حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Dimensity 8000 از بهار ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | کوالکام

تاریخ معرفی این تراشه جدید میان رده رو به بالا یا شاید هم پرچمدار اقتصادی مدیاتک احتمالا زودتر باشد اما تاریخ عرضه آن به بازار کمی متفاوت خواهد بود. گفته می شود که تراشه مدیاتک Dimensity 8000 از بهار ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

مدیاتک Dimensity 8000

برند تایوانی مدیاتک چند پردازنده دارد که در گوشی های هوشمند پرچمدار و میان رده سال ۲۰۲۲ استفاده خواهند شد. به گفته دیجیتال چت استیشن تراشه مدیاتک Dimensity 8000 به زودی و اوایل بهار ۱۴۰۱ به صورت عمده عرضه خواهند شد. بر اساس اطلاعات موجود، برندهای چینی مانند Redmi، Realme و سایرین از پردازنده Dimensity 8000 استفاده خواهند کرد.

تراشه مدیاتک

تراشه مدیاتک

مدیاتک Dimensity 8000 از فرآیند تولید 5 نانومتری TSMC استفاده می کند و از معماری دوخوشه ای 4 + 4 هسته ای استفاده می کند. این تراشه دارای 4 هسته قوی Cortex A78 و 4 هسته میان رده Cortex A55 است. فرکانس پردازنده تا 2.75 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G510 MC6 است. این تراشه از نمایشگری با وضوح 2K در رفرش ریت 120Hz یا 1080P در رفرش ریت 168Hz و همچنین ترکیب خافظه ذخیره سازی LPDDR5 به همراه حافظه رم UFS 3.1 پشتیبانی می کند.

مشخصات مدیاتک Dimensity 8000 لو رفت؛ معرفی در آینده نزدیک!

به گفته دیجیتال چت استیشن یک مدل پیش تولید دارای این تراشه موحود است. پارامترهای خاص شامل صفحه نمایش 6.6 اینچی FHD+، رفرش ریت 120 هرتز و رم 12 گیگابایتی است. این دستگاه همچنین دارای یک دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی و یک دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی + 50 مگاپیکسلی + 2 مگاپیکسلی در پشت است. به گفته دیجیتال چت استیشن این گوشی هوشمند پس از جشنواره بهار رسمی خواهد شد و قیمت آن حدود ۳۱۴ دلار خواهد بود. با این حال، او برند سازنده این گوشی را عنوان نکرده است.

امتیاز Antutu تراشه مدیاتک Dimensity 8000

مهمتر از آن، امتیاز جامع AnTuTu مدیاتک Dimensity 8000 است که به 750000 امتیاز می رسد. در این زمینه این پردازنده از اسنپدراگون 870 پیشی گرفته است که امتیاز جامع AnTuTu در حدود 700000 امتیاز دارد. شایان ذکر است که Redmi، Realme و سایر برندها رسما تایید کرده اند که گوشی های هوشمندی با این تراشه روانه بازار خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر دیمنسیتی ۸۰۰۰ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا عالیه این تراشه، مشخصات خوبی داره، واقعا بقول خودمونی ها دم مدیاتک گرم رسمأ با سری دایمن سیتی عالی کار کرده و بازار تراشه هارو قبضه کرده، خوبی دیگه این تراشه اینه که 5نانوماری ساختTSMC هستش که خیلی رو کارکرد و بهینه بودن تراشه تأتیر داره و همه هم میدونن، امثال سری پرچمدار دایمن سیتی9000 و سری میانرده دایمن سیتی 8000 تو خیلی از گوشی ها استفاده میشه و شکی درش نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)