حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد بازی های موبایل بیشتر از مجموع درآمد کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی است!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، سرگرمی و بازی

وقتی کلمه “گیمر” را می‌شنویم، معمولاً به یک فرد مجهز به هدفون ریزر فکر می‌کنیم که جلوی دو یا سه مانیتور با کیبورد RGB چشمک‌زن بر روی صندلی گران‌قیمت مخصوص بازی نشسته خود است؛ درهمین‌حال، به‌ندرت فکرمان به‌سمت شخصی می‌رود که درحال سوار شدن به مترو با گوشی هوشمند خود به بازی موبایلی مشغول است. بااین‌حال، طبق گزارش جدید شرکت جهانی NewZoo، تحلیل‌های بازار در سال 2021 نشان می‌دهد که بازی‌های موبایلی تمامی معاملات صنعت گیم را به‌هم می‌زنند. درواقع، تنها در سال گذشته، درآمد بازی های موبایل در سراسر جهان بیشتر از مجموع بازی‌های اختصاصی کنسول و رایانه شخصی بوده است!

درآمد بازی موبایل

برای بیان اعداد، صنعت بازی‌های موبایل درحال‌حاضر 52 درصد از کل بازار گیمینگ را دراختیار دارد و کل درآمدی که در طول سال 2021 به‌ارمغان آورده، کمتر از 90 میلیارد دلار نبوده است. علاوه‌بر این، بازی‌های موبایلی همچنین سریع‌ترین صنعت درحال رشد است و انتظار می‌رود در ادامه نیز همچنان به رشد خود ادامه دهد، زیرا مالکیت گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان درحال افزایش است.

ظهور سیستم‌عامل جهانی اندروید راه را برای این انقلاب هموار کرده، زیرا به توسعه‌دهندگان در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا بازی‌هایی را برای صدها گوشی مختلف از صدها سازنده مختلف ایجاد کنند که همه تحت یک سیستم‌عامل کار می‌کنند.

درحالی‌که مایکروسافت و سونی هنگام توسعه بازی‌های بزرگ در طول قرنطینه به مشکلاتی برخوردند که باعث تأخیر در انتشار عناوین بزرگ و نامدار آن‌ها شد، توسعه‌دهندگان موبایل در مقیاس کوچک‌تر دست خود را پرکرده و سرگرمی برای مخاطبان درحال رشد خود ایجاد می‌کنند.

درآمد بازی موبایل

درآمد بازی موبایل

باکمال تعجب، بازار چین با بیش از 30 میلیارد دلار در سال گذشته بیشترین سهم از کل درآمد موبایل گیمینگ را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، ایالات‌متحده 15 میلیارد دلار درآمد داشته، درحالی‌که ژاپن کمی کمتر از 14 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است.

چین تعداد زیادی شرکت توسعه‌دهنده بازی دراختیار دارد که به سهم عظیم آن‌ها کمک کرده است، ازجمله miHoYo به‌عنوان توسعه‌دهنده بازی پرطرفدار Genshin Impact و همچنین Tencent که Call of Duty ،PUBG و سایر عناوین محبوب را توسعه داده‌اند. درآمد کسب‌شده توسط شرکت‌های بازی‌سازی چینی بالغ‌بر 18 میلیون دلار برآورد شده است.

طبق گزارش NewZoo، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از بازارهای نوظهور به این رقم کمک کرده‌اند که تغییر قابل‌توجهی را در صنعت بازی در سراسر جهان نشان می‌دهد. آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه به‌عنوان سریع‌ترین بخش‌های درحال رشد شناخته شده‌اند. اگرچه همه‌ی آن‌ها درمجموع کمتر از 10 درصد از کل درآمد بازار بازی موبایل را تشکیل می‌دهند، اما احتمالاً مسیر رشد آن‌ها در چند سال آینده ادامه خواهد یافت.

انتظار می‌رود که پروژه متاورس فیس‌بوک همراه با اپل که یکی از بزرگ‌ترین رقبای این شرکت در توسعه واقعیت مجازی خواهد بود، در آینده به رشد عمده صنعت بازی کمک کند و بازی VR به قطب اصلی تعامل اجتماعی تبدیل شود.

درحال‌حاضر، استریم بازی‌های موبایلی به یک دسته غالب در توییچ تبدیل شده است، با تلفن‌هایی مانند لنوو Legion Phone Duel 2 مجهز به وب‌کم که دسترسی راحت را برای پخش‌کننده‌های موبایل ایجاد می‌کند.

باکمال تعجب، TikTok همچنین به مرکزی برای گیمرهای موبایل، ناشران و توسعه‌دهندگان برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوای بازی تبدیل شده است که باعث رشد بیشتر جامعه آنلاین از گیمرهای موبایل و سازندگان محتوا می‌شود. طبق گفته NewZoo، مجموع ساعات مشاهده جهانی 100 بازی برتر در TikTok بین سال‌های 2020 تا 2021، 533 درصد افزایش یافته است.

آمار دارندگان گوشی هوشمند در جهان

آمار دارندگان گوشی هوشمند در جهان

به‌طورکلی همه‌گیری کرونا در چند سال گذشته بدون‌شک به‌نفع صنعت بازی تمام شده است. با توجه به اینکه مردم در سرتاسر جهان ماه‌ها در یک زمان در داخل خانه محبوس هستند، آن‌ها وسایل سرگرمی محدودی برای گذراندن زمان داشته‌اند.

درحالی‌که همه افراد پلی‌استیشن یا رایانه‌های شخصی بازی قدرتمند ندارند، امروزه اکثر مردم نوعی گوشی هوشمند را دراختیار دارند؛ به‌طوری‌که طبق آمار Statista، مجموع افراد دارای دست‌کم یک گوشی هوشمند در همه رده‌های آن، به بیش از 6 میلیارد نفر در سراسر جهان می‌رسد. درادامه انتظار می‌رود این عدد تا سال ۲۰۲۴ از ۷ میلیارد نفر نیز فراتر رفته و همچنین رشد بی‌سابقه‌ای برای صنعت بازی‌های موبایلی در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاه شما پیرامون رشد درآمد بازی موبایل و عبور درآمد این حوزه از کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی چیست؟ آیا شما نیز جزو افرادی هستید که به موبایل گیمینگ پرداخته و ساعتی از روز خود را به انجام آن مشغول می‌شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی