حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از کار افتادن مک های اینتل بعد از آپدیت macOS Monterey

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Mac، اپل، اخبار، لپ‌تاپ

اگر رو راست باشیم، اپل از آن جمله شرکت‌ها است که همواره آپدیت‌هایی با مشکلات بسیار کم منتشر می‌کند. البته این در صورتی است که بخواهیم اتفاق رخ داده برای مک‌های مبتنی بر چیپ اینتل را بعد از آپدیت macOS Monterey، فاکتور بگیریم. بر همین اساس اخیرا اخباری منتشر شده است که درباره از کار افتادن مک های اینتل بعد از آپدیت macOS Monterey می‌گوید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

از کار افتادن مک های اینتل بعد از آپدیت macOS Monterey؛ هنوز دست نگه‌‌دارید…!

احتمالا به فکر ارتقای دستگاه مک بوک یا iMac خود به MacOS Monterey (معروف به macOS 12) هستید. شاید بهتر باشد که فعلا از انجام این کار منصرف شوید. زیرا تعداد بسیار زیادی از کاربران که دستگاه‌های مبتنی بر چیپ اینتل دارند، از خراب شدن رایانه‌های Mac پس از انجام این آپدیت شکایت کرده‌اند.

همانطور که می‌دانید، این خبر توسط وب سایت MacRumors گزارش شده است. بر این اساس، تعداد قابل توجهی از کاربران در انجمن‌های پشتیبانی اپل متوجه شده‌اند که دستگاه مک آن‌ها در طول فرآیند آپدیت macOS Monterey خاموش شده و پس از آن دوباره راه‌اندازی نمی‌شود. یکی از کاربران با همین تجربه‌ای که مشابه آن در انجمن‌های اپل وجود دارد، صحبت‌هایی داشته است. وی گفته است که من مک بوک پرو خود را از سال 2018 مرتبا آپدیت می‌کردم و دستگاه خوب کار می‌کرد تا اینکه صفحه نمایش ناگهان سیاه شد و اکنون دیگر دستگاه روشن نمی‌شود.

باگ های متعدد آیفون ۱۳ سرانجام توسط اپل نیز تایید شدند

گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد که این مشکل فقط در مک‌های مبتنی بر تراشه‌های اینتل رخ می‌دهد، به این معنی که همه رایانه‌هایی که از چیپ سفارشی اپل استفاده نمی‌کنند، در معرض خطر هستند. مشکل آپدیت macOS Monterey به دنبال مشکل مشابهی است که سال گذشته رخ داد. آن مشکل بر روی کاربرانی که دستگاه خود را به آپدیت macOS Big Sur ارتقاء دادند تأثیر گذاشت.

از کار افتادن مک های اینتل بعد از آپدیت macOS Monterey

چگونه یک مک از کار افتاده (Brick شده) را تعمیر کنیم؟

مانند همیشه، ممکن است هر مشکل جدی دیگری برای هر دستگاه مک رخ دهد. پس بهترین گزینه اغلب این است که مک بوک، آی مک یا مک مینی از کار افتاده خود را به ایستگاه پشتیبانی فنی Genius در نزدیک‌ترین فروشگاه اپل ببرید. جنیوس بار (Genius Bar) یک ایستگاه پشتیبانی فنی است که در فروشگاه‌های اپل وجود دارد. هدف از ایجاد این مرکز، ارائه خدمات و کمک برای محصولات اپل است. با این حال، اگر مایل به انجام عیب یابی توسط خودتان هستید، به گفته یکی از کاربران در انجمن‌های پشتیبانی اپل، آن‌ها با استفاده از دستگاه مک دیگری که قبلا سیستم عامل آپدیت شده را اجرا می‌کرد، موفق شدند یک مک مبتنی بر اینتل را با موفقیت احیا کنند.

دستیار صوتی سیری پس از انتشار iOS 15، مشکلاتی را برای افراد توان یاب دارد

این فرآیند شامل اجرای Apple Configurator 2 و استفاده از آن برای انجام آپدیت سیستم عامل در تراشه امنیتی T2 Mac مبتنی بر اینتل است. از آن جایی که اکثر مردم بعید به نظر می‌رسد که به دومین مک آپدیت شده دسترسی داشته باشند. کارکنان متخصص Genius Bar اپل می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. به گفته وب سایت خبری techradar، یک هشدار بسیار مهم نیز در این رابطه لازم است، زیرا اگر فرآیند احیا ناموفق باشد، ممکن است لازم باشد از Apple Configurator 2 برای بازیابی مک خود استفاده کنید، که متأسفانه حافظه داخلی فلش شما را پاک می‌کند. توصیه ما این است که قبل از اقدام به آپدیت macOS Monterey مطمئن شوید که از مک خود در یک درایو خارجی با استفاده از Time Machine نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا شما هم از دستگاه‌های مک مبتنی بر اینتل استفاده می‌کنید؟ شما هم اخیرا نسبت به انجام آپدیت macOS Monterey اقدام کرده‌اید؟ آیا با مشکلات گفته شده در این مطلب روبرو شدید؟ اگر با چنین مشکلاتی روبرو شده‌اید چگونه باید آن را برطرف کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان