حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل هفت مدل مک جدید را تا پایان سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

انتظار می‌رود مهاجرت اپل به استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود، امسال با عرضه تعداد زیادی از مدل‌های جدید مک، شتاب بیشتری پیدا کند. در گزارش جدیدی از سری بلومبرگ، مارک گورمن با بالا بردن انتظارات بیان کرده است که می‌توانیم در سال 2022، منتظر هفت مدل مک جدید مجهز به سیلیکون اپل باشیم.

عرضه هفت مدل مک جدید از سوی اپل تا پایان سال ۲۰۲۲

گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه Power On خود، جزئیات این مک‌های جدید را با پردازنده‌های زیر بیان کرده است:

 تراشه جدید M2

 تراشه‌های M1 Pro و M1 Max سال گذشته

 نسخه‌های فوق‌العاده قدرتمند از M1 Max

اما این پردازنده‌ها در کدام یک از انواع Mac استفاده خواهند شد؟ گورمن ادعا می‌کند که در سال 2022 حداقل هفت مک جدید با تراشه سفارشی اپل را شاهد خواهیم بود:

 مک مینی جدید با تراشه M1 Pro

 یک مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2، برای جانشینی مدل 2020 و قرار گرفتن در زیر مک بوک پرو 14 و 16 اینچی

 مک مینی با تراشه M2

 آیمک 24 اینچی با تراشه M2

 مک بوک ایر بازطراحی‌شده با تراشه M2

 یک آیمک پرو بزرگ‌تر با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max

 یک مک پرو با نسخه‌ای قوی‌تر از تراشه M1 Max

عرضه هفت مدل مک جدید از سوی اپل تا پایان سال ۲۰۲۲

عرضه هفت مدل مک جدید از سوی اپل تا پایان سال ۲۰۲۲

دور بعدی معرفی مک احتمالاً در فروردین‌ماه روی خواهند داد، زمانی که انتظار می‌رود اپل اولین رویداد سال خود را برگزار کند. بر اساس این واقعیت که مک بوک پرو و ​​مک مینی سطح پایه «دو تا از قدیمی‌ترین مک‌های سیلیکونی اپل در خط تولید فعلی هستند»، گورمن پیشنهاد می‌کند که این مدل‌ها، اولین مک‌های خواهند بود که در همین رویداد معرفی می‌شوند.

این نشان می‌دهد که می‌توانیم منتظر یک مک مینی جدید و یک مک بوک پرو سطح پایه جدید در رویداد احتمالی فروردین‌ماه باشیم. پس از آن، گورمن ادعا می‌کند که از سوی منابع داخلی به او گفته شده است که اپل برای دور دیگری از معرفی مک‌های جدید در اردیبهشت و یا خرداد آماده می‌شود.»

 اپل می‌خواهد پشتیبانی توسعه‌دهندگان را از تراشه‌های قدرتمند مک پرو افزایش دهد، بنابراین حدس می‌زنم که این شرکت می‌خواهد این دستگاه‌ها را در رویداد WWDC در ماه ژوئن معرفی کند و همچنین آن‌ها را در پاییز عرضه کند. یک مک‌ بوک ایر بازطراحی‌شده می‌تواند فروش خوبی برای اپل در فصل تعطیلات پایان سال باشد، بنابراین منطقی است که عرضه این مدل را در همان زمان از سال ببینیم.

دور دوم مک‌های جدید می‌تواند شامل iMac Pro و همچنین Mac Pro جدید با «نسخه‌‌ای فوق‌العاده قدرتمند از M1 Max» باشد.

 تراشه M2 احتمالاً کمی سریع‌تر از M1 خواهد بود، اما تراشه باید همان معماری هشت هسته‌ای را حفظ کند. گرچه گرافیک آن ممکن است از ۹ یا ۱۰ هسته به‌جای ۸ هسته نیز استفاده کند.

 تراشه‌های مک پرو در دو نوع اصلی عرضه می‌شوند: یکی که قدرت M1 Max را تا دو برابر نسخه فعلی می‌کند و دیگری که آن را چهار برابر می‌کند. این مدل‌ها احتمالا با 20 هسته پردازشی و 64 هسته گرافیکی در نسخه اول و 40 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی در تراشه دوم همراه خواهند بود.

درنهایت، گورمن خاطرنشان می‌کند که بر اساس نقشه راه سیلیکون اپل که تاکنون دیده‌ایم، او انتظار دارد که «نسخه‌های Pro و ​​Max تراشه M2» در سال 2023 در کنار چیپست M3 جدید معرفی شوند.

دیدگاه شما پیرامون نقشه راه اپل برای معرفی هفت مدل مک جدید در سال جاری و پر کردن سبد محصولات دسکتاپ از تراشه سفارشی خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی