حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی با وجود تحریم ها در میان 10 برند برتر 2022 ؛ اپل در رتبه اول

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، هواوی

اوایل این هفته، Counterpoint Research فاش کرد که هوآوی از لیست 5 برند برتر گوشی هوشمند در چین از سه ماهه چهارم 2021 خارج شده است و در مقایسه با سهم بازار 23 درصدی آن در سه ماهه چهارم 2020 در چین، این شرکت اکنون تنها 7 درصد از بازار گوشی های هوشمند چین را در اختیار دارد. طبق این آمار هوآوی در زادگاه خود سه برابر کوچکتر از سال قبل شده و حجم تولیدات تلفن هوشمند آن به شدت کاهش یافته است. با این وجود، مجموعاً ارزش هواوی به عنوان یک شرکت به طور کلی کاهش نیافته است. بله در کمال تعجب، این شرکت اکنون در لیست با ارزش ترین برند های سال 2022 و جزء 10 برند برتر قرار دارد!

با توجه به به اخبار جدید، هوآوی اخیراً در توییتر گزارشی از Brand Finance، یکی از مشاوران برجسته ارزیابی برند در جهان که دفتر مرکزی آن در لندن است، بازنشر کرده است. هوآوی در این پست توییتری خود اشاره می کند که علیرغم بسیاری از چالش های پیش بینی نشده ای که این شرکت با آن مواجه بوده است، موفق شده است رتبه خود را در رتبه بندی با ارزش ترین برند های جهان در سال 2022 بهبود بخشد.

فکر می‌کنم تقریباً هیچکس فکر نمی‌کرد که این شرکت بتواند 6 پله پرش کند و نهمین برند ارزشمند سال 2022 در بین 500 برند بین المللی دیگر شود! بله هواوی با وجود تمام تحریم ها و کرونا، توانسته است 71.2 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

10 برند برتر 2022

در ادامه گزارش Brand Finance، اپل با ارزشی معادل 355.1 میلیارد دلار، با ارزش ترین برند سال 2022 است. 3 غول فناوری دیگر آمریکا، یعنی آمازون با ارزش 350.3 میلیارد دلار، گوگل با 263.4 میلیارد دلار و مایکروسافت با ارزش 111.9 میلیارد دلار، به عنوان نفر دوم تا چهارم در جایگاه های بعدی قرار دارند.

در مورد سایر شرکت های فناوری، در رتبه پنجم میتوان نام والمالرت را دید. اسم نام آشنای سامسونگ نیز با ارزش 107.3 میلیارد دلار در رتبه ششم قرار دارد، فیس بوک(متا) با ارزش 101.2 میلیارد دلار در رتبه هفتم قرار دارد و Verizon با ارزش 69.6 میلیارد دلار در رتبه دهم با ارزش ترین برند سال 2022 قرار گرفته است.

نه! جایگاه نهم را جا ننداخته‌ام! شاید عجیب‌ ترین جایگاه در بین این 10 رتبه همین جایگاه نهم باشد‌؛ جایی که توسط هوآوی با ارزش 71 میلیارد دلاری پر شده است. هوآوی اکنون در بین 10 برند برتر 2022 قرار دارد!

هوآوی به لطف کسب و کار های جدید در میان 10 برند برتر 2022 قرار گرفته است

هوآوی به لطف کسب و کار های جدید در میان 10 برند برتر 2022 قرار گرفته است

هوآوی در جایگاه نهم برترین برند های جهان! اما چگونه؟

بیایید ببینیم هواوی چگونه توانست ارزش برند خود را با وجود مواجهه با مشکلات عرضه به دلیل تحریم های ایالات متحده افزایش دهد؟ خوب، اگرچه سهم بازار گوشی های هوشمند هواوی به شدت کاهش یافته است، اما هوآوی قطعاً ناامید و بیکار نمانده و طبق آمار، سایر مشاغل هوآوی با رشد تصاعدی روبرو هستند. از زمانی که هواوی توسط تحریم‌ های ایالات متحده محدود شد، این شرکت به کسب‌ و کار های دیگری مانند تلویزیون‌ های هوشمند، ساعت‌ های هوشمند و خودرو های هوشمند الکتریکی نیز راه پیدا کرد.

به طور مثال هوآوی با سازنده خودروی معروف Seres همکاری کرد تا سری خودرو های هوشمند الکتریکی هیبریدی ممتاز خود، AITO را عرضه کند که اولین مدل آن AITO M5 بود. ریچارد یو، مدیر اجرایی هوآوی، خاطرنشان کرد که با تنوع بخشیدن به لیست محصولات هوآوی و شامل خودروها، کسب و کار خرده فروشی آن می تواند در چین دوام بیاورد، زیرا حاشیه سود به ازای هر واحد برای خودروها به طور کلی بیشتر از گوشی های هوشمند پریمیوم آن است. مدیر عامل هوآوی پا را فراتر گذاشته و حتی به جرأت ادعا می کند که “با جذابیت یافتن خودرو های هوشمند Huawei AITO M5 و سازگار شدن با شبکه فروش سراسری آنها، هواوی می تواند 300 هزار خودرو هوشمند در سال 2022 بفروشد.

 

نظر شما چیست؟ با ورود برند های انعطاف‌ پذیری مانند هوآوی، آینده رقابت در صنعت خودرو سازی نیز جذاب به نظر می رسد. اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری