حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO 9 Pro و iQOO 9 معرفی شدند: تهدیدی خطرناک برای رقبا‌!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | IQOO، اخبار

کمپانی آیکو طی سال ٢٠٢١، گوشی‌های جذابی را روانه بازار است. طی این سال، ما شاهد سری iQOO 7 و iQOO 8 بودیم که بی شک، گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا و ویژگی‌های تحسین برانگیز بودند. حال، سری iQOO 9 بالأخره معرفی شده است. در ادامه این مطلب، به معرفی دو گوشی iQOO 9 Pro و iQOO 9 خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت گوشی iQOO 9 Pro

تقریباً همین ۴ ماه پیش بود که برای شما از رونمایی سری آیکو ٨ نوشتیم.

 

گوشی iQOO 8 و iQOO 8 Pro رونمایی شدند: قدرت نمایی به سبک iQOO!

 

حال پس از گذشت نسبتاً کوتاهی، EqualLeaks خبر از رونمایی رسمی سری iQOO 9 داده است. این گوشی‌ها، جدیدترین پرچمداران زیر مجموعه جذاب ویوو است. آیکو عمدتاً تلاش می‌کند تا با ارائه گوشی‌هایی قدرتمند اما با قیمت کم، توجه مخاطبان و کاربران بازار موبایل و به خصوص، بازار موبایل چین را به خود جلب کند. انصافاً این برند، موفق هم بوده است.

بنابراین، اجازه بدهید تا ابتدا از قدرتمندترین دستگاه جدید آیکو، یعنی iQOO 9 Pro شروع کنیم که پرچمدار اصلی آن نیز محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی، ۶.٧٨ اینچی است و پنلی از نوع AMOLED E5 سامسونگ را داراست. همچنین این پنل، از مشخصاتی مانند رفرش ریت متغیر ١ تا ١٢٠ هرتزی به لطف فناوری LTPO 2.0، لبه‌های خمیده نمایشگر، نرخ حساسیت لمسی ٣٠٠ هرتزی، بیشینه نوری ١,۵٠٠ نیتی، وضوح +QHD و کنتراست بسیار بالا بهره مند است. شایان ذکر است که مانند نسل قبل، این گوشی نیز از حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر استفاده می‌کند. این حسگر، از نوع اولتراسونیک است و فضای زیادی را بر روی نمایشگر پوشش می‌دهد.

گوشی iQOO 9 Pro

پس از این، وزن و ضخامت آیکو ٩ پرو به ترتیب برابر با ٢٠۴ گرم و ٩.٢ میلی متر است که نه خیلی خوب است و نه خیلی بد. البته یک نسخه از این گوشی، دارای وزن ٢١٠ گرمی و ضخامت ٨.٨ میلی متری است. جنس فریم این گوشی، از فلز است. مانند نسل‌های قبلی، سری iQOO 9 نیز دارای یک نسخه ویژه BMW Motorsport است که ظاهر آن را می‌توانید در تصاویر قرار داده شده تماشا کنید.

تراشه موجود در این دستگاه، همان Snapdragon 8 Gen 1 است که در گوشی‌های پرچمدار جدید اندرویدی نیز استفاده می‌شود. این تراشه ۴ نانومتری در آیکو ٩ پرو، با ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ و ٢۵۶ یا ۵١٢ گيگابايت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 همراهی می‌شود. متأسفانه شما نمی‌توانید از کارت حافظه جانبی در این گوشی بهره ببرید. خوشبختانه خنک کننده VC در این دستگاه به کار گرفته شده است. این خنک کننده، مساحتی به اندازه ٣,٩٢٣ میلی متر مربع دارد. هرچند که احتمالاً این گوشی، همچنان به شدت داغ خواهد کرد!

گوشی iQOO 9 Pro و iQOO 9

کمپانی آیکو از تراشه اختصاصی خودش برای مدیریت و کنترل محتوای نمایشگر استفاده کرده است که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. دوربین اصلی این دستگاه، پیشرفته‌ترین سیستم دوربینی است که کمپانی آیکو در تاریخ گوشی‌هایش از آن استفاده کرده است. این سیستم دوربین، متشکل از ٣ سنسور مختلف با وضوح ١۶+١۶+۵٠ مگاپیکسلی است. حسگر تصویر اصلی این دوربین، ISOCELL GN5 است.

در نتیجه، آیکو ٩ پرو اولین گوشی است که از این حسگر تصویر استفاده می‌کند. دوربین فوق عریض نیز با حسگر ISOCELL JN1 همراه شده و زاویه دید بسیار بالای ١۵٠ درجه‌ای را ارائه می‌دهد! دوربین اصلی آیکو ٩ پرو خوشبختانه دارای لرزشگیر اپتیکال است. دوربین سلفی این دستگاه، در سطح بالایی قرار ندارد و وضوح آن، تنها ١۶ مگاپیکسل است. این گوشی، قابلیت فیلم برداری 8K را نیز دارد.

ظرفیت باتری گوشی iQOO 9 Pro برابر با ۴,٧٠٠ میلی آمپر ساعت بوده و شارژر آن نیز توان ١٢٠ واتی دارد. به گفته آیکو، تنها حدود ٢١ دقیقه طول می‌کشد که این گوشی کاملاً شارژ شود. همچنین قابلیت‌های شارژ بی سیم ۵٠ واتی و شارژ بی سیم معکوس ١٠ واتی نیز در این پرچمدار تازه وارد موجود هستند.

گوشی iQOO 9 Pro

رابط کاربری OriginOS Ocean بر پایه اندروید ١٢ به صورت پیش فرض در این گوشی ارائه می‌شود. اسپیکر iQOO 9 Pro از نوع استریو است. موتور ویبره دوگانه X-axis، فرستنده مادون قرمز، Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه ۵.٢ نیز در این گوشی حضور دارند. در نهایت، برچسب قیمتی نسخه‌های مختلف گوشی iQOO 9 Pro به شرح زیر می‌باشد:

– ٨/٢۵۶ گيگابايتی: ۴,٩٩٩ یوان چین (معادل ٧٨۵ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گيگابايتی: ۵,۴٩٩ یوان چین (معادل ٨۶۴ دلار آمریکا)

– ١٢/۵١٢ گیگابایتی: ۵,٩٩٩ یوان چین (معادل ٩۴٣ دلار آمریکا)

ویژگی‌ها و جزئیات آیکو ٩

پس از گوشی پرچمدار iQOO 9 Pro، نوبت به عضو ارزان‌تر و اقتصادی‌تر این سری،. یعنی iQOO 9 می‌رسد. این گوشی نیز دارای مشخصات مشترک نسبتاً زیادی با iQOO 9 Pro است. اما در ادامه ببینیم که این گوشی چه مواردی را ارائه نمی‌دهد.

خب، حتی سایز و نوع نمایشگر این گوشی با iQOO 9 Pro یکسان است. اما وضوح آن به +Full HD به کاهش یافته، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی از حالت متغیر ١ تا ١٢٠ هرتز، به ٣٠ تا ١٢٠ هرتز در چهار حالت مختلف تغییر پیدا کرده است. نرخ حساسیت لمسی این گوشی، برابر با ٣۶٠ هرتز است. نمایشگر این گوشی، تخت است و خبر از خمیدگی نیست.

سری iQOO 9

حسگر تشخیص اثرانگشت آیکو ٩ در زیر نمایشگر تعبیه شده است؛ اما این حسگر دیگر از نوع اولتراسونیک نیست. تراشه استفاده شده و حتی نوع و میزان حافظه استفاده شده و خنک کننده داخلی این گوشی، کاملاً یکسان با آیکو ٩ پرو می‌باشد! بنابراین، مستقیم وارد بخش دوربین می‌شویم. این گوشی، از دوربین اصلی سه گانه ١٢+١٣+۵٠ مگاپیکسلی برخوردار است. درست است که حسگر تصویر اصلی ISOCELL GN5 در این گوشی نیز موجود است. اما حسگر دوربین فوق عریض، زاویه دید محدودتری داشته و وضوح آن به ١٣ مگاپیکسل رسیده است. وجود لرزشگیر اپتیکال در دوربین اصلی این گوشی، نکته مهمی است. دوربین سلفی آیکو ٩، همان وضوح ١۶ مگاپیکسلی را دارد.

دیگر موضوع جذاب در این گوشی ارزان قیمت‌تر، باقی ماندن شارژر ١٢٠ واتی درون جعبه است! ظرفیت باتری، به مانند نسخه پرو است. اما دیگر اثری از پشتیبانی شارژ بی سیم و مشتقات آن نیست. باقی مشخصات این گوشی، غالباً همانند iQOO 9 Pro است. در نهایت، این شما و این هم از قیمت نسخه‌های مختلف iQOO 9:

– نسخه ٨/٢۵۶ گيگابايتی: ٣,٩٩٩ یوان (معادل ۶٢٨ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گيگابايتی: ۴,٣٩٩ یوان (معادل ۶٩١ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/۵١٢ گیگابایتی: ۴,٧٩٩ یوان (معادل ٧۵۴ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد دو گوشی iQOO 9 Pro و iQOO 9 چیست؟ کدام گوشی برای شما جذاب‌تر است؟ سری آیکو ٩، سری شیائومی ١٢ یا سری ریلمی GT2؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

کوالکام اگه cpu اختصاصی برا گوشی هاش بزنه بنظرم توان رقابت با پردازنده اپل رو داره ، ولی متاسفانه امسال آرم گند زده ، گرافیک جدید ادرنو خیلی بهتر شده ولی هسته های جدید آرم نسبت به هسته های اسنپ ۸۸۸ بیشتر گند زدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️