حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم هشدار برنامه Waze به کاربران درباره سرعت گیرها

برنامه Waze یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ناوبری و نقشه‌محور است که کاربران نسبتا زیادی نیز دارد. این برنامه پس از خریداری شدن توسط گوگل، محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرد. به تازگی برخی کاربران درباره عدم هشدار برنامه Waze درباره سرعت گیرها گزارش داده‌اند. با ترنجی همراه باشید.

عدم هشدار برنامه Waze به کاربران درباره سرعت گیرها؛ مشکل جدید یا اشتباه محاسباتی؟

برنامه Google Maps محبوب‌ترین برنامه نقشه‌محور و ناوبری در ایالات متحده است. گوگل همچنین مالک Waze است که آن را با قیمتی بین 1.1 تا 1.3 میلیارد دلار خریداری کرد. همانند گوگل مپ، Waze نیز برنامه‌ای است که مسیرهای گام به گام را ارائه می‌کند تا به کاربران کمک کند با خیال راحت و به سرعت از نقطه A به نقطه B بروند. با این حال، Waze از اطلاعاتی استفاده می‌کند که به صورت جمع‌سپاری شده برای کمک به بهبود داده‌هایی که کاربران دریافت می‌کنند، استفاده می‌کند.

مسیریابی اشتباه Waze و اعتراف مدیر عامل آن درباره الگوریتم این برنامه

وب سایت خبری Autoevolution گزارش داده است که کاربران Waze اخیرا با ناهماهنگی‌هایی به خصوص در هنگام برخورد با گزارش‌های پلیس و سرعت‌گیرها در این برنامه مواجه شده‌اند. این کاربران می‌گویند که وقتی به سمت مکانی می‌روند که قبلا گزارش شده بود، دیگر هشدار وجود سرعت‌ گیر را دریافت نمی‌کنند.

در حالی که هنگام نزدیک شدن به سرعت گیر بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، هیچ هشداری به کاربر داده نخواهد شد. به عبارتی دیگر، برای اینکه متوجه شوید یک پلیس یا سرعت گیر در پیش است، راننده باید چشمان خود را از جاده بردارد و بر روی نقشه تمرکز کند.

عدم هشدار برنامه Waze به کاربران درباره سرعت گیرها

صفحه راهنمای Waze شامل یک سوالی از یک کاربر Waze است که می‌پرسد: من ارائه هشدارها و اعلان‌ها را فعال کرده‌ام اما دیگر اطلاعی در مورد حضور پلیس در جاده و سرعت گیرها دریافت نمی‌کنم و هنوز نمی‌دانم که آیا Waze باز هم مجاز به انجام این کار هست یا خیر؟ آیا کاربر دیگری این مسئله را تجربه کرده است؟ یکی از کارمندان گوگل پاسخ داده است که افراد همچنان باید این هشدارها را دریافت کنند، ما در حال حاضر از هیچ اشکالی پیرامون این موضوع مطلعه نشده‌ایم.

هنگامی که کاربران Waze به سرعت گیرها می‌رسند، هشداری درباره آن دریافت نمی‌کنند

این کاربر همچنین گفته است به خاطر داشته باشید که ظاهر شدن این موارد حدود چند دقیقه تأخیر دارد. همچنین اگر چند نفر هنگام دریافت گزارش رای منفی بدهند، احتمال ناپدید شدن گزارش خیلی زود بیشتر می‌شود. همچنین سیستمی وجود دارد که تعیین می‌کند گزارش‌های هر کاربر چقدر قابل اعتماد هستند. اگرچه خیلی محتمل نیست، اما همیشه ممکن است گزارش‌های یک نفر بر اساس سابقه‌اش به دیگر کاربران نشان داده نشود.

ویز برای کمک به مقابله با کرونا مجهز می شود

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که این هشدارها جهت‌دار هستند. هشدار اعلان در مورد تله سرعت موقتی که گزارش می‌کنید به احتمال زیاد منجر به اعلانی برای رانندگان Waze در جهت مخالف شما نمی‌شود، حتی اگر در برنامه قابل مشاهده باشد.

مشکل بزرگ در اینجا ناهماهنگی در این ویژگی است. یکی از کاربران Waze اشاره کرده که او می‌شنود که برنامه با گفتن “پلیس در جلوتر حضور دارد” اما فقط 50٪ مواقع به او این هشدار داده می‌شود. صرفا نمایش پلیس یا سرعت گیرها باعث راحتی کاربران Waze نمی‌شود. آن‌ها اکنون به آن هشدار اولیه برنامه وابسته هستند تا بتوانند به موقع سرعت خود را کاهش دهند و یا از دریافت جریمه پلیس جلوگیری نمایند.

تفاوت Google Maps و Waze در چیست؟

اطلاعات جمع‌ آوری‌ شده در نرم‌افزار Waze شامل حضور پلیس، تصادفات، ترافیک و غیره است. همانطور که احتمال می‌دانید، گوگل برخی از ویژگی‌ها مانند نمایش محدودیت سرعت روی صفحه و امکان گزارش تصادفات و حضور پلیس را از این نرم‌افزار گرفته و به Google Maps خود اضافه کرده است. اما هنوز تفاوت‌های عمده‌ای بین این دو برنامه وجود دارد. برنامه ناوبری Waze بیشتر برای عبور و مرور خودروها مناسب است. در حالی که Google Maps مسیرهایی را برای افراد در حال پیاده روی، رانندگی، دوچرخه سواری یا حمل و نقل عمومی را ارائه می‌دهد.

عدم هشدار برنامه Waze به کاربران درباره سرعت گیرها

علاوه بر این، رابط کاربری Waze نسبت به Google Maps جزئیات کمتری دارد. زیرا به جای فهرست کردن مکان‌ها، کارهایی که باید انجام دهید و هتل‌هایی که برای اقامت در هر مقصد که در Google Maps خواهید یافت، بر ارائه یک تجربه کاربری بهتر به راننده تمرکز می‌کند. به گزارش phonearena، برنامه Waze همچنین به اتصال اینترنت نیاز دارد در حالی که Google Maps حتی اگر آفلاین باشید کار می‌کند. اگر در امتداد جاده‌های روستایی ایالات متحده رانندگی می‌کنید و از Waze استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشید که برنامه گوگل مپ را نصب کنید. در صورتی که در منطقه‌ای بدون اتصال اینترنت قرار بگیرید نیز بی شک به گوگل مپ نیاز خواهید داشت.

ویز جاده های برفی مسدود شده را مشخص می کند

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از برنامه Waze استفاده می‌کنید؟ اگر تا کنون با مشکل یا مشکلات مذکور روبرو شده‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

Waze برای من خیلی وقت ها. دوربین رو تو نقشه نشون میده ولی هشدار صوتی نمی‌ده (البته اگه سرعتم از حد مجاز بیشتر باشه هشدار صوتی میده )
کم و بیش اشکال داره ولی نسبت به گوگل مپ خیلی بهتره بخصوص گرافیکش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان