حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آی‌ مک پرو بعدی اپل احتمالا یک چیپ دوازده هسته‌ ای قدرتمندتر از M1 Max دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات، کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ

کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های اپل قدرتمند هستند و هیچکس در این موضوع شکی ندارد. این قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا که رقیبان خود را ناکام گذاشته است، به خصوص در چند سال اخیر بسیار مورد توجه بوده است. گویا اپل به همین مقدار راضی نشده است و آی‌ مک پرو بعدی اپل احتمالا یک چیپ دوازده هسته‌ای قدرتمندتر از M1 Max دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آی‌ مک پرو بعدی اپل؛ ظهور یک غول رقیب کش…!

یکی از افشاگران برجسته ادعا کرده است که iMac Pro بعدی اپل دارای یک CPU دوازده هسته‌ای خواهد بود که حتی از M1 Max قدرتمندتر است. بر اساس یک توییت از Dylandkt، وجود یک پیکربندی iMac Pro با یک تراشه مرموز و جدید توسط بخشی از کدهای اپل فاش شده است. وی توضیح داده که من تاییدی دریافت کردم که مشخصات iMac Pro بعدی شرکت اپل فراتر از M1 Max خواهد بود.

این پیکربندی سی‌پی‌یو ۱۲ هسته‌ای به کدی که به iMac ارجاع داده است، ارتباط تنگاتنگی دارد. این دستگاه به احتمال بسیار زیاد iMac Pro بعدی است که برای معرفی و عرضه در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

آی‌ مک پرو بعدی اپل

زمانی که اپل برای اولین بار اعلام کرد که دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک این شرکت دیگر به تراشه‌های اینتل مجهز نخواهند شد، برخی در این مورد تردید بسیاری داشتند. با این حال، سری قدرتمند M1 که در حال حاضر از سه عضو M1، M1 Pro و M1 Max تشکیل شده است، به دلیل ترکیبی از عملکرد خام و بهره‌وری مناسب انرژی، تحسین بسیاری از منتقدان و تحلیلگران را به دست آورده است.

اپل آیمک جدید با نمایشگر ۲۷ اینچی ProMotion mini-LED را اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌کند

از زمان دور شدن اپل از اینتل، مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر، آی‌مک و مک مینی همگی به نسخه‌هایی از چیپ جدید اپل مجهز شده‌اند. با این حال، آی‌مک پرو به دلیل غیبتی که داشته است، بسیار مورد توجه است.

همانطور که از نام آن پیداست، قدرتمندترین مجموعه تراشه‌های فعلی M1 Max است. این پردازنده دارای یک واحد پردازش مرکزی ۱۰ هسته‌ای، یک واحد پردازش گرافیکی ۳۲ هسته‌ای و یک واحد پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای است. اپل می‌گوید که عملکرد گرافیکی این چیپ جدید تا ۴ برابر سریعتر از چیپ M1 اصلی است.

آیمک پرو با تراشه M1 Pro/Max و نمایشگر ۲۷ اینچی Mini-LED نیمه اول ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

مشخصات احتمالی آی مک پرو جدید

اگر ادعاهای Dylandkt درست باشد، اپل به زودی یک دستگاه جدید از سری iMac Pro با یک پردازنده دوازده هسته‌ای که حتی شاید قدرتمندتر از شاید M1 Max باشد (احتمالا M1 Ultra) در فصل بهار معرفی و عرضه خواهد کرد. فاش کننده هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا بقیه مشخصات این چیپ مشابه با M1 Max خواهد بود یا خیر ارائه نکرده است.

آی‌ مک پرو بعدی اپل

اگرچه دستگاه‌هایی با قدرت کمتر از آی‌مک پرو بعدی، در دسترس هستند. اما سطح بسیار بالای قدرت سخت‌افزاری این دستگاه با تراشه اسرارآمیز آن می‌تواند در میان حرفه‌ای‌هایی که نیاز به استفاده از برنامه‌های ویرایش ویدیویی سنگین، رندرهای سه بعدی و نرم‌افزار‌های دارند، بسیار بیشتر مورد علاقه باشد. به عقیده techradar، در ادامه باید منتظر ماند و دید که آیا اخبار و شایعات جدیدی درباره iMac Pro بعدی اول منتشر خواهد شد یا خیر؟

 

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر دلیل تاکید اپل بر قدرت سخت‌افزاری محصولاتش چیست؟ آیا آی‌مک پرو بعدی اپل خواهد توانست قدرت چیپ M1 Max را پشت سر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان