حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برنده موقت پرونده دادگاه شکایت اپیک گیمز شد: تأخیر در تغییر روش پرداخت اپ استور

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

اپل با موفقیت در حکم دادگاه که به‌موجب آن باید تغییرات گسترده‌ای را در اپ استور خود تا موعد امروز و تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۸ آذر ۱۴۰۰) اجرا می‌کرد، پیروز موقتی رقابت علیه اپیک شد. بنابراین در‌حال‌حاضر، اپل می‌تواند همچنان توسعه‌دهندگان را به استفاده از سیستم خرید درون برنامه‌ای خود مجبور کرده، بدون آنکه آن‌ها قادر باشند از روش‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند. این درخواست اپل، درابتدا توسط دادگاه رد شده بود اما با حکم تجدیدنظر، اکنون با آن موافقت شده است.

پیروزی موقت اپل در دادگاه اپیک گیمز

قاضی پرونده دادگاه Epic v. Apple به اپل دستور داده بود تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا روش‌های جایگزین خرید درون برنامه‌ای را در برنامه‌های خود به مشتریان ارائه دهند. او همچنین تا 9 دسامبر به شرکت کوپرتینویی فرصت داد تا این تغییرات را اعمال کند. اپل درابتدا از درخواست وی امتناع کرده و پس از مخالفت قاضی پرونده، این درخواست را به دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم فرستاد.

دادگاه استیناف اما، درادامه اجازه توقف این حکم را صادر کرده و اعلام کرد که اپل نشان داده است که درخواست تجدیدنظرش “سؤالات جدی” را در مورد حکم پرونده اصلی ایجاد می‌کند.

“اپل حداقل نشان داده است که درخواست تجدیدنظرش سؤالات جدی را در مورد صحت تصمیم دادگاه منطقه ایجاد می‌کند به‌طوری‌که کمپانی اپیک گیمز تاکنون نشان نداده است که رفتار اپل قوانین انحصاری را نقض می‌کند، اما درعین‌حال نشان می‌دهد که همان رفتار قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا را نقض کرده است.

 بنابراین، ما به درخواست اپل مبنی‌بر باقی‌ماندن بخش (i) بند (1) از حکم دائمی، رضایت می‌دهیم. این توقف موقت تا زمان صدور حکم در این تجدیدنظر به قوت خود باقی خواهد ماند.”

پیروزی موقت اپل در دادگاه اپیک گیمز

پیروزی موقت اپل در دادگاه اپیک گیمز

دادگاه، اجرای دستور را تا زمانی که بتواند به‌طور کامل رسیدگی کند متوقف کرده که ممکن است چندین ماه طول بکشد. درحالی‌که دادگاه درخواست تجدیدنظر اپل را بررسی می‌کند، اپل می‌تواند فروشگاه برنامه خود را همان‌گونه که در وضعیت کنونی قرار دارد، ادامه دهد.

در حکم اولیه، قاضی ایوان گونزالس-راجرز بیان کرد که اپل از محدود کردن برنامه‌نویسان برای افزودن “برنامه‌ها و دکمه‌های داده‌هایشان، لینک‌های خارجی یا سایر فراخوان‌ها برای اقدامی که مشتریان را به سمت مکانیسم‌های خرید خود هدایت می‌کند” منع خواهد کرد و راه را برای گزینه‌های پرداخت جایگزینی هموار می‌کند که اپل نیازی به استفاده از آن ندارد.

اپل استدلال کرده است که تغییرات پیشنهادی اپ استور می‌تواند “تعادل دقیق بین توسعه‌دهندگان و مشتریان ارائه‌شده توسط اپ استور را برهم بزند” و درنتیجه صدمات جبران‌ناپذیری به اپل و کاربران وارد کند. اپل همچنین ادعا کرده است که به زمان بیشتری برای کار بر روی حکم پیشین ابلاغ‌شده پیرامون مسائل حقوقی، تکنولوژیکی و اقتصادی پیچیده و به‌سرعت درحال تحول که تغییر موردنیاز باعث ایجاد آن می‌شود، نیاز دارد.

اگر دادگاه استیناف پس از بررسی پرونده درنهایت به نفع اپل رأی دهد، این حکم می‌تواند برای همیشه لغو شود. پیروزی امروز اپل به این معنی است که باید چندین ماه دیگر منتظر بمانیم تا روند قانونی پیش از اجرای هرگونه تغییر در اپ استور اجرا شود.

در مورد Fortnite، هنوز هیچ مسیر مشخصی برای بازگشت این بازی به اپ استور وجود ندارد و به‌نظر می‌رسد همچنان در پلتفرم اپل در دسترس نخواهد بود.

دیدگاه شما پیرامون پیروزی موقت اپل در دادگاه علیه اپیک با حکم توقف اجرای تغییر در شیوه پرداخت اپ استور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی