حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر عامل شیائومی، لی جون، به شایعات پیرامون بازنشستگی خود از این شرکت پاسخ داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شیائومی

به گفته منبع، اوایل امروز (8 بهمن ماه 1400)، وانگ هوآ، مدیر کل روابط عمومی شیائومی، به ویبو(شبکه اجتماعی مطرح چینی) رفت. اما این بار با دفعات قبل یک تفاوت بزرگ داشت. اوایل امروز شایعه‌ای مطرح شد که مدیر عامل شیائومی در حال  کناره‌گیری از این شرکت است. وانگ هوآ به ویبو رفت تا خبر استعفای لی جون، مدیرعامل این شرکت از سمت خود را برای کاربران روشن کند. زیرا بسیاری این اطلاعات را اشتباه درک کرده اند و لی جون برند را به طور کامل ترک نمی کند. اما ماجرا از چه قرار است؟ بیایید در ترنجی به بررسی آن بپردازیم.

 

لی جون خود را از بخش الکترونیک شیائومی بازنشسته کرد

لی جون خود را از بخش الکترونیک شیائومی بازنشسته کرد

کاربران اینترنت در چین، اوایل امروز شنیدند که لی جون، مدیر عامل شیائومی از سمت خود به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت محصولات الکترونیکی شیائومی پکن کناره گیری کرده است. بنابراین، مدیر کل روابط عمومی شیائومی تصریح کرد که لی جون تنها در واحد الکترونیک شیائومی از سمت رهبری خود کناره گیری کرده و به طور کامل گروه شیائومی را ترک نکرده است. مدیر روابط عمومی شیائومی در ادامه افزود:

بدین ترتیب مدیر اجرایی بر برنامه های خودروسازی این برند تمرکز خواهد داشت.

مشابه اظهارات وانگ هوآ، لی جون نیز در حساب کاربری خود در ویبو توضیحات بیشتری ارائه کرد. او در این پست در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که گروه شیائومی تعداد زیادی شرکت تابعه دارد. بنابراین، برای هیئت مدیره و نمایندگان قانونی این شرکت‌ های تابعه، موضوع غیرعادی‌ای نیست که شاهد تغییر یا تعدیل باشند. لی جون افزود که اقدام او مبنی بر کناره‌ گیری از ریاست شیائومی الکترونیکس نباید به‌ عنوان چیزی جدی‌تر به اشتباه تلقی شود. در حالی که این واحد بخش بزرگی از برند شیائومی است، اما این گروه به طور کلی بسیار بزرگتر از محصولات الکترونیکی مصرفی آن است.

لی جون خود را از بخش الکترونیک شیائومی بازنشسته کرد

Lei Jun دقیقاً کیست؟

لی جون نامی است که قطعاً زیاد آن را نمی شنوید. اما در سایه ها او در واقع یکی از شناخته شده ترین کارآفرینان حوزه فناوری در جهان امروز است. جایی که موسس شرکت شیائومی، سومین سازنده بزرگ گوشی‌ های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و ارزش دارایی هایش اکنون بیش از 14 میلیارد دلار تخمین زده‌ می‌شود. او چیزی بیش از یک مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شیائومی و نفر 26ام در لیست رسمی ثروتمند ترین افراد چین محسوب می‌شود.

لی جون از کتاب «آتش در دره: ساخت رایانه شخصی» الهام گرفته است، اگرچه شیائومی استراتژی فروش کاملاً متفاوتی نسبت به اپل دارد.

لی جون از زمان جوانی بیشتر وقت خود را صرف خواندن کتاب هایی در مورد استیو جابز فقید، بنیانگذار اپل کرده است، به این امید که روزی مانند او شود و از آن زمان تا کنون به سخت‌ کوشی و کار تمام وقت بدون استراحت معروف است. جالب است که بدانید این علاقه به تشابه حتی تا سطح لباس هم پیش رفته بود! و تا مدت ها هنگام معرفی محصولات شیائومی دقیقاً به سبک استیو جابز یک پیراهن مشکی ساده و شلوار جین را انتخاب کرده بود و حرکات و مراسم را دقیقاً به سبک اپل اجرا می‌کرد. در هر صورت، اکنون سال هاست که او به آرزوی جوانی خود رسیده و حتی در سطح جهانی نیز به عنوان “استیو جابز چین” شناخته می شود و محبوبیت شدیدی حتی در سطوح جهانی دارد. امروز، ارزش شرکت او، شیائومی، مرز های 85 میلیارد دلار را در می‌نوردد. شرکتی که کمتر از 12 سال از ایده تا جهانگیر شدن آن می‌گذرد! شرکتی که به آرزوی بزرگترین برند تولید گوشی هوشمند در جهان شدن، چندین بار دست انداخته است! 

لی جون استیو جابز چینی!

شیائومی قصد دارد تبدیل به پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند دنیا شود

من به شخصه مطالعات کمی درباره این شخص داشته‌ام. بیاید طبق تجربه فکر کنیم که او هیچ حرکتی را بدون دلیل انجام نمی‌دهد. شاید در نتیجه این حرکت، در آینده سیاست تولید اقتصادی شیائومی در بخش الکترونیک را در دنیای خودرو های هوشمند ببینیم! در این صورت آیا از این خودرو ها استقبال خواهد شد؟ آینده پاسخ دقیقی به این سوال خواهد داد!

 

 

نظر شما چیست؟ به نظر شما این حرکت از سوی استیو جابز چینی! برای تمرکز بر بخش تولید خودروی هوشمند شیائومی، یک حرکت موفقیت آمیز دیگر برای شیائومی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری