حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات مدیاتک Dimensity 8000 لو رفت؛ معرفی در آینده نزدیک!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

مدیاتک با وجود این که در سال‌های گذشته به یک برند منفور تبدیل شده بود، اما هم اکنون بیشترین سهم تراشه را در بازار موبایل دارد! مدیاتک به لطف معرفی تراشه‌های سری Dimensity، بسیار محبوب شد. حال، مشخصات تراشه مدیاتک Dimensity 8000 فاش شده است.

مشخصات تراشه مدیاتک Dimensity 8000

امروز، مدیاتک قرار بود رویدادی را برگزار کند که البته در آن، خبری از Dimensity 7000 نشده است.

 

تاریخ رونمایی احتمالی مدیاتک Dimensity 7000 در کنار مشخصات مشخص شد

 

به نقل از Gizmochina، در حالی که قرار است ما در سال آینده میلادی، شاهد ارائه گوشی‌های زیادی با Dimensity 9000 باشیم، این کمپانی تنها به گوشی‌های پرچمدار اهمیت نداده است و در حال توسعه Dimensity 7000 برای گوشی‌های ارزان‌تر است. با این وجود، در یک گزارش دیگر خبر از ارائه Dimensity 8000 در آینده‌ای نزدیک داده شده است!

این ادعا، از سوی افشاگر معروف، یعنی Digital Chat Station مطرح شده است. این افشاگز معتقد است که تایوانی‌ها در حال طراحی و توسعه نهايي Dimensity 8000 هستند. به نظر می‌رسد که این تراشه، بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC ساخته شده باشد. این تراشه که دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است، از کلاسترهایی با چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس کاری ٢ گیگاهرتزی و ۴ هسته Cortex-A78 با فرکانس کاری ۲.٧۵ گیگاهرتزی برخوردار خواهد بود. همچنین انجام پردازش‌های گرافیکی این تراشه، بر عهده Mali-G510 MC6 است.

در ادامه مشخصات مدیاتک Dimensity 8000، وی افزود که این تراشه از نمایشگرهای +Full HD با رفرش ریت ١۶٨ هرتزی و یا +QHD با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. از دیگر مشخصات این تراشه قدرتمند،. می‌توان به پشتیبانی حافظه‌های UFS 3.1 و LPDDR5 و همچنین پشتیبانی از توان شارژ ٧۵ واتی اشاره کرد.

نکته قابل توجه، این است که ردمی و ریلمی، از مشتریان بزرگ این تراشه خواهند بود. چرا که Dimensity 8000، در واقع قرار است دومین تراشه قدرتمند مدیاتک در این نسل باشد! موضوع قابل توجه، این است که مدیاتک فروشگاهی را در فروشگاه آنلاین چینی JD افتتاح کرده است و در این قسمت، گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مختلف مدیاتک از Dimensity 700 تا Dimensity 9000 به فروش می‌رسند! بنابراین، می‌تواند گوشی‌های مجهز به این تراشه‌ها را از برندهای مختلف تفکیک و بررسی کنید. در حال حاضر، انتظار می‌رود که تا حدود ٣ ماه آینده، گوشی‌های دارای Dimensity 9000 بالأخره از راه برسند.

نظر شما در مورد مشخصات مدیاتک Dimensity 8000 چیست؟ آیا این تراشه را به عنوان قلب تپنده گوشی‌های قاتل پرچمدار می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب مشاله مدیاتک میخواد رسمأ بازار پردازندهای گوشی رو قبضه کنه، اینطور که معلومه امثال سری دایمن سیتی، 3تا چیپست 7000_8000و9000 که چیپ پرچمدار هستشو داره، اابته خیلیم خوبه، چون مدیاتک با سری دایمن سیتی نشون داده که واقعا چیپستهای خوب و عالی هستن بخصوص چیپهای پرچمدارش، ومطمعنأ این سری از چیپست 9000 دایمن سیتی تو گوشیهای بیشتری استفاده میشه و بعدشم 8000و7000،موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️