حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست اپل برای به‌تاخیر انداختن تغییرات اپ استور در پرونده Epic Games رد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تجاری

قاضی دادگاه Epic v. Apple، ایوان گونزالس راجرز، اخیرا رأی جدیدی را صادر کرده که طی آن، اپل باید از دستوری پیروی کند تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا بتوانند لینک‌ها و دکمه‌هایی را به گزینه‌های پرداخت خارجی خود اضافه کنند. در دستور جدید قاضی آمده است: «پیشنهاد اپل بر اساس خوانش انتخابی یافته‌های این دادگاه بوده و همه یافته‌هایی را که از حکم حمایت می‌کنند، نادیده می‌گیرد». بنابراین طبق حکم صادره، درخواست اپل برای به‌تاخیر انداختن تغییرات اپ استور رده شده و این شرکت تا تاریخ ۹ دسامبر سال جاری مهلت دارد تا دستورات را اجرایی کند.

رد درخواست اپل برای تاخیر در تغییرات اپ استور

قاضی گونزالس راجرز دستور خود را پس از جلسه سه‌شنبه در رابطه با شکایت ضدانحصاری که ناشر Fortnite Epic Games در سال 2020 ارائه کرد و امسال به محاکمه رفت، صادر کرد. در طول جلسه استماع، اپل بیان کرد که به زمان بیشتری نیاز دارد تا سیاست‌های ضدفرمان خود را بازنویسی کند که شامل قوانینی می‌شود که توسعه‌دهندگان برنامه را از پیوند دادن به روش‌های پرداخت علاوه‌بر اپ استور iOS، منع می‌کند.

این اولین باری است که اپل اجازه می‌دهد لینک‌های زنده در یک برنامه برای محتوای دیجیتال وجود داشته باشد. مارک پری، وکیل اپل در این باره بیان می‌کند: “ماه‌ها طول می‌کشد تا مسائل مهندسی، اقتصادی، تجاری و سایر موارد را کشف کنیم و این موارد بسیار پیچیده است. برای محافظت از کودکان، برای محافظت از توسعه‌دهندگان، برای محافظت از مصرف‌کنندگان، برای محافظت از اپل باید دستورالعمل‌هایی وجود داشته باشد و آنها باید در دستورالعمل‌هایی نوشته شوند که قابل توضیح، اجرا و اعمال باشند.”

اپل درصد بیشتری از حکم دادگاه را تحسین کرده است؛ جایی که قاضی گونزالس راجرز به این نتیجه رسید که اپل با حذف فورتنایت از اپ استور، قانون ضد انحصار را نقض نکرده است و گفت که این شرکت مجبور نیست حساب توسعه‌دهنده Epic را مجدداً بازگرداند. اما به این بخش اعتراض کرد و گفت که سیاست‌های ضد فرمان اپل اطلاعات مربوطه را از کاربران پنهان می‌کند و خواستار حذف آن‌ها شد.

رد درخواست اپل برای تاخیر در تغییرات اپ استور

رد درخواست اپل برای تاخیر در تغییرات اپ استور

پری اشاره کرد که اپل قبلاً یکی از دو تغییر موردنیاز را انجام داده است. در ماه آگوست، به‌عنوان بخشی از حل‌وفصل دعوای حقوقی، شرکت کوپرتینو قانونی را حذف کرد که طی آن برنامه‌نویسان اکنون می‌توانند از طریق ایمیل با کاربران خود در تماس باشند. اما اپل لینک‌های درون‌برنامه‌ای را به‌عنوان یک تهدید منحصربه‌فرد برای اعتماد و ایمنی کاربران به تصویر می‌کشد و می‌گوید که این لینک‌ها می‌توانند به توسعه‌دهندگان اجازه کلاه‌برداری از کاربران یا ارسال آن‌ها به سایت‌های مخرب را بدهند. ما معتقدیم که این تغییرات، اگر اپل مجبور به اجرای آنها شود، پلتفرم را به بستری نامناست تبدیل می‌کند. پری در ادامه راجع‌به این مورد بیان می‌کند: “اضافه کردن لینک‌ها به مصرف‌کنندگان آسیب خواهند رساند. آن‌ها به توسعه‌دهندگان نیز آسیب می‌رساند. این یک واقعیت است. این اتفاق خواهد افتاد.”

Epic درخواست اپل را به‌عنوان یک تاکتیک تأخیری که بدون تعهد واقعی برای تغییر انجام شده است، درنظر گرفت. گری بورنشتاین، وکیل Epic، گفت: “اپل هیچ کاری انجام نمی‌دهد مگر اینکه مجبور به انجام آن شود.”

قاضی گونزالس راجرز به درخواست اپل بدبین بود، به‌ویژه به این دلیل که علی‌رغم اینکه اپل فقط می‌خواست زمان بیشتری برای ارزیابی ریسک‌ها داشته باشد، خواستار توقف نامحدود حکم نیز شد. «شما زمان اضافی نخواسته‌اید. شما درخواست حکمی کرده‌اید که عملاً سال‌ها طول می‌کشد.» “شما برای چیزی درخواست کردید که ممکن است 3، 4، 5 سال طول بکشد.” پری پاسخ داد که اپل می‌خواهد تغییرات را تا زمانی که پرونده حل‌وفصل شود به‌تعویق بیندازد و گفت که مطمئن است “ما برنده درخواست تجدیدنظر خواهیم بود.”

این اظهارنظر اما، قاضی را تحت تأثیر قرار نداده و وی در دستور خود در عصر روز سه‌شنبه، اپل را متهم کرد که خواهان اقامتی بی‌پایان و بدون نیاز به تلاش برای رعایت آن است، و پیشنهاد کرد که “اپل هیچ دلیل معتبری برای دادگاه ارائه نکرده است. با توجه به استدلال شرکت مبنی‌بر اینکه با افزودن لینک‌های خارجی به سیستم‌های پرداخت جایگزین در برنامه‌ها، به این شرکت آسیب می‌رساند.

اپل معتقد است تا زمانی که تمام درخواست‌های تجدیدنظر در این مورد حل‌وفصل نشود، نیازی به اعمال تغییرات اضافی در کسب‌وکار این شرکت نیست.

با صدور رأی نهایی توسط قاضی دادگاه، این حکم قرار است در تاریخ 9 دسامبر اجرایی شود.

اپل در برابر اپیک: کدام شرکت سود کرد؟ برنده واقعی کیست؟ آیا فورتنایت به اپ استور بازمی‌گردد؟

دیدگاه شما پیرامون عدم قبول درخواست اپل مبنی‌بر به‌تاخیر انداختن رأی دادگاه برای بررسی بیشتر شرایط اعمالی به این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

اپل یه جور میگه اینکار به مشتریان ضرر میرسونه که انگار این منم که گوشی ۵۰۰ دلاری رو ۱۱۰۰ دلار میندازم یا دستمال توالت ۱۸ دلاری میفروشم ، بابا تو از ۱۳ درصد مشتریان موبایل ۴ برابر بیشتر از اون ۸۷ درصد اندرویدی به مشتریان چپوندی، تو دیگه حرف از ضرر به مشتری نزن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی