حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودرو الکتریکی Aion LX Plus برند GAC با رنج ۱۰۰۰ کیلومتر ۱۶ دی ۱۴۰۰ معرفی می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | خودرو

یکی از مشکلات اصلی درباره خودروهای الکتریکی، مسئله مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن و رنج مسافتی است که با یک بار شارژ شدن قابل پیمایش است. در حقیقت در مقایسه با خودروهای بنزینی اصلی ترین مسئله همان مدت زمان شارژ شدن است ولی این موضوع می تواند با افزایش رنج پیمایش یک بار شارژ، بهبود پیدا کند. امروز می شنویم که خودرو الکتریکی Aion LX Plus برند GAC با رنج ۱۰۰۰ کیلومتر ۱۶ دی ۱۴۰۰ معرفی می شود. به نظر می رسد که اگر این ادعا صحیح باشد، چینی ها در بازار خودروهای الکتریکی برنامه های قوی دارند.

خودرو الکتریکی Aion LX Plus

حدودا ۳ سال است که نشان Aion توسط برند GAC تاسیس شده است. خودروساز چینی GAC در سال ۱۹۵۵ تاسیس شده و ۶۶ سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو را دارد. برند Aion متمرکز بر خودورهای الکتریکی است. گفته می شود که محصول جدید این شرکت با رنج بسیار بالای ۱۰۰۰ کیلومتری معرفی خواهد شد.

خودرو الکتریکی Aion LX Plus

خودرو الکتریکی Aion LX Plus

اوایل سال جاری، گروه GAC از خودروی الکتریکی جدید خود با نام تجاری Aion رونمایی کرد. خودروی الکتریکی جدید یک شاسی بلند به نام Aion LX Plus است که برد قابل توجه 1000 کیلومتر را ارائه می دهد و عرضه آن قریب الوقوع است.

اواسط پاییز بود که Aion LX Plus توسط GAC در نمایشگاه خودرو گوانگژو معرفی شد. اکنون، این شرکت رسماً اعلام کرده است که شاسی بلند جدید در تاریخ ۱۶ دی ۱۴۰۰ عرضه می شود. شاسی بلند الکتریکی آینده نسخه بهبود یافته ای از GAC Aion LX است که در سال 2019 معرفی شد. در چرخه آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) ، این SUV برد عملیاتی بیش از 1000 کیلومتر داشت.

این رنج بسیار چشمگیر است، به خصوص با توجه به اینکه یک SUV است. به علاوه، برد قابل توجه این خودرو به لطف بسته باتری قابل توجه آن است که ظرفیت 144.4 کیلووات ساعت در مدل رده بالا دارد. باتری آن توسط فناوری GAC با صفحات الاستیک ساخته شده است که همچنین 20 درصد کوچکتر و 14 درصد سبک تر از باتری های معمولی است. این باتری حتی چگالی انرژی 205Wh/kg را ارائه می دهد.

از دیگر مشخصات شاسی بلند برقی می توان به موتورهای الکتریکی دوگانه با قدرت 225 اسب بخار اشاره کرد که از طریق گیربکس دو سرعته به هر چهار چرخ منتقل می شود. این همچنین Aion LX Plus را قادر می‌سازد تا تنها در 2.9 ثانیه به سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برسد.

نظر شما درباره این خودرو الکتریکی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)