حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با انتشار آپدیت جدید ایرتگ ردیابی ناخواسته آن توسط دیگران را غیرممکن می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، امنیت

قابلیت Find My اپل همراه با ایرتگ، همواره یک راه کمکی برای کاربران در یافتن اقلام گمشده خود و گهگاهی نیز حیوانات خانگی بوده است. بااین‌حال، متأسفانه تاکنون چندین مورد سوءاستفاده از این گجت مخصوص ردیاب مانند مواردی ازجمله تعقیب‌وگریز رخ داده است. این اتفاقات باعث شده تا اپل با انتشار یک آپدیت جدید برای ایرتگ، تغییراتی را ایجاد کند تا ردیابی ناخواسته آن توسط دیگران سخت و یا غیرممکن شود.

آپدیت جدید ایرتگ اپل

در یک بروزرسانی نرم‌افزاری، اپل در مرحله راه‌اندازی ایرتگ هشداری را به کاربران می‌دهد تا این ردیاب به Apple ID آن‌ها متصل شده و درنتیجه ردیابی آن توسط دیگران امکان‌پذیر نباشد. علاوه‌بر این، آپدیت جدید باگی را برطرف می‌کند که در آن کاربران هشدار «تشخیص لوازم جانبی ناشناخته» را دریافت می‌کردند. این شرکت همچنین سند پشتیبانی ردیابی ناخواسته خود را به‌روز کرده است تا برخی از تغییرات را منعکس کند و همچنین اقدامات ایمنی جدیدتری را نه‌تنها برای AirTags، بلکه سایر لوازم جانبی Find My نیز فعال کرده است.

 ما متوجه شده‌ایم که افراد می‌توانند هشدارهای ردیابی ناخواسته را به‌دلایل مختلفی دریافت کنند، مانند زمانی که کلیدهای شخصی خود را به یک ایرتگ، متصل می‌کنند، یا زمانی که با خودرویی سفر می‌کنند که ایرپادز یکی از اعضای خانواده در داخل آن باقی مانده است. ما همچنین گزارش‌هایی از تلاش سودجویان برای سوءاستفاده از AirTag درجهت اهداف مخرب یا مجرمانه دیده‌ایم.

اپل با گروه‌های مختلف ایمنی و سازمان‌های مجری قانون همکاری نزدیکی در این رابطه داشته است. ازطریق ارزیابی‌های خود و بررسی این موارد، راه‌های بیشتری را شناسایی کرده‌ایم که می‌توانیم هشدارهای ایمنی AirTag را به‌روزرسانی کرده و به محافظت در برابر ردیابی ناخواسته کمک کنیم.

آپدیت جدید ایرتگ اپل

آپدیت جدید ایرتگ اپل

یک ویژگی آتی کاربران را از حضور ناخواسته ایرتگ در دستگاه‌های iOS خود مطلع می‌کند. این اعلان‌ها کاربران را قادر می‌سازد تا اقدامات لازم را انجام دهند که می‌تواند پخش یک صدا در AirTag یا استفاده از Precision Finding برای مکان‌یابی آن باشد. آپدیت دیگر شامل تنظیم صدای ایرتگ برای آسان‌تر کردن یافتن آن و تغییرات در منطق هشدار ردیابی ناخواسته است که باید زودتر کاربران را نسبت به ردیابی ناخواسته آگاه کند.

دیدگاه شما پیرامون جدیدترین آپدیت منتشرشده برای ایرتگ از سوی اپل به‌منظور افزایش امنیت آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی