حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو Legion Y90 اولین گوشی دنیا با حافظه SSD خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | لنوو

طی دو هفته گذشته، لنوو تیزرهای متعددی را از گوشی هوشمند گیمینگ موردانتظار Legion Y90 خود منتشر کرده است. چندی پیش نیز زمان معرفی رسمی این دستگاه در تاریخ ۹ اسفندماه تعیین شد. حال اکنون، لنوو با انتشار یک تیزر مهم دیگر پیرامون مشخصات حافظه Legion Y90، اعلام می‌کند که این محصول گیمینگ در یک نوآوری بی‌سابقه در تاریخ گوشی‌های هوشمند، از یک حافظه پرسرعت SSD درکنار UFS 3.1 در پیکربندی RAID 0 با سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات تا ۵۰ درصد بیشتر از گذشته بهره مي‌برد.

لنوو Legion Y90 اولین گوشی دنیا با SSD

کمپانی چینی لنوو مدتی است که خود را برای معرفی Legion Y90 آماده می‌کند. درابتدا تصور می‌شد که این شرکت گوشی هوشمند گیمینگ خود را در ماه گذشته و حوالی دی معرفی خواهد کرد، اما اخیراً لنوو تاریخ عرضه تبلت Y700 و گوشی Legion Y90 را ۹ اسفند تعیین کرده است. حال در جدیدترین تیزر منتشرشده از سوی این کمپانی، لنوو تصویری را در حساب رسمی Weibo خود به‌اشتراک گذاشته که طبق آن، مشخص شده است که Legion Y90 دارای حافظه پرسرعت SSD (Solid State Drive) می‌باشد.

لنوو Legion Y90 اولین گوشی دنیا با SSD

لنوو Legion Y90 اولین گوشی دنیا با SSD

پیش‌تر نیز طراحی گوشی گیمینگ آینده لنوو و بسیاری از مشخصات داخلی آن را با هم مرور کرده بودیم. این موارد شامل استفاده از تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام  با حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 بودند. بااین‌حال، UFS 3.1 تنها حافظه Legion Y90 نخواهد بود، زیرا اکنون می‌دانیم که این دستگاه از یک حافظه پرسرعت SSD نیز بهره‌مند است. لنوو در توضیح این ابتکار بدیع خود آورده که این گوشی دارای «UFS+SSD» در حافظه RAID 0 می‌باشد. از این طریق، Y90 شاهد افزایش 50 درصدی در سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات حافظه خواهد بود.

در مورد سایر ویژگی‌های دستگاه، باید بگوییم که این گوشی از یک نمایشگر 6.92 اینچی سامسونگ E4 AMOLED با رزولوشن 2460 در 1080 پیکسل بهره می‌برد. ازآنجایی‌که Legion Y90 یک دستگاه مخصوص بازی است، نمایشگر آن دارای رفرش‌ریت 144 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتز می‌باشد. همچنین طراحی منحصربه‌فرد آن با لوگوی نمادین Y نیز در قسمت مرکزی پنل پشتی دستگاه قرار دارد که همچنین مکانی است که ماژول دوربین میانی و فن خنک‌کننده نیز در آن جای گرفته‌اند.

دیدگاه شما پیرامون معرفی لنوو Legion Y90 به‌عنوان اولین گوشی دنیا با حافظه SSD درکنار UFS 3.1 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

امتیاز دوربین اس ۲۲ اولترا مشخص شد ۱۳۱

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی