حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست پایداری شیائومی ١٢ پرو منتشر شد: عملکرد ناامید کننده پرچمدار جدید کوالکام!

شیائومی همواره یکی از اولین برندهایی بوده است که از تراشه‌های پرچمدار جدید کوالکام در گوشی‌های گران قیمتش استفاده کرده است. شیائومی دو روز پیش از دو گوشی جدیدش با Snapdragon 8 Gen 1 رونمایی کرد. حال با انتشار تست پایداری شیائومی ١٢ پرو، عملکرد ناامید کننده‌ای را شاهد هستیم.

تست پایداری شیائومی ١٢ پرو، اصلاً امیدوار کننده نیست!

دو گوشی Xiaomi 12 و Xiaomi 12 Pro پرچمداران جدید شیائومی هستند.

 

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢ معرفی شدند: پرچمدارانی دوربین محور و قدرتمند!

 

به نقل از GizChina، شیائومی با ارائه گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا و تجربه کاربری مناسب در رده میانی و پایین بازار، بالأخره به سراغ رونمایی از پرچمداران جدید خود و ارائه گوشی‌های گران قیمت جدید خود رفت. جدیدترین نمایندگان شیائومی در رده پرچمداران بازار موبایل، شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢ هستند. به همین صورت، برخی از منابع چینی به جدیدترین پرچمدار شیائومی، یعنی شیائومی ١٢ دسترسی پیدا کرده‌اند. به همین صورت، ما قصد داریم با استناد به این تست‌ها، نگاهی به عملکرد تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در شیائومی ١٢ پرو داشته باشیم. تست مورد صحبت ما، در مورد میزان پایداری شیائومی ١٢ پرو می‌باشد.

موضوع اصلی، این است که در سال‌های گذشته، کوالکام مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است و مانند یک احمق جلوه کرده است. چرا که تراشه‌های پرچمدار آن، از طراحی پر نقص و تمهیدات نامناسبی بهره مند بوده‌اند. آخرین تراشه پرچمدار کم نقص کوالکام، Snapdragon 865 بود که در سال ٢٠١٩ میلادی رونمایی شده بود و پایداری بسیار خوبی داشت.

گرمای زیاد تولید شده توسط پرچمداران جدید کوالکام، باعث شده است تا بعضی از کاربران، به تمسخر این تراشه‌ها بپردازند و آن‌ها را به اجاق گاز یا بخاری تشبیه کنند! برای همین، پرچمداران جدید کوالکام نتوانسته‌اند آن طور که باید، کاربران را راضی نگه دارند. برای همین است که شرکت‌های سازنده گوشی که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند، خود باید دسته به کار شوند و بهره وری پرچمداران خود را افزایش دهند. یکی از راه‌های اصلی بهره وری بیشتر از تراشه‌های پرچمدار کوالکام و داغی کم‌تر پرچمداران، استفاده از سیستم خنک کننده پیشرفته و بزرگ‌تر است.

تست پایداری شیائومی ١٢ پرو

اما اجازه بدهید تا به سراغ تست پایداری شیائومی ١٢ پرو با Snapdragon 8 Gen 1 برویم. شیائومی با آگاهی از مشکل داغی Snapdragon 8 Gen 1 مانند نسل قبلش، از سیستم خنک کننده پیشرفته و گسترده‌ای در Xiaomi 12 Pro بهره گیری کرده است. حتی فریم این گوشی، از جنس آلومینیوم است که این سبب انتقال حرارت بهتر در پرچمدار جدید شیائومی می‌شود. اما با این وجود، شیائومی نتوانسته است این اسب وحشی کوالکام را رام کند و همچنان Snapdragon 8 Gen 1 با وجود سیستم خنک کننده پیشرفته Xiaomi 12 Pro، نقص‌های زیادی را از خود نشان می‌دهد.

در تست پایداری شیائومی ١٢ پرو، میزان پایداری عملکرد پردازنده مرکزی این گوشی تحت بررسی قرار گرفته است. اما پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع شدن تست، فرکانس کاری پردازنده مرکزی تا حدود ۴٠ درصد افت پیدا می‌کند و این نشان از ناپایداری زیاد Snapdragon 8 Gen 1 دارد. مقدار متوسط GIPS در تست این گوشی، برابر با ٢١٠ است. این حتی از نتیجه کسب شده در شیائومی می ١١ بدتر است! همین نشان می‌دهد که Snapdragon 8 Gen 1، پیشرفت نکرده است که هیچ، پسرفت هم کرده است!

به همین صورت، با کمال تأسف باید بگوییم که خنک کننده پیشرفته و تحسین برانگیز شیائومی در پرچمدار جدیدش، توان مبارزه با داغ مزاجی Snapdragon 8 Gen 1 را ندارد! درست است که این گوشی، به حدی داغ نمی‌شود که دست شما را بسوزاند. اما این فقط ظاهر قضیه است. شیائومی با کاهش فرکانس کاری پردازنده مرکزی، مجبور می‌شود تا از داغی جلوگیری کند. بنابراین، برای داغ نشدن دستگاه، قدرت آن کاهش می‌یابد. ما قبلاً در مورد این موضوع در ترنجی صحبت کرده بودیم.

 

افت عملکرد گوشی چیست و آیا باید در مورد آن نگران باشیم؟

 

درست است که شیائومی ١٢ پرو با وجود پایداری کمی که ارائه می‌دهد، همچنان کند نمی‌شود و به اصطلاح، لگ نمی‌زند. اما با این وجود، همچنان نمی‌تواند حداکثر کارایی ممکن را به کاربران ارائه دهد! تعدادی از مراجع چینی که Xiaomi 12 Pro می‌گویند که با ورود به برخی از بازی‌ها با این گوشی، نرخ فریم در ابتدا برابر با ۶٠ فریم بر ثانیه است. اما پس از گذشت ١۵ تا ٣٠ دقیقه از ورود به بازی، نرخ فریم کم کم کاهش می‌یابد که این موضوع خوبی نیست. بسته به بازی که در حال انجام آن هستید، نرخ فریم از ۵٣ تا ۵١ فریم و دما از ۴۴.۴ تا ۴٣ درجه سانتی گراد تغییر می‌کند.

با دانستن این موضوع، باید خاطرنشان کنیم که اگر می‌خواهید به مدت طولانی با Xiaomi 12 Pro به بازی کردن بپردازید، می‌بایست منتظر افت فریم و داغ شدن آن به طور ملموس باشید. برای همین، ظاهراً سالی داغ را برای گوشی‌های جدید شاهد خواهیم بود!

نظر شما در مورد تست پایداری شیائومی ١٢ پرو چیست؟ آیا فکر می‌کنید که این گوشی بتواند در آپدیت‌های جدید، بهبود پیدا کند؟ از نظر شما ایراد کار کوالکام در کجاست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

واقعا متاسفم برای شیائومی و شرکتهای دیگه که از این پردازنده آشغال که توسط سامسونگ لیتوگرافی شده و همه از مشکلش خبر دارن بازهم اصرار به استفاده از این پردازنده آشغال میکنن . خوب یک ماه صبر می کردین از دایمن ۹۰۰۰ استفاده میکردین . اگزینوس و لیتوگرافی سامسونگ یعنی آشغال و یعنی …….

مصطفی‌ بشری

از نظر من از هر دو هست… کوالکام با توجه به خصوصیات خط تولید سامسونگ معماری رو انجام داده… بنابراین نتیجه در نسخه پلاس امسال هم که توسط tsmc ساخته میشه نمیشه قضاوت کاملی داشت چون معماری نوظهوری نداره اما نسخه بعدی اگر دست tsmc باشه کامل میتونه مبنای قضاوت قرار بگیره…

Farcry

خب از اول هم معلوم
بود با توجه به سابقه بد سامسونگ توی ریخته گری پردازنده و ناپایداری اکثر پردازنده های تولیدی این شرکت اسنپدراگون Gen1
ناپایدار هست و گرما زیادی تولید میکنه
با اینکه اسنپدراگون gen 1 توی بنچمارک های گرافیکی اندازه A15 ظاهر شده ولی همچنان با این خنک کننده پیشرفته نمیتونه به پایداری پردازنده اپل برسه
البته توی بخش پردازنده مرکزی همچنان با اختلاف A15 توی cpu از رقبا اندرویدی جلوتر هست مخصوصا امتیاز تک هسته ای)

Mahdi

باید منتظر موند ببینیم اگزینوس و مدیاتک چطورین اگه اونا هم مشکل داشته باشن حرف ایس یونیورس درسته وگرنه مشکل یا از کوالکامه یا از سامسونگ

mohammad MI

وقتی با اون خنک کننده پیشرفته باز پردازنده پایدار نمیمونه نشون میده که کوالکام داره کم کاری میکنه
البته این وسط میشه گفت که سامسونگ هم تا حدودی مقصره🚶🏼

AŁɪ

دیگه الان مطمعن شدم که این چیپ هم پسرفت هست برای کوالکام .
بیشتر تقصیر کیفیت ساخت سامسونگ هست و بخشیش هم کوالکام .

ramin123

این که از mi 11 ultra خنک تره!!!
سری 11 دمای 60 درجه رو هم داشته با کلی افت عملکرد و کاهش روشنایی صفحه نمایشش!!

Soleimany

یه پیشنهاد مسخره یا منطقی دارم برای این چیپ مثل گوشی های گیمینگ فن هم معرفی کنن 😁

ali karimi

سلام، به نظر من مورد اول بر میگرده به خط تولید و فناوری ساخت تراشه سامسونگ، چون تا جایی که میدونم از اسنپ 865 به بعد شروع شد، خوداسنپ865 ساخت tsmc بودش ولی بعدش اسنپ888واین سری یعنی اسنپ سری8نسل1، که ساخت سامسونگ هستن مشکل گرما پیدا کردن، حدس دوم میره روی خود کوالکوم که بعید به نظر میرسه که خود کولکوم داره کم کاری میکنه، 99درصد تقصیر سامسونگه، 1 درصد تقصیر خود کوالکوم، امثال چیپست9000 مدیاتک عالیه و تازه توسط tsmc هم ساخته شده و مطمعنأ تو خیلی از پرچمدارها استفاده میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️