حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی S23 سامسونگ اولترا با سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ عرضه می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سامسونگ جزو اولین شرکت هایی است که شروع به تولید سنسور هایی با رزولوشن بالا کرد. پس از آن، استفاده از رزولوشن های ۴۸، ۶۴ و یا حتی ۱۰۸ مگاپیکسلی در بین گوشی های اندرویدی رایج شد. چند ماه پیش سامسونگ از سنسور ISOCELL HP1 رونمایی کرد. سنسور مذکور رزولوشنی ۲۰۰ مگاپیکسلی داشته و در ابتدا انتظار می‌رفت که در S22 Ultra به کار گرفته شود. اکنون اما خبر از آن می‌رسد که این سنسور در گلکسی S23 اولترا استفاده خواهد شد.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا از سنسور ISOCELL HP1 بهره خواهد برد

برخلاف انتظارات اولیه، هم اکنون می‌دانیم که ایزوسل اچ پی ۱ در گلکسی اس ۲۲ اولترا به کار گرفته نخواهد شد. سامسونگ تصمیم گرفته است که در پرچمدار جدید خود نیز به همان سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اکتفا کند. با وجود اینکه اس ۲۲ اولترا از سخت افزاری مشابه نسل قبل بهره می‌برد، اما ادعا می‌شود که این گوشی کیفیت دوربین بالاتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت.

انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ و با گوشی گلکسی S23 اولترا، سنسور ایزوسل HP1 نیز به کار گرفته شود. این سنسور پرچمدار به شما امکان فیلم‌برداری با فرمت های 4K و 8K با زاویه دید وسیع را می‌دهد. این پیش بینی کاملا قابل اعتماد است، زیرا توسط افشاگر معروف اطلاعات یعنی Ice Universe فاش شده است. اگر به خاطر داشته باشید، ISOCELL HP1 در ماه سپتامبر رونمایی شد. و اولین سنسور دوربین موبایل در جهان است که وضوح ۲۰۰ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد. اندازه هر پیکسل ۰.۶۴ میکرومتر است و در حالت عادی تصاویر با وضوح ۵۰ مگاپیکسل گرفته می‌شوند.

البته به کمک فناوری Pixel binning این امکان نیز وجود دارد که ۱۶ پیکسل کنار هم قرار بگیرند و پیکسل های بزرگ ۲.۵۶ میکرومتری را تشکیل دهند. در این صورت عکس ها رزولوشنی ۱۲.۵ مگاپیکسلی خواهند داشت. و شما به لطف پیکسل های بزرگ، می‌توانید عکس های با کیفیتی در شرایط کم‌نور بگیرید. مطابق با گزارش GizChina، سنسور ISOCELL HP1 قادر به ضبط ویدئو هایی با فرمت 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. در صورت نیاز به فریم ریت بالاتر می‌توانید ویدئو هایی با کیفیت 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

در یک نظر سنجی، نماینده سامسونگ موفق به ثبت بهترین عکس ها شده است

راب تریگز، کارشناس Android Authority، یک نظرسنجی را در بین بازدیدکنندگان وب‌سایت مذکور انجام داد. برای اینکه متوجه شویم کدام گوشی های پرچمدار بهترین عکس ها را می‌گیرند. او یک سری عکس با گوشی های پرچمدار سال ۲۰۲۱ گرفت. این آزمایش شامل Apple iPhone 13 Pro Max، Google Pixel 6 Pro، OnePlus 9 Pro، Samsung Galaxy S21 Ultra، Sony Xperia 1 III و Xiaomi Mi 11 Ultra بود.

Samsung Galaxy S21 Ultra

پس از اتمام آزمایش، تریگز شخصاً Samsung Galaxy S21 Ultra را ترجیح داد. به نظر می‌رسد اکثر کاربرانی که رای داده اند با او موافق بوده اند. پس از آن مشخص شد که ۳۷.۵٪ از پاسخ دهندگان Galaxy S21 Ultra را ترجیح می‌دهند. همچنین جایگاه دوم متعلق به گوگل پیکسل ۶ پرو است. تقریباً 25 درصد از رای دهندگان معتقد بودند که این گوشی هوشمند بهترین عکس ها را گرفته است. پس از نماینده گوگل، جایگاه سوم با کسب حدود ۱۳.۶ درصد آرا، متعلق به آیفون ۱۳ پرو مکس است. با کمی اختلاف شیائومی ۱۱ اولترا با کسب ۱۳.۳٪ از آرا در جایگاه چهارم قرار دارد. همچنین جایگاه پنجم و ششم به ترتیب به OnePlus 9 Pro (۵.۷۵ درصد) و Sony Xperia 1 III (۵.۲۵ درصد) تعلق گرفتند.

گلکسی S22 اولترا می‌تواند ارتقاء بزرگی در زمینه کیفیت دوربین داشته باشد

نظر شما چیست؟ آیا بالا رفتن رزولوشن سنسور های مورد استفاده در تلفن های هوشمند به نفع کاربران هستند؟ یا فقط یک حقه تبلیغاتی در اختیار شرکت ها محسوب می‌شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی