حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر و مشخصات کامل سری گلکسی تب S8 سامسونگ لو رفت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تبلت، سامسونگ، شایعات

تا کنون شایعات زیادی درباره تبلت های آینده سامسونگ منتشر شده است. روز گذشته تصاویر زنده این دستگاه ها به بیرون درز کرده بود. در جدیدترین گزارش اما مشخصات کامل و تصاویر تازه سری گلکسی تب S8 لو رفته است.

هر سه نسخه سری گلکسی تب S8 از تراشه پرچمدار کوالکام بهره می‌برند

ابتدا به سراغ مشخصات گلکسی تب S8 می‌رویم. مطابق با گزارش های گذشته، این دستگاه از صفحه نمایش ۱۱ اینچی ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل (به طور دقیق تر ۲۷۶ پیکسل در هر اینچ) استفاده می‌کند. نوع پنل به کار گرفته شده اما از نوع TFT است. خبر خوب آن است که حتی نسخه پایه این تبلت های پرچمدار نیز از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 بهره می‌برد.

Galaxy Tab S8

دوربین سلفی Galaxy Tab S8 رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.4 دارد. در قاب پشتی این دستگاه دو لنز دوربین قرار گرفته اند. دوربین اصلی وضوح ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و دوربین دوم نیز رزولوشن ۶ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 دارد. دوربین دوم این تبلت برای گرفتن عکس هایی با زاویه دید بیشتر (اولترا واید) کاربرد دارد. تنها یک حافظه رم ۸ گیگابایتی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. اما می‌توانید حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی را بسته به نیاز خود خریداری کنید. لازم به ذکر است که حافظه های رم این دستگاه مانند گوشی های پرچمدار یا بالارده از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 است.

همان‌طور که می‌دانید تبلت ها به واسطه صفحه نمایش بزرگشان باید از باتری پرظرفیتی نیز برخوردار باشند. Galaxy Tab S8 نیز از باتری حجیم ۸,۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است. متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی درباره توان شارژر این دستگاه در دست نیست. در بخش نرم افزار اما نسخه پایه سری تب اس ۸ کاملاً به روز بوده و از رابط کاربری OneUI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ بهره می‌برد. همچنین چهار اسپیکر برای این دستگاه در نظر گرفته شده اند، که انتظار می‌رود توانایی تولید صدایی فراگیر را داشته باشند. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به ضخامت ۸.۳ میلی متری و وزن ۵۰۷ گرمی اشاره کرد.

تبلت Galaxy Tab S8 Plus چه مشخصاتی دارد؟

به سراغ نسخه گران قیمت تر تبلت های آینده سامسونگ می‌رویم. این دستگاه از صفحه نمایش بزرگ تر ۱۲.۷ اینچی ۱۲۰ هرتز با رزولوشن ۲۸۰۰×۱۷۵۲ پیکسل (266ppi) استفاده می‌کند. خوشبختانه سامسونگ در این مدل به استفاده از پنل Super AMOLED روی آورده است. تراشه این نسخه نیز، مانند برادر کوچک خود همان اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. دوربین سلفی نیز حداقل بر روی کاغذ مشخصات یکسانی داشته و گلکسی تب اس ۸ پلاس از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 برای گرفتن عکس های سلفی بهره مند است. ماژول موجود در قاب پشتی شامل دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/2.0 و اولترا واید ۶ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 است. در بخش حافظه داخلی و حافظه رم، Tab S8 Plus مانند برادر کوچک تر خود عمل می‌کند و از مشخصات مشابهی بهره مند است.

Galaxy Tab S8 Plus

این دستگاه به واسطه صفحه نمایش بزرگ تر خود، باتری پرظرفیت تری نیز داشته و حجم باتری این تبلت به ۱۰,۰۹۰ میلی آمپر ساعت می‌رسد. در بخش نرم افزار نیز Tab S8+ به اندروید ۱۲ و رابط کاربری OneUI 4.1 مجهز است. همچنین چهار اسپیکر برای این دستگاه در نظر گرفته شده و ضخامت ۵.۷ میلی متری و وزن ۵۶۷ گرمی دارد.

برای Galaxy Tab S8 Ultra دوربین سلفی دوگانه در نظر گرفته شده است

و اما به گران قیمت ترین و جذاب ترین نسخه سری Tab S8 یعنی گلکسی تب اس ۸ اولترا می‌رسیم. صفحه نمایش این دستگاه بسیار بزرگ بوده (۱۴.۶ اینچ) و از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۹۶۰×۱۸۴۸ پیکسل (240ppi) و پنل Super AMOLED بهره می‌برد. مطابق انتظار این مدل نیز به قدرتمندترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده است. این تبلت بر خلاف دو برادر کوچک تر خود از دوربین سلفی دوگانه بهره مند است. دوربین سلفی اصلی رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 داشته و یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی نیز با گشودگی دیافراگم f/2.2 آن را همراهی می‌کند.

Galaxy Tab S8 Ultra

دوربین اصلی این تبلت اندرویدی از رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/2.0) استفاده می‌کند. و یک دوربین اولترا واید ۶ مگاپیکسلی نیز (گشودگی دیافراگم f/2.2) در کنار آن قرار گرفته است. آن‌طور که EqualLeaks اشاره می‌کند، بر خلاف دو نسخه ارزان قیمت تر، Galaxy Tab S8 Ultra از دو نوع حافظه رم متفاوت (۸ و ۱۶ گیگابایتی) و دو نوع حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی بهره مند است. خوشبختانه این نسخه نیز از رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده می‌کند.

انتخاب عجیب در حسگر اثرانگشت خانواده Galaxy Tab S8 سامسونگ

برای تأمین نیروی مورد نیاز Tab S8 Ultra از یک باتری حجیم ۱۱,۲۰۰ میلی آمپری استفاده خواهد شد. همچنین در بخش نرم افزار، دوازدهمین نسخه‌ اندروید و رابط کاربری OneUI 4.1 برای این تبلت پرچمدار در نظر گرفته شده است. این دستگاه مانند دو نسخه ارزان قیمت تر خود از چهار اسپیکر برخوردار است. اما ضخامت کمتری (۵.۵ میلی متر) و وزن بیشتری (۷۲۸ گرم) نسبت به تب اس ۸ و اس ۸ پلاس دارد.

با توجه به مشخصات و طراحی فاش شده گلکسی تب S8، نظر شما درباره این سری از تبلت های آینده سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

نوکر آیپد پرو های اپل هم نمیشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی