حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال توسعه مک استودیو با ابعاد مک مینی و قدرت مک پرو است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، کامپیوتر شخصی

همان‌طور که اپل به ضرب‌الاجل خود برای تکمیل مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به‌سمت تراشه اختصاصی نزدیک می‌شود، انتظار می‌رود این شرکت کامپیوترهای بیشتری با تراشه‌های سفارشی خود را در سال جاری معرفی کند. 9to5Mac از منابع نزدیک به اپل دریافته است که علاوه‌بر دو دستگاه مک پرو و مک مینی شایعه‌شده، غول فناوری درحال توسعه یک دسته جدید از کامپیوترهای خود با نام مک استودیو نیز می‌باشد.

مک استودیو اپل

بر اساس اطلاعات مشاهده‌شده توسط 9to5Mac، مک استودیوی جدید اساساً مبتنی‌بر مک مینی است، اما با سخت‌افزار بسیار قدرتمندتر. اپل دو نسخه از مک استودیو را در دست توسعه دارد. یکی از آن‌ها دارای تراشه M1 Max و دیگری نوعی از تراشه اختصاصی این شرکت است که حتی از M1 Max فعلی نیز قدرتمندتر بوده هنوز معرفی نشده است. به‌گفته منابع، مک استودیو جدید در داخل کمپانی اپل با کد J375 شناخته می‌شود.

اگرچه نام نهایی “Mac Studio” ممکن است تغییر کند، اما نشان‌دهنده یک دسته جدید بین مک مینی و مک پرو است که کاربران حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد. این محصول جدید همچنین با «Studio Display» که توسعه آن نیز توسط اپل آغاز شده است، مطابقت داشته و نشان می‌دهد که اپل هر دو دستگاه را به‌عنوان ترکیبی عالی برای کار حرفه‌ای به‌طور گسترده بازاریابی خواهد کرد.

مک استودیو اپل

مک استودیو اپل

مارک گورمن از بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که اپل درحال کار بر روی یک مک پرو کوچک‌تر با تراشه اختصاصی خود مجهز به 40 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی می‌باشد. 9to5Mac اکنون بر این باور است که مک پرو کوچک‌تر درواقع «Mac Studio» جدید خواهد بود و جایگزین نسخه پیشرفته مک مینی مجهز به اینتل می‌شود که هنوز در بازار وجود دارد.

مک استودیو به اپل زمان بیشتری برای کار بر روی اولین مک پرو با تراشه اختصاصی خود می‌دهد، زیرا شایعات حاکی از آن است که این شرکت هنوز برنامه‌هایی برای عرضه یک مک پرو جدید مبتنی‌بر اینتل دارد.

اپل یک رویداد ویژه در تاریخ 17 اسفندماه برای معرفی مک‌های جدید خود برگزار خواهد کرد، اما گورمن معتقد است که مک‌های جدید بیشتری در ماه ژوئن در رویداد WWDC این شرکت رونمایی خواهند شد؛ بنابراین شاید Mac Studio جدید تنها چند ماه تا معرفی رسمی فاصله داشته باشد.

دیدگاه شما پیرامون مک استودیو جدید حاصل ادغام دو دستگاه مک مینی و مک پرو این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی