حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استخدام بخش تبلت های گوگل به گمانه زنی درباره تبلت پیکسل بعدی دامن می زند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تبلت، شایعات، گوگل

شرکت گوگل محصولات و خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. از جمله محصولات مهم این شرکت که مدت زیادی اخبار و شایعاتی در مورد آن رد و بدل می‌شد، تبلت‌های آن است که با گذشت مدت زیادی از عرضه آخرین نمونه آن، هنوز محصول جدیدی معرفی و عرضه نشده است. اخیرا استخدام بخش تبلت‌های گوگل سبب قوت گرفتن شایعات درباره تبلت پیکسل بعدی شده است. با ترنجی همراه باشید.

لیست استخدام گوگل نشان می‌دهد که تبلت پیکسل بعدی در راه است…!

اگرچه تبلت‌های اندرویدی بسیار زیادی در بازار وجود دارند، اما بازهم نکته هیجان انگیز خاصی را نمی‌توان در آن‌ها یافت، به همین دلیل شاید گوگل می‌خواهد این رویه را تغییر دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Computerworld، این شرکت ریچ ماینر که اندروید را همراه با اندی رابین توسعه داد، در مارس ۲۰۲۱ استخدام کرد. او اکنون به عنوان مدیر ارشد فناوری تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند. همچنین وی قبلا برای یک پروژه آموزشی گوگل فعالیت داشته اما اکنون ظاهرا بسیاری معتقدند که وی جان تازه‌ای در تبلت‌های اندرویدی دمیده است.

گوگل باور دارد آینده محاسبات توسط تبلت ها انجام می شود و قصد تمرکز بر این حوزه را دارد

وب سایت 9to5Google گزارش داده که ممکن است گوگل یک بخش جدید تبلت‌های اندرویدی را تشکیل داده باشد و در حال حاضر به دنبال گسترش آن باشد. لیست‌های شغلی نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال یک مدیر ارشد مهندسی، یک متخصص تجربه کاربری برنامه تبلت‌های اندروید، یک مدیر مدیریت محصول و یک مدیر و معاون جهت مدیریت محصولات (تبلت های اندرویدی) است.

تبلت بعدی پیکسل

طبق توضیحات ارائه شده، این شرکت معتقد است که آینده محاسبات در تبلت‌های قدرتمند و توانمند است و گوگل نیز می‌خواهد با همکاری نزدیک با سازندگان محصولات و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، پلتفرم اندروید را با عرضه تبلت‌های جدید بهبود بخشد. لیست استخدام‌های جدید همچنین وظیفه ایجاد یک استراتژی بلند مدت و نقشه راه برای تبلت‌های اندرویدی را نیز نشان می‌دهد. این موضوع به آن معنا است که گوگل برنامه‌های جدی برای این بخش دارد.

تلاش گوگل در زمینه تبلت‌ها شروع شده است

در سال‌های اخیر، تلاش‌های گوگل برای تبلت‌ها حول محورهای سرگرمی و کودکان و همچنین اندروید 12L (نسخه‌ای از اندروید برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو) متمرکز شده است. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ با سهمی نزدیک به ۳۵ درصد، بر بازار تبلت‌ها تسلط داشته است. آمازون نیز با حدود ۱۱ درصد در مقام سوم ایستاده است. تبلت‌های این شرکت دارای سیستم عامل Fire OS هستند که نسخه‌ای از اندروید است. سامسونگ و لنوو با سهم تقریبی ۱۸ و ۱۰ درصد به ترتیب در جایگاه دوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

اندروید ۱۲ ال (Android 12L) نسخه اختصاصی این سیستم‌عامل برای نمایشگرهای بزرگ است

نیازی به گفتن نیست که پتانسیل بسیار زیادی برای رشد تبلت‌های اندرویدی وجود دارد. پس از نزدیک به یک دهه که تبلت‌های اندرویدی تقریبا روندی تکراری و بدون خلاقیت در پیش گرفته‌اند، ظاهرا گوگل قصد دارد تمام تلاش خود را برای بهبود این محصولات به کار بگیرد. شاید این بدان معنا باشد که به زودی یک تبلت جدید از خانواده پیکسل را ببینیم.

گوگل پیکسل اسلیت (Pixel Slate) رسما معرفی شد، تبلت با سیستم عامل کروم

در سال ۲۰۱۹، این شرکت اعلام کرد که جانشین Pixel Slate را معرفی نخواهد کرد و همچنین عرضه دو تبلت معرفی نشده را نیز لغو کرد و اعلام کرد که در عوض روی محصولاتی مانند Pixelbook که سیستم عامل کروم را اجرا می‌کنند، تمرکز خواهد کرد. در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه تبلت جدید پیکسل در راه باشد، وجود ندارد. به گفته phonearena، در همین حال سامسونگ در حال آماده شدن برای عرضه سری گلکسی Tab S8 جهت رقابت با اپل است. به نظر می‌رسد گوگل همچنین روی یک گوشی تاشو نیز کار می کند‌که ظاهرا Pixel Notepad نامیده می‌شود.

 

نظر شما در مورد تبلت پیکسل بعدی چیست؟ آیا معرفی و عرضه یک تبلت اندرویدی از سوی گوگل می‌تواند باعث رشد و جهش مناسبی در بازار تبلت‌ها شود؟ به نظر شما تبلت بعدی گوگل نیازمند چه قابلیت‌هایی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان