حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا ردمی K50 شیائومی خنک ترین گوشی با Snapdragon 8 Gen 1 خواهد بود اما ارزان ترین‌شان هم هست؟

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | ردمی

ردمی به دلیل عرضه دستگاه های مقرون به صرفه در بازار گوشی های هوشمند شناخته شده است. گوشی های هوشمند Redmi نسبت به رقبای خود قیمت مناسبی دارند. این شرکت به طور رسمی سری Redmi K50 را ماه آینده میلادی  عرضه خواهد کرد. با یک تیزر رسمی گفته می شود که احتمالا ردمی K50 شیائومی خنک ترین گوشی با Snapdragon 8 Gen 1 خواهد بود. پرسش اصلی این است که آیا ارزان ترین‌شان هم خواهد بود؟

ردمی K50 شیائومی

سری Redmi K50 چندین مدل خواهد داشت و یکی از آنها از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده خواهد کرد. به گفته مدیران Redmi، سری Redmi K50 به عنوان یکی از خنک ترین مدل‌های مجهز به Snapdragon 8 Gen 1 معرفی خواهد شد. با این حال، آیا این گوشی می تواند ارزان ترین نمونه مجهز به تراشه پرچمدار ۲۰۲۲ کوالکام هم باشد؟

با توجه به موقعیت ردمی، نسبت قیمت به عملکرد  باید بسیار بالا باشد. بر اساس گمانه زنی های تایید نشده، سری Redmi K50 دارای قیمت اولیه 2699 یوان (423 دلار) خواهد بود. اگر این درست باشد، پس احتمالاً Redmi K50 ارزان‌ترین گوشی هوشمند اسنپدراگون 8 نسل 1 نخواهد بود. قیمت اولیه این سری برای پایین ترین مدل است و باید مدل داراش تراشه Dimensity 8000 باشد. ما همچنین مدل Dimensity 9000 را قبل از مدل Snapdragon 8 Gen1 خواهیم داشت.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱

اسنپدراگون ۸ نسل ۱

همانطور که همه می دانیم، پرچمدار موتورولا Edge X30 مجهز به تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen1 بوده و در حال حاضر به فروش می رسد. این گوشی هوشمند یک پرچمدار بسیار مقرون به صرفه است. قیمت اولیه این دستگاه 2999 یوان (470 دلار) برای مدل 8 گیگابایتی + 128 گیگابایتی است. این ارزان‌ترین گوشی هوشمند اسنپدراگون 8 نسل 1 تاکنون به شمار می رود.

اگر سری Redmi K50 دارای قیمت اولیه 2699 یوان (423 دلار) باشد، مدل Snapdragon 8 Gen1 احتمالاً بیشتر از 2999 یوان (470 دلار) قیمت خواهد داشت.

مدل های سری شیائومی Redmi K50

همانطور که گفتیم سری Redmi K50 فقط دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 1 نیست. مقامات Redmi تایید کردند که سری Redmi K50 از پردازنده مدیاتک Dimensity 9000 نیز استفاده خواهد کرد. همچنین این سری دارای مدل Dimensity 8000 نیز خواهد بود. به طور کلی این سری دارای سه مدل خواهد بود و هر مدل دارای تراشه و پیکربندی متفاوتی خواهد بود. گفته می شود که Redmi K50 با تراشه Dimensity 8000 عملکردی فراتر از اسنپدراگون 870 دارد.

مدل Redmi K50 Pro با تراشه Dimensity 9000 قدرتمند است اما با قیمت نسبتاً پایین عرضه خواهد شد. این تراشه از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کند و عملکردی ضعیف‌تر از Snapdragon 8 Gen1 دارد. Redmi K50 Pro Plus، به عنوان پرچمدار برتر، ممکن است به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شود که جامع ترین عملکرد را دارد.

پس برای جمع بندی شایعات فعلی باید گفت که خانواده Redmi K50 شیائومی به قرار زیر هستند:

  1. ۱- ردمی K50: مجهز به مدیاتک Dimensity 8000
  2. ۲- ردمی K50 پرو: مجهز به مدیاتک Dimensity 9000
  3. ۳- ردمی K50 پرو پلاس: مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱

شیائومی Redmi K50 پرو پلاس خنک اما نه ارزان ترین

توجه به این نکته ضروری است که سری K50 ممکن است “ارزان ترین” نمونه بازار نباشند. مدل های معمولی ممکن است از نظر قیمت جذاب باشند، اما مدل Pro ارزان نخواهد بود. به گفته لو ویبینگ، اسنپدراگون 8 نسل 1 همه را تحت فشار قرار می دهد. او توصیه می کند که برای مدیریت گرمای Snapdragon 8 Gen 1 باید فریم ریت را مدیریت کرد. همچنین گرمای تولید شده می تواند عملکرد سرعت شارژ را هم محدود کند. به نظر می رسد به همین دلایل آن ها روی سیستم خنک کننده K50 پرو پلاس تمرکز بیشتر داشته اند.

شما به فکر خرید یک پرچمدار اقتصادی از برندهایی چون Redmi هستید؟ چه تراشه ای برای شما جذاب تر خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوب اینطوری که هر گوشی یه پردازنده داره خیلی خوبه تنوع زیاده اما یه مشکل هست که میتونه همشونو عرضه جهانی کنه😕سه تا گوشی به سه پردازنده مختلف معمولا همیشه یکی از این ها معرفی جهانی نمیشه سال قبل نسخه پرو و سال قبل ترش نسخه زوم عرضه جهانی نشدند

Mahdi

قیمت دیمنسیتی ۹۰۰۰ که فقط ۳۰ دلار کمتر از اسنپدراگون بود ، فرق آن چنانی ندارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)