حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی جدید برنامه Waze کاربران را از رانندگی در جاده‌ های سیل زده باز می‌ دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، نرم‌افزار

از جمله برنامه‌های پر استفاده توسط کاربران باید به آن‌هایی اشاره کرد که برای ناوبری و به طور کلی، به عنوان نقشه مورد استفاده قرار می‌گیرند.  ازجمله این موارد، برنامه Waze است که به طور کلی جزو برنامه‌های پر استفاده و محبوب است. این برنامه با انتقاداتی در مورد عملکردش روبرو است. اما اخیرا شاهد حضور ویژگی جدید برنامه Waze هستیم که گویا مبتنی بر اطلاعات جمع آوری شده کاربران نیست و به کاربران در مورد جاده‌های سیل زده هشدار می‌دهد. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی جدید برنامه Waze؛ کمرنگ شدن استفاده از اطلاعات کاربران…؟

در طول سال‌های اخیر، اپلیکیشن ناوبری و نقشه‌ محور Waze، چندین ابزار نوآورانه خلق کرده است که در نهایت به گوگل مپ باز کرده است. اعلان‌های محدودیت سرعت، تصادفات جمع آوری شده از کاربران و گزارش‌هایی درباره سرعت‌گیرها به بخشی از تجربه کاربران گوگل مپ، پس از عرضه در Waze تبدیل شده‌اند. گزارش شده است که گوگل در سال 2013 بیش از 1 میلیارد دلار برای خرید Waze پرداخت کرده است، با این حال هنوز هم تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد.

عدم هشدار برنامه Waze به کاربران درباره سرعت گیرها

ویز برای کمک به مقابله با کرونا مجهز می شود

قابلیت جدید برنامه ویز، کاربران آن را از رانندگی در جاده‌های پر آب و سیل زده باز می‌دارد

باید این را بدانید که هر دو برنامه مذکور، شما را با خیال راحت به مقصد مورد نظر خود می‌رسانند، اما این Google Maps است که در سریع‌ترین زمان ممکن به شما کمک می‌کند تا به سادگی جاهای مورد نظر خود را پیدا کنید. مثلا به شما می‌گوید کجا غذا بخورید، کجا می‌توانید شب را بگذرانید و موارد دیگر. از سوی دیگر باید گفت که هر دو برنامه در مورد هر مشکلی که ممکن است باعث شود دیرتر از حد انتظار به مقصد خود برسید، به شما هشدار می‌دهند، اما Waze بیش از گوگل مپ به اطلاعات جمع آورده شده متکی است.

به عنوان مثال، اگر جاده‌ای پر آب  و سیل زده باشد، در Waze معمولا از این موضوع مطلع نمی‌شوید، مگر اینکه کاربر Waze دیگری ابتدا آن را گزارش کرده باشد. این مسئله برای اولین کاربر که بدون دریافت اخطار در یک خیابان سیل زده رانندگی می‌کند، چندان ایمن نیست. بنابراین این برنامه قرار است از شراکت بین سازمان RISE گوگل و FloodMapp استفاده کند.

ویژگی جدید برنامه Waze

FloodMapp یک سیستم کاربردی ایجاد کرده است که داده‌های خاصی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا به پیش‌بینی دقیق محل وقوع سیل کمک کند. این اطلاعات به Waze فرستاده می‌شود، جایی که می‌توان از آن برای هشدار دادن به رانندگان استفاده کرد که آیا مسیرهای انتخاب شده، آن‌ها را خیلی به جاده‌های سیل‌زده نزدیک می‌کند یا خیر. نکته اصلی این است که برخی از افراد بدشانس مجبور نیستند در یک مکان سیل زده گیر کرده و آن را به Waze گزارش دهند تا به سایر رانندگان در مورد این مشکل هشدار دهد.

Waze امیدوار است که با بهره‌مندی از این قابلیت، به کاربران هشدار دهد که از جاده‌ای که آب گرفتگی دارد دوری کنند و در صورت مشاهده شخصا آن را گزارش کنند. با استفاده از تایید بصری، Waze متوجه می‌شود که آیا سیستم آن همانطور که باید کار می‌کند یا خیر و اگر آب گرفتگی جاده تأیید شود، به برنامه کمک می‌کند تا رانندگان را از جاده‌های صعب العبور دوری کند و یک مسیر جایگزین را به آن‌ها پیشنهاد کند.

مسیریابی اشتباه Waze و اعتراف مدیر عامل آن درباره الگوریتم این برنامه

به گفته phonearena، هشدارهای جدید سیل برای کاربران Waze ابتدا در نورفولک ویرجینیا در دسترس خواهد بود. با این حال، اگر همه چیز همانطور که انتظار می‌رود انجام شود، این ویژگی برای مناطق دیگر نیز در دسترس خواهد بود. در آخرین آمارگیری، Waze دارای 140 میلیون کاربر است که 30 میلیون آن از کاربران ایالات متحده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از برنامه Waze استفاده می‌کنید؟ به نظر شما افزوده شدن این قابلیت جدید تا چه اندازه مفید و کاربردی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان