حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی S22 Ultra اثبات می‌کند که اسلات S Pen مانع استفاده از باتری بزرگ‌تر و جک هدفون نیست

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

در یک سال گذشته، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند سامسونگ شاهد تغییراتی در ساختار خود بوده است. این شرکت چند ماه قبل، با عرضه گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 ریسک بزرگی را در بخش دستگاه‌های تاشو آغاز کرد. در همان زمان، سامسونگ تولید سری گلکسی نوت خود را نیز کنار گذاشت و این درحالی است که قصد دارد رده‌بالاترین پرچمدار امسال، گلکسی S22 Ultra، را به یک جانشین معنوی برای گلکسی Note 20 Ultra تبدیل کند. بااین‌حال، برخلاف آخرین گوشی گلکسی نوت سامسونگ، اولترای جدید قرار است با افزایش 500mAh ظرفیت، به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شود. همواره، یکی از دلایل عدم استفاده از باتری حجیم‌تر در گلکسی نوت، اسلات اختصاصی قلم آن برشمرده می‌شد. در گلکسی S22 Ultra اما، حتی با وجود دارا بودن اسلات قلم S Pen مشابه سری نوت، از باتری بزرگ‌تری نیز استفاده شده است که فرضیه‌ی کمبود آن در Note 20 Ultra و حتی به‌صورت غیرمستقیم، ادعای سازندگان در عدم‌استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در گوشی‌ها به‌دلیل اشغال فضای بیش از حد برای تعبیه باتری بزرگ‌تر، رد می‌شود.

اسلات S Pen در گلکسی S22 Ultra؛ رد دو فرضیه قدیمی

انتظار می‌رود طرفداران S Pen که سال گذشته از نبود مدل نوت جدید ناامید شده بودند، از گلکسی اس ۲۲ اولترا جدید استقبال کنند. از سوی دیگر، طرفداران سری گلکسی S نگرانی‌های در مورد مدل آینده دارند و حتی برخی معتقدند که اضافه شدن S Pen ویژگی‌های دیگری مانند ظرفیت باتری را از این گوشی سلب می‌کند. اما در واقعیت، قلم S Pen شاید آخرین جایی است که کاربران می‌بایست برای آن نگران باشند.

برخی از افراد از پیش از توقف تولید رسمی سری گلکسی نوت، نگرانی‌های خود را در مورد اشغال ظرفیت باتری توسط S Pen مطرح کرده بودند. اگرچه قابل‌درک است که چرا مشتریان گلکسی اس که هرگز از قلم استفاده نمی‌کنند، گنجاندن آن را غیرضروری می‌دانند؛ بااین‌حال، این ایده که استفاده از قلم S Pen درتضاد با عمر باتری بیشتر می‌باشد، اشتباه است.

اسلات S Pen در گلکسی S22 Ultra

اسلات S Pen در گلکسی S22 Ultra

در ابتدا، تخمین زده می‌شد که S Pen حدود 100 میلی‌آمپرساعت ظرفیت باتری را از بین می‌برد که برای ایجاد تفاوت بزرگ در یک گوشی هوشمند پریمیوم قدرتمند و پرقدرت با یک بار شارژ کافی نیست. شما به‌سادگی تفاوت ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت را در یک گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از همان برند احساس نخواهید کرد.

در مرحله دوم، گلکسی اس ۲۲ اولترا ثابت می‌کند که گنجاندن قلم S Pen همیشه نباید باعث کاهش ظرفیت باتری شود. درحال‌حاضر و باتوجه به مشخصات لو رفته، گلکسی اس ۲۲ اولترا مانند گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی است، با این تفاوت که از شارژ سریع 45 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

بنابراین، اکنون که در این گوشی از S Pen استفاده شده است، گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌بایست حداقل بدنه و ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد تا قلم را در خود جای دهد، درست است؟ خیر. بر اساس اطلاعات فاش‌شده، گلکسی اس ۲۲ اولترا و اس ۲۱ اولترا تقریباً ابعاد مشابهی دارند، با این تفاوت که مدل دارای S Pen اندکی کوتاه‌تر و کمی نیز پهن‌تر است؛ چیزی درحدود ۲ میلی‌متر.

آیا طرفداران گلکسی اس دلایلی برای دوست نداشتن S22 Ultra دارند؟

خب، بله، طرفداران گلکسی اس دلایلی برای عدم تمایل در مورد مدل آتی گلکسی اس ۲۲ اولترا دارند، اما نگرانی در مورد کاهش ظرفیت باتری، یکی از آن‌ها نیست. این بدان معنا نیست که طرفداران گلکسی اس باید قلم S Pen را بپذیرند، اما بدون کاهش ظرفیت باتری، مطمئناً استقبال آنان از این ویژگی جدید، راحت‌تر خواهد بود.

بنابراین، اگر ظرفیت باتری هیچ‌گونه نگرانی‌ای ایجاد نمی‌کند، پس مشکل اصلی کجاست؟ خب، با فرض اینکه به هر دلیلی شدیداً با قلم S Pen مخالف هستید، می‌توانید استدلال منصفانه‌ای داشته باشید که اگر Galaxy S22 Ultra را بخرید، برای ویژگی‌ای که هرگز از آن استفاده نمی‌کنید، پول پرداخت خواهید کرد. البته این موضوع در سایر موارد نیز صدق می‌کند و به‌عنوان مثال برای درصد زیادی از افراد که از دوربین سلفی گوشی خود استفاده چندانی ندارند، درنتیجه سوراخ نمایشگر و یا ناچ صفحه برای تعبیه آن، یک امر غیرضروری است.

بحث دیگری که می‌توانید به‌عنوان یک طرفدار سرسخت گلکسی اس مطرح کنید این است که گلکسی اس ۲۲ اولترا تفاوت ظاهری معنادارای با سایر گوشی‌های دیگر سری گلکسی S دارد. بدین صورت که گوشه‌های تیزتری داشته که ارگونومی آن را نیز به‌صورت ناخواسته کاهش می‌دهد. بااین‌حال، طراحی جعبه‌ای این گوشی ممکن است به سامسونگ امکان استفاده بهتر از فضای داخلی و قرار دادن قلم S Pen بدون کاهش عمر باتری را داده باشد. اما صرف‌نظر از این موضوع، این چیزی است که طرفداران گلکسی اس باید به آن عادت کنند.

گلکسی S22 Ultra سامسونگ به‌همراه قلم S Pen

گلکسی S22 Ultra سامسونگ به‌همراه قلم S Pen

توصیه من به طرفداران Galaxy S که علاقه‌ای به S Pen ندارند این است که سعی کنند ادعاهای مبهم و بی‌اساس در مورد کاهش ظرفیت باتری را فراموش کرده و سعی کنند لوازم‌جانبی و ویژگی‌های نرم‌افزاری مرتبط با قلم را نیز نادیده بگیرند تا بتوانند از سایر ویژگی‌های این پرچمدار لذت ببرند. در پایان، قلم S Pen واقعاً عمر باتری یا تجربه کاربری شما را از بین نمی‌برد، مگر اینکه حضور آن به‌تنهایی شما را در سطح اساسی آزار دهد زیرا هزینه‌های اضافی بالقوه‌ای را که نمی‌توانید توجیه کنید، به شما یادآوری می‌کند؛ که البته آن هم درصورت افزایش قیمت‌گذاری این دستگاه نسبت به نسل پیشین صدق می‌کند.

اما اگر به‌طور دقیق در سطح فنی صحبت کنیم، معتقد نیستم که اضافه شدن قلم S Pen، در سطح قابل‌توجهی گلکسی اس ۲۲ اولترا را بدتر کرده است. طراحی جعبه‌ای ممکن است ازنظر طرفداران گلکسی اس امری ناپسند باشد، اما اگر بتوانید آن را نادیده بگیرید، S Pen نباید مشکلی ایجاد کند. یا چه کسی می‌داند؟! ممکن است پس از این همه سال اجتناب از استفاده از سری گلکسی نوت، درنهایت از تجربه قلم S Pen خوشتان آمده و به استفاده از آن عادت کنید.

جک هدفون؛ استدلال دیگری که مانع استفاده از باتری بزرگ‌تر شناخته می‌شد

در مورد جک هدفون نیز، درحال‌حاضر درصد بیشتری از کمپانی‌ها استفاده از آن را کنار گذاشته و کاربران نیز در جایگزینی این ویژگی با سایر راهکارهای جانبی ازجمله استفاده از ایربادزهای بی‌سیم، عادت کرده‌اند. آیفون‌ها، گلکسی‌ها، گوشی‌های وان پلاس، حتی گوشی‌های برتر موتورولا همگی از شر جک مزاحم (اما مفید) هدفون خلاص شده‌اند و تنها تعداد کمی از گوشی‌های برجسته مانند Asus ROG Phone 5 و Xperia 1 III سونی همچنان از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

اما اکنون، شرکت‌ها در گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز مایل به حذف جک هدفون هستند. ظاهراً این تفکر در محافل سازندگان گوشی هوشمند به این صورت است: “اگر آن‌ها پول خرید یک گوشی گران‌قیمت دارند، پول بیشتری برای خرید هدفون بی‌سیم را نیز دارند، بنابراین بیایید جک هدفون را در دستگاه‌های گران‌قیمت کنار بگذاریم!” زیرا این دقیقاً همان چیزی است که رفتار سازندگان تلفن به ما می‌گوید.

درحال‌حاضر باید برای همگان روشن شده باشد که استدلال “جک هدفون یا عمر باتری بزرگ” ارزش زیادی ندارد. بااین‌حال، بحثی که بسیار منطقی می‌باشد این است که سازندگان تلفن هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا کاربران را به سمت هدفون‌های بی‌سیم سوق دهند که حاشیه سود دیوانه کننده‌ای نیز داشته و درعین‌حال هر 3 سال یا بیشتر باید تعویض شوند، زیرا تعویض باتری آن‌ها غیرممکن است.

علاوه‌بر این مورد، موضوع مهم دیگر اینست که سازندگان با استدلال استفاده از باتری بزرگ‌تر، جک صدا را از گوشی‌هایشان حذف کردند. بااین‌حال، سوال اصلی اینجاست که مگر قلم S Pen مورداستفاده در گلکسی اس ۲۲ اولترا آینده، بیشتر از یک جک هدفون حجم اشغال می‌کند؟!

تجارت بزرگ هدفون‌های بی‌سیم

درواقع، هدفون‌های بی‌سیم آنقدر تجارت خوبی هستند که کارل پی، بنیان‌گذار وان پلاس، این شرکت را ترک کرد تا سرمایه‌گذاری هدفون‌های بی‌سیم خود را راه‌اندازی کند. بدون ذکر صدها برندی که هدفون‌های بی‌سیم تولید می‌کنند، این واقعاً یک بخش سودآور برای کمپانی‌هاست.

با بازگشت به دنیای زیبای فناوری، اکنون، در سال 2022، زمان گسترش جنگ علیه جک هدفون در دستگاه‌ها نیز فرا رسیده است. یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های جهان، گلکسی A53، که هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده و تنها رندرهای آن به‌بیرون درز کرده است، درحال خلاص شدن از شر جک هدفون می‌باشد و شایعات مربوط به Pixel 6a نیز ادعا می‌کنند که جک هدفون در این دستگاه نیز حذف شده است.

مطمئناً، انتظار می‌رود ارزان‌ترین گوشی‌های موجود مانند گلکسی A33 جک صدا را حفظ کنند، اما چند سال بیشتر طول نخواهد کشید تا این رده هم این ویژگی تعیین‌کننده را از دست بدهد.

دیدگاه شما در این مورد چیست؟ به‌نظر شما آیا استفاده از اسلات اختصاصی قلم S Pen، مانع بهره بردن از باتری بزرگ‌تر و جک هدفون بوده است؟ آیا از تعبیه قلم S Pen در گوشی گلکسی S22 Ultra رضایت دارید؟ این ویژگی تا چه اندازه سری گلکسی اس و گلکسی نوت را از یکدیگر متمایز می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی