حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در Oppo Find X5 استفاده خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، مدیاتک

خانواده محصولات جدید اوپو Find X5 می توانند اهمیت ویژه ای برای این برند چینی داشته باشند. یش از این برای شما در ترنجی نوشته بودیم که اوپو Find X5 Pro با دو تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه می‌شود. امروز به صورت رسمی تایید شد که تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در Oppo Find X5 استفاده خواهد شد.

ارایه تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک با Oppo Find X5

بر کسی پوشیده نیست که مدیاتک هر قدر که سهم بازار زیادی داشته باشد اما بیشتر در بخش اقتصادی و نهایتا میان رده می تواند فعالیت قوی داشته باشد. این به دلیل ضعف این برند تایوانی در ارایه تراشه های پرچمدار قوی و قابل رقابت با کوالکام بود. حالا اما خانواده تراشه های دیمنسیتی آن ها می خواهند از این تابو عبور کنند.

مدیاتک تصمیم گرفت با تراشه Dimensity 1200 قدمی فراتر و در بخش پرچمدار بگذارد. این پردازنده ۶ نانومتری پشت سر تراشه های ۵ نانومتری رقبا قرار داشت، اما به دلیل قیمت جذابش برای گوشی های پرچمدار مقرون به صرفه، همچنان یکی از تراشه های محبوب در صنعت بود.

اکنون در سال 2022 مدیاتک آماده است تا با Dimensity 9000 خود وارد بازار پرچمدار شود. پس از افشای اطلاعات و گزارش های فراوان، این شرکت تایید کرد که Dimensity 9000 آن سرانجام با سری آتی Oppo Find X5 عرضه خواهد شد.

تایید حضور دیمنسیتی ۹۰۰۰ در سری اوپو Find X5

تایید حضور دیمنسیتی ۹۰۰۰ در سری اوپو Find X5

تراشه Dimensity 9000 چند ماه پیش معرفی شد، اما تا به حال هیچ گوشی هوشمندی با آن ندیده ایم. ظاهرا اوپو یک معامله انحصاری برای عرضه این چیپست در قالب Oppo Find X5 Pro مدل Dimensity انجام داده است. این چیپست در حال حاضر تنها چیپست در صنعت است که با فرآیند تولید 4 نانومتری TSMC ساخته شده است. می دانیم که هر دو اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 بر اساس فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده اند.

ظاهرا کوالکام از فناوری ۴ نانومتری سامسونگ راضی نیست و در حال آماده سازی جدید اصلاح شده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس 5 نانومتری خود است که توسط TSMC ساخته می شود.

بنابراین، Dimensity 9000 ممکن است از جنبه های خاصی دارای مزایایی باشد. با این حال، وقتی صحبت از مشخصات روی “کاغذ” به میان می آید، این تراشه ها دارای معماری و پیکربندی هسته های پردازشی مشابه  هستند. این چیپست همچنین دارای یک ISP مدل 18 بیتی، پشتیبانی از بلوتوث 5.3 و غیره است.

شایعات قبلی از Dimensity 9000 در Oppo Find X5 خبر داده بودند. با این حال، اخبار اخیر نشان داده است که این تراشه در نسخه خاصی از Oppo Find X5 Pro عرضه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که دیمنسیتی ۹۰۰۰ می تواند تراشه جذابی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)