حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر OLED آیفون ۱۵ پرو شاید توسط BOE هم تامین شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل برای تامین قطعات مختلف محصولات خود همچنین متکی به تولیدکنندگان ثالث است. با این وجود به دلیل حجم بالای سفارشاتی که دارد رقابت ویژه ای برای دریافت سفارش های این برند وجود دارد. در جدیدترین اخبار می شنویم که گسترش تامین کنندگان نمایشگر OLED آیفون ۱۵ پرو در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. در حقیقت شاید نام BOE را در لیست تامین کنندگان ببینیم.

نمایشگر OLED آیفون ۱۵ پرو

به گزارش نشریه کره‌ای The Elec یک تامین کننده نمایشگر دیگر وجود دارد که می خواهد با سامسونگ و ال جی برای تولید پنل های OLED برای آیفون 15 پرو رقابت کند.

طبق این گزارش، غول نمایشگر چینی یعنی شرکت BOE که قبلاً پنل‌های OLED 6.06 اینچی را برای آیفون‌های سطح پایین‌تر عرضه کرده بود، هدف خود را برای تولید پنل‌های OLED برای آیفون پرو سال 2023 تعیین کرده است.

منابع گفتند که BOE امیدوار است با بکارگیری موفقیت آمیز فناوری اکسید پلی کریستالی با دمای پایین (LTPO) بر روی پنل های OLED که در جدیدترین کارخانه B12 خود در چونگ کینگ چین تولید می کند، به این هدف دست یابد.

در حال حاضر، سامسونگ دیسپلی تنها تامین کننده آیفون 14 پرو انتخاب شده و تولید پنل های OLED برای آیفون 14 پرو مکس مشترکا توسط سامسونگ و ال جی انجام خواهد شد. بر اساس این گزارش خاص و همچنین سایر تحلیلگران، انتظار می رود هر دوی این گوشی ها با سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی مجهز شوند.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲، اپل ۲۰۰ میلیون دستگاه آیفون مجهز به نمایشگر اولد را روانه بازار کند که BOE شاید حدود ۲۰ درصد از این پنل‌ها یا 50 تا 60 میلیون دستگاه را تصاحب کند. در مقایسه سال گذشته، BOE بین 15 تا 16 میلیون واحد پنل OLED برای آیفون‌ها عرضه کرد.

بنابراین برای سال 2023 شرکت BOE قصد دارد وارد نبرد بزرگی با سامسونگ و ال‌جی شود تا پنل‌های OLED آیفون 15 پرو را نیز تولید کند. گزارش ها همچنین نشان می دهد که اپل تا چند سال آتی هیچ برنامه ای برای کوچ از فناوری OLED ندارد، زیرا OLED به عنوان صفحه نمایش اصلی تمام آیفون های آینده باقی خواهد ماند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید BOE موفق خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)