حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر وایرلس معکوس آیفون از سمت نمایشگر در یک حق اختراع اپل دیده شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

ویژگی شارژ وایرلس معکوس اولین بار روی پرچمدار هواوی یعنی Mate 20 Pro ارایه شد. با این که از زمان معرفی این دستگاه بیش از ۳ سال می گذرد و دیگر برندهای اندرویدی هم آن را ارایه کرده اند اما اپل همچنان به آن بی تفاوت است. به تازگی شارژر وایرلس معکوس آیفون از سمت نمایشگر در یک حق اختراع اپل دیده شده است که می تواند علاقه مندان به برند اپل را امیدوار کند.

شارژر وایرلس معکوس آیفون

قلم Apple Pencil خود را به سادگی با قرار دادن آن بر روی صفحه نمایش آیفون خود شارژ کنید؟ این دقیقاً ایده‌ای است که اپل می‌خواهد آن را به واقعیت تبدیل کند. در یک درخواست ثبت اختراع که توسط اپل در ماه مارس 2021 ثبت شده این موضوع رصد شد.

این حق اختراع با نام «شارژ بی‌سیم از درون نمایشگر» اکنون تأیید شده است و جزئیات سیستمی را نشان می‌دهد که به یک دستگاه الکترونیکی شخصی ( مثل آیفون یا آی پد) اجازه می‌دهد بتواند دستگاه های دیگر را از طریق صفحه نمایش خود شارژ کند.

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

به عبارت ساده تر، این فناوری به دنبال افزایش دامنه شارژ معکوس است. همچنین می توان گفت هدف تبدیل صفحه نمایش به محل شارژ معکوس وایرلس به جای قاب پشتی دستگاه هم هست. یک دستگاه الکترونیکی شخصی (مثلاً تبلت یا تلفن هوشمند) می تواند لوازم جانبی (مثلاً قلم) را از طریق صفحه نمایش دستگاه به صورت بی سیم شارژ کند و حداقل بخشی از صفحه نمایش می تواند شفاف باشد تا مشاهده نمایشگر را تسهیل کند.

اپل یک آیفون را تصور می کند که می تواند دستگاه های دیگر را از زیر صفحه نمایش شارژ کند

قسمت دوم توضیحات ما را گیج می کند، زیرا نشان می دهد که بخشی از صفحه نمایش که برای شارژ معکوس اختصاص داده شده شفاف است و بنابراین نمایشگر ارائه نمی دهد. به عبارت دیگر، فضای نمایشگر را کاهش می دهد. مگر اینکه اپل تصمیم بگیرد صفحه نمایش هیبریدی را انتخاب کند. همانطور که نمودارها اشاره می کنند، سیم پیچ شارژ درست زیر صفحه نمایش قرار می گیرد.

به هر حال، این فناوری می تواند کاربردی باشد، به خصوص برای شارژ اپل واچ، AirPods و یا یک Apple Pencil که با قرار دادن آنها بر روی صفحه نمایش آیفون یا آی پد خود می توانید آن ها را شارژ کنید.

درخواست ثبت اختراع ادامه می‌دهد:

«[چنین] طرحی می‌تواند شامل تبلت یا تلفن هوشمندی باشد که به گونه‌ای پیکربندی شده است تا قلم یا لوازم جانبی دیگر به صورت بی‌سیم روی صفحه دستگاه الکترونیکی شما شارژ شود»

برای یادآوری، شارژ نسل دوم اپل پنسل با قرار دادن آن در کنار iPad های سازگار ممکن است. به هر حال، این پتنت بیش از همه ثابت می کند که اپل به لطف پوشش سرامیک شیلد به دوام صفحه نمایش خود اطمینان دارد.

نظر شما چیست؟ شارژ وایرلس معکوس به زودی روی محصولات اپل قرار خواهد گرفت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)