حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه دیمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک روی شیائومی ردمی K50 و Realme GT Neo3 استفاده خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | مدیاتک

دو روز پیش بود که درباره تراشه مدیاتک Dimensity 8000 برای شما نوشتیم. به تازگی در گزارشی شنیده ایم که تراشه دیمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک روی شیائومی ردمی K50 و Realme GT Neo3 استفاده خواهد شد. چند روز پیش در ترنجی خواندیم که تجهیز Redmi K50 و Find X4 به تراشه Dimensity 9000 رسماً از سوی مدیاتک تأیید شد. با این تفاسیر احتمالا مدل پایه ردمی K50 باید دیمنسیتی ۸۰۰۰ داشته باشد و مدل پرو یا گیمینگ آن دیمنسیتی ۹۰۰۰ را ارایه کند. البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

تراشه دیمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک

اخیراً اطلاعات جالبی در مورد دو گوشی آینده قابل توجه یعنی Realme GT Neo3 و شیائومی Redmi K50 منتشر شده است. ظاهراً هر دو دستگاه از چیپست Dimensity 8000 مدیاتک استفاده خواهند کرد. Dimensity 8000 هنوز معرفی نشده اما اخیراً توسط این شرکت به عنوان یک نمونه ارزان قیمت تراشه پرچمدار دیمنسیتی ۹۰۰۰ از آن یاد شده است.

ما هنوز همه جزئیات را در مورد Dimensity 8000 در اختیار نداریم، اما تا آنجا که می دانیم، به جای فناوری پیشرفته 4 نانومتری در Dimensity 9000، بر روی فرآیند 5 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. این یک پله بالاتر از فرآیند 6 نانومتری در سری تراشه‌های Dimensity 1000 است.

همچنین انتظار می‌رود که Dimensity 8000 از طراحی‌های جدید ARM Cortex-A710 و A510 صرف نظر کند و به ARMv8 قدیمی‌تر با چهار هسته Cortex-A78 (2.75 گیگاهرتز) و چهار هسته CPU A55 (2.0 گیگاهرتز) ادامه دهند هر چند این تراشه احتمالا با یک تراشه گرافیکی Mali جدید همراه شده است.

تراشه گرافیکی مدل G510 MC6 که گفته می شود دو برابر سریعتر و 22٪ کارآمدتر از نسل قبلی خود است در دیمنسیتی ۸۰۰۰ حضور خواهد داشت. انتظار می رود Dimensity 8000 دارای پشتیبانی از نمایشگر FullHD+ تا 168 هرتز و QHD+ با پشتیبانی از نمایشگر 120 هرتز، حافظه LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 باشد.

جای تعجب نیست که Realme GT Neo3 و Xiaomi Redmi K50 با مشخصات مشابه مقابل یکدیگر قرار بگیرند. در حال حاضر Redmi K40 مدل پایه و Realme GT Neo2 دارای چیپست اسنپدراگون 870 و همچنین تعداد زیادی از شباهت‌های دیگر هستند. Realme GT Neo2 البته یک دستگاه نسبتاً جدید است که در حوالی مهرماه در چین عرضه شد و همین ماه گذشته راهی اروپا شد.

همچنین جالب است بدانید که معاون شیائومی و مدیر کل Redmi یعنی Lu Weibing قبلاً تأیید کرده بودند که تراشه پرچم‌دار Dimensity 9000 نیز در خانواده Redmi K50 عرضه خواهد شد. احتمال دارد که دیمنسیتی ۹۰۰۰ برای نسخه K50 Gaming رزرو شده باشد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه های جدید مدیاتک هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

comment image
🙂🙂🙂

Mahdi

ولی خب کنترل دما افتضاح بوده

ali karimi

سلام، ماشاله به مدیاتک رسما بازار تراشه موبایل رو تو دستش گرفته، دایمن8000 یا مشخصاتی که گفته شد عالیه، البته طبق همین خبر نسخه پایه با تراشه8000 هستش وونسخه بالاتر با دایمن 9000 که گل سرسبد مدیاتک هستش وارد بازار میشه،امثال مطمعنأ گوشیهای زیادی با این تراشه های ندیاتک وارد بازار میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)