حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ‌های جدید ایسوس از سری ROG و TUF در CES 2022 معرفی شدند!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ایسوس، لپ‌تاپ

ایسوس سال خود را طوفانی شروع کرده است! این کمپانی تایوانی معروف، در رویداد CES 2022 شرکت کرده و محصولات جدیدش را به نمایش گذاشته است. در جدیدترین اقدام، لپ تاپ‌های جدید ایسوس از سری ROG و TUF در مدل‌های مختلف رونمایی شده‌اند. در ادامه، این لپ تاپ‌ها را زیر ذره بین قرار می‌دهیم.

لپ تاپ Asus ROG G14/G15

ایسوس از جدیدترین تبلت گیمینگ خود نیز پرده برداشته است.

 

تبلت گیمینگ ایسوس ROG Flow Z13 با اینتل Core-i9 رسماً معرفی شد

 

بر اساس گزارش laptop Insider، ایسوس یکی از شرکت کنندگان مطرح رویداد CES 2022 بوده است. در این رویداد، ایسوس به تازگی وظیفه میزبانی از رونمایی چند لپ تاپ تازه وارد را بر عهده گرفته است. این لپ تاپ‌ها که عمدتاً بر ارائه قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک محصول گیمینگ متمرکز هستند، محصولات شاخص و جدید ایسوس در این حوزه هستند.

در همین راستا، به معرفی لپ تاپ‌های جدید ایسوس می‌پردازیم. اولین آن‌ها، ROG G14 و ROG G15 هستند. این لپ تاپ‌ها، دارای مشخصات مشابهی هستند. بنابراین، در ادامه ROG G14 را در بخش‌های مشابه، فاکتور می‌گیریم.

لپ تاپ‌های جدید Asus

ایسوس ROG G14 از نمایشگر ١۴ اینچی با رفرش ریت ١٢۰ هرتزی و وضوح QHD بهره می‌برد. از دیگر مشخصات نمایشگر ROG G14، می‌توان به نسبت تصویر ١۶:١٠، پوشش ١۰۰ درصدی گستره رنگی DCI-P3 و بیشینه نوری ۵٠٠ نیتی اشاره کرد. در مقابل، ایسوس ROG G15 نیز مجهز به نمایشگری بزرگ‌تر با رفرش ریت ٢۴٠ هرتزی، وضوح QHD و بیشینه نوری ٣٠٠ نیتی است.

البته یک نسخه دیگر از این محصول با نمایشگر Full HD و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی به همراه بیشینه نوری ۴۵٠ نیتی روانه بازار می‌شود. پردازنده مرکزی ROG G14 ساخت AMD است و Ryzen 9 6900HS نام دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز Radeon RX 6800S با توان ١٠۵ واتی است. از سوی دیگر، کارت گرافیک موجود در ROG G15، انویدیا RTX 3080 Ti است. این لپ تاپ، از ویژگی‌های جدید تعامل با حافظه اختصاصی AMD نیز استفاده می‌کند که سبب بهبود عملکرد نهایی دستگاه می‌شود.

وب کم این دستگاه، در بالای حاشیه‌های نمایشگر آن واقع شده است. ظرفیت باتری ROG G14 برابر با ٧۶ وات ساعت است. ظرفیت باتری در ROG G15 به ٩٠ وات ساعت می‌رسد. ایسوس می‌گوید که ROG G14 می‌تواند با یک بار شارژ، ١٠ ساعت در حین پخش ویدئو روشن بماند. لپ تاپ تازه وارد ایسوس با شارژر پر توان ١٠٠ واتی از نوع PD شارژ می‌شود. دو درگاه Type-C 3.2 و یک درگاه DisplayPort 1.4 در این محصول موجود هستند.

متأسفانه ایسوس هیچ جزئیاتی را از قیمت این دستگاه‌ها به اشتراک نگذاشته است. اما حدس زده می‌شود که ایسوس ROG G14 با قیمتی در حدود ١,٨٩٩ یورو و تا یکی دو ماه آینده روانه بازار شود.

ایسوس ROG Strix Scar 15/17

اما ROG G14 آن محصول پرچمدار ایسوس نبود که انتظارش را می‌کشیدیم؛ بلکه این محصولات پرچمدار، لپ تاپ‌های ROG Strix Scar 15/17 هستند! اما این محصولات، چه چیزی در چنته دارند؟

لپ تاپ پرچمدار جدید ایسوس

خب، لپ تاپ‌های پرچمدار جدید ایسوس در دو مدل با نمایشگر ١۵ یا ١٧ اینچی عرضه می‌شوند. سه مدل نمایشگر مختلف با پنل IPS LCD برای این لپ تاپ‌ها با ترکیب زیر در نظر گرفته شده است:

– وضوح QHD و رفرش ریت ٢۴٠ هرتزی برای مدل‌های ١۵ و ١٧ اینچی

– وضوح Full HD و رفرش ریت ٣٠٠ هرتزی

– وضوح QHD و رفرش ریت ١۶۵ هرتزی

– وضوح Full HD و رفرش ریت ٣۶٠ هرتزی برای مدل ١٧ اینچی

در ادامه، نمایشگر این لپ تاپ‌ها از محتوای Dolby Vision پشتیبانی کرده و تأخیر آن در پاسخگویی، تنها ٣ میلی ثانیه است. پردازنده مرکزی این لپ تاپ‌های پرچمدار جدید ایسوس، اینتل Core-i9 12900H است. از طرف دیگر، این لپ تاپ‌ها با کارت گرافیک RTX 3080 Ti همراه شده‌اند. یک نوع سیستم دفع حرارت جدید در این لپ تاپ‌ها به کار گرفته شده است که سبب کاهش حرارت تا سقف ١۵ درجه سانتی گراد می‌شود!

لپ تاپ‌های سری TUF Gaming A15/A17

در نهایت، نوبت به لپ تاپ‌های جدید ایسوس از سری TUF Gaming می‌رسد. این سری از لپ تاپ‌ها نیز در دو مدل و با تمرکز بر روی جامعه گیمرها ارائه شده است.

نسخه کوچک‌تر این سری، مجهز به نمایشگر ١۵.۶ اینچی با وضوح Full HD و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی است. نمایشگر دیگر نسخه نیز دارای همین مشخصات است؛ با این تفاوت که اندازه آن به ١٧.٣ اینچ افزایش یافته است. پردازنده مرکزی این سری از لپ تاپ‌های ایسوس، Ryzen 7 6800H از AMD است. تایوانی‌ها ١۶ گیگابایت حافظه رم به همراه ۵١٢ گیگابایت حافظه از نوع SSD را برای لپ تاپ‌های جدید نود در نظر گرفته‌اند.

لپ تاپ جدید ایسوس سری TUF

متأسفانه هیچ خبری از درگاه Thunderbolt در این سری از لپ تاپ‌های جدید ایسوس نیست. اما دو درگاه Type-C، دو درگاه Type-A، یک درگاه HDMI 2.0b، درگاه RJ45 و جک ٣.۵ میلی متری هدفون در این محصولات حضور دارند. ظرفیت باتری نسخه کوچک‌تر، معادل ۵۶ وات ساعت و نسخه بزرگ‌تر نیز دارای باتری ٩٠ وات ساعتی است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️