حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت با عبور از اپل عنوان با ارزش‌ترین کمپانی را به دست آورد

برندهای مطرح دنیا، بر سر عنوان با ارزش‌ترین برند در جهان رقابت می‌کنند. این عنوان، سبب ایجاد ذهنیت برتری در ذهن مشتریان می‌شود. جدیدترین اخبار، حاکی از تبدیل شدن کمپانی مایکروسافت به با ارزش‌ترین برند جهان هستند. این عنوان، پیش‌تر متعلق به کوپرتینویی‌ها بود.

کمپانی مایکروسافت با شکست دادن اپل، تبدیل به با ارزش‌ترین برند جهان شد

اپل طی سال گذشته، به عنوان برترین برند دنیا از نظر ارزشمند بودن شناخته شده بود.

 

اپل ارزشمندترین برند سال ۲۰۲۰ از نگاه اینتربرند

 

به نقل از Financial Times، مایکروسافت تاچ پادشاهی خود را به عنوان با ارزش‌ترین کمپانی در بین شرکت‌های بورسی جهان پس گرفت. به دنبال آن، درآمد سه ماهه تولید کننده آیفون و مک‌ها به دلایلی کاهش یافته است. افزایش ٢.٢ درصدی ارزش مایکروسافت در روز جمعه، ارزش بازاری آن را به ٢.۴٩ تریلیون دلار آمریکا رساند! در مقابل، ارزش اپل با کاهش ١.٩ درصدی مواجه شد و ارزش آن به ٢.۴۶ تریلیون دلار رسید.

مایکروسافت طی این هفته گزارش داد که درآمدهایش در فصل سوم افزایش یافته است و به دلیل افزایش شدید استفاده از حافظه ابری به دلیل همه گیری کرونا، درآمد مایکروسافت بیش از پیش افزایش یافته است. درآمد سالانه مایکروسافت ٢٢ درصد رشد کرده است که این بیشترین میزان از سال ٢٠١۴ است. یکی از تحلیلگران RBC Capital Markets، با اشاره به این که سرویس ابری مایکروسافت یعنی Azure، نسبت به رقیب خود بیشتر جا افتاده است، گفت که ما فعلاً در روزهای اول تحولات دیجیتالی هستیم و مایکروسافت در حال سود بردن از این روند است.

از سوی دیگر، اپل نیز بر خلاف پیش بینی تحلیلگران عمل کرد. بر اساس نتایج به اشتراک گذاشته شده در عصر پنجشنبه، اپل تحت تأثیر بحران کمبود تراشه و برخی از اختلالات کارخانه‌هایش به دلیل کرونا بوده است. مایکروسافت و اپل از سال ٢٠١٠ که اپل به لطف آیفون‌ها محبوب شد تا سال ٢٠١٨ به رقابت سختی پرداختند. همچنین مایکروسافت توانست در بازه‌ه‌ای از سال ٢٠٢٠ میلادی، از اپل یپشی بگیرد. سهام آن از ابتدای هفته بیش از ٧ درصد افزایش یافت و رشد سالانه ردموندی‌ها نیز به ۵٠ درصد رسید.

پس از آن، آمازون نیز با بحران‌های جدیدی از جمله افزایش هزینه‌ها به دلیل کمبود نیروی کار و کاهش درآمد روبه‌رو شده است. در نتیجه، ارزش سهام آمازون نیز ٢.٢ درصد سقوط کرد. ارزش این غول فناوری الکترونیکی، ١.٧ تريليون دلار است. آمازون پس از آلفابت، رتبه چهارم با ارزش‌ترین برند را دارد. اما در بین برخی از گزارشات ناامید کننده، تناقضاتی نیز به چشم می‌خورند. به طوری که نتایج قوی به دست آمده توسط Nasdaq Composite، کمک کردند تا این برند با ارزش سهام بالاتری به رقابت و رکورد قبلی خود را از ماه گذشته مجدداً بشکند.

در واقع، Nasdaq موفق شد تا از ضرر بگریزد و ٠.٣ درصد رشد کند. رشد هفتگی آن، به ٢.٧ درصد رسید. با این وجود، عملکرد ضعیف‌تر آن طی سال جاری، حاکی از تغییر سرمایه گذاران و کوچ آن‌ها به شرکت‌هایی است که سود بیشتری می‌دهند. سهام‌های کمپانی‌های فناوری محور، بدترین عملکرد را طی سه ماهه اول امسال داشتند.

نظر شما در مورد این عنوان برای کمپانی مایکروسافت چیست؟ به نظر شما کدام برند بیشتر لایق عنوان با ارزش‌ترین برند دنیا است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

آفرین به مایکروسافت که جایگاه حقیقی خودش رو پس گرفت ، قابل پیش بینی هم بود آخه مگه چند سال میشه بدون نوآوری و افزودن امکانات اقدام به حذف سنسور ها بکنی و سه سال در فناوری های بنیادی از اندروید عقب باشی و محصولت رو دوبرابر ارزشش به مشتری بندازی؟
درسته که یک عده اپل رو با کارهای دستی و دهنی و گوشه چشم نازک کردن به دست میارن و عده دیگری هم که هیچ چیزی در زندگیشان به دست نیاوردن و صرفا میخوان با خرید اپل نفص ها و کمبود های ذهنی و اجتماعی و شغلی و مالی رو پنهان کنند و عده دیگری دنبال جلب توجه هستند و فکر میکنند با خریدن اپل میتونن توجهی رو که در کودکی از والدین به دست نیاوردن رو از دیگران به دست بیارن، اما تمامی این جمعیت‌ها کمتر از ۱۵ درصد افراد جامعه هستن و هر چقدر هم تلاش کنند و اجناس بنجلی مثل دستمال توالت رو ۱۸ دلار هم بخرند باز نمیتونن اپل رو در این رتبه دروغین و حبابی قرار بدهند و بالاخره اکثریت مردم میدونن که مثلاً ارزش و فایده واقعی مجموعهoffice و ویندوز ها چند برابر ارزش کل محصولات با سیستم عامل محدود و بسته اپل هست.
در کل رنکینگ شرکت های بزرگ و مفید و خدمت رسان به بشریت و ارزشمند دنیا به شرح ذیل است
۱ مایکروسافت
۲ گوگل
۳ اینتل و سامسونگ و تی اس ام سی و آی دی ام و انویدیا و در آینده ای نزدیک ایکس اسپیس

این شرکت ها نیاز های واقعی بشریت رو با هزینه معقول و کیفیت مناسب برآورده میکنند و نبود هر کدومشون خلا بزرگی برای بشریت هست و تصور دنیا بدون هرکدومشون خیلی سخته، اما بود و نبود اپل فرق زیادی در دنیا ایجاد نمیکنه و تنها کار مفیدش گرافیکی کردن کامپیوتر ها بود و بس

mehpsa

منظورم از سامسونگ ، موبایل های سامسونگ نیست بلکه سخت افزار هاش مثل کارت حافظه و چیپست و دوربین و ال سی دی و … هست ،
در دنیای موبایل هم تقریبا قدیمی ترین برند زنده و پرفروش دنیا هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️