنه حرکت و قیمت هستند.

اما فضای داخلی بسیار کامل و بسیار راحت به نظر می رسید، با یک صفحه نمایش لمسی پیچیده که توسط سونی و شرکای آن ساخته شده است و یک فضای داخلی که از کیفیت بالاتری برخوردار است.

همانطور که تعدادی از کسانی که وقت خود را در آن گذراندند، خاطرنشان کردند هیچ چیز عجیب و غریب یا خیلی فراتر از تصوری برای خودروی خود وجود ندارد، زیرا این سدان از همه جنبه ها کاملاً واقع بینانه به نظر می رسد. چرا که با بسیاری از فن آوری های در دسترس مونتاژ شده است. این فناوری ها از چندین تامین کننده و دقیقاً مانند تسلا، مجموعه ای از سنسورها و یک سیستم نیمه مستقل با کمک راننده را نیز ارائه داده است که توسط شرکای تامین کننده سونی در پروژه نیز توسعه یافته است.

به طور کلی، به نظر می رسد که سدان آماده ارائه به بازار است.

اما با تمام این ها، سونی خود یک خودروساز نیست (مگنا چندین دهه است که فعالیت می کند). آیا خریداران محصولات فناوری محور سونی مانند تلویزیون، لوازم صوتی، تلویزیون ها، دوربین ها، موبایل ها و … با خرید اتومبیل از سونی احساس راحتی می کنند؟

مطمئناً، بسیاری از غول های صنعتی ژاپن، از جمله کسانی که خودرو تولید می کنند اما فقط خودروساز نیستند. کمپانی مادر سوبارو، مانند میتسوبیشی و هوندا، چیزهای بزرگ و کوچک زیادی تولید می کند. و وقتی صحبت از میتسوبیشی می شود، اتومبیل ها حتی کار اصلی آن نیستند.

بنابراین ممکن است ایده سونی در تولید خودرو در ابتدا عجیب باشد (حداقل در بازارهای خارجی) اما این اولین نمونه از یک غول صنعتی نیست که خودرو را نیز ارائه می دهد، به ویژه هنگامی که بسیاری دیگر از خودروسازان ژاپنی وقت خود را صرف ورود به بازی خودرو برقی می کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید خودرو برقی سونی برای شما جذاب خواهد بود؟ متاسفانه هنوز اطلاعات بسیار حیاتی برای چنین خودرویی مانند ظرفیت باتری و دامنه حرکت مشخص نیست.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیر نمیخرم چون من پول پراید رو ندارم چه برسه به این

Taha

(فکر می کنید خودرو برقی سونی برای شما جذاب خواهد بود)
نه زیاد ولی میخرم می‌زارم کنار بوگاتیم😎

ali_s

سوالش بیشتر شبیه شوخی بود
مردم پول پراید ندارن بیان خودرو سونی بخرن😐

Mahdi

چرا شوخیه؟ قراره به به آسفالت ۹ اضافه بشه اونوقت هم با نسخه مود شده میخریمش 😂😂😂

afsoon

عجب تیتر باحالی .😂✋

AŁɪ

قفلی زدم رو زیباییش😝
comment image
comment image
مهدی فکر کنم عاشقش شده😶

Mahdi

این مهم نیست مهم اینه
ایا پول ما می رسد😑😑

Milad7

ملت ایران به تیبا راضی ان

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)