حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تا صدور رأی نهایی و پایان دادگاه علیه اپیک اجازه بازگشت فورتنایت به اپ استور را نمی‌دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

طبق جدیدترین اطلاعات درز کرده از دادگاه Epic v. Apple، وکلای اپل در هفته جاری به هم‌نوعان خود در اپیک گفته‌اند که این شرکت برنامه‌ای برای بازگشت فورتنایت به اپ استور در آینده نزدیک ندارد. علاوه‌بر این، اپل قصد ندارد تا زمانی که حکم دادگاه “نهایی و قابل تجدیدنظر” نشده، درخواست‌هایی را برای بازگرداندن حساب توسعه‌دهندگان اپیک گیمز در نظر بگیرد، فرایندی که ممکن است حتی تا سال‌ها نیز به‌طول انجامد.

اپل مانع بازگشت فورتنایت به اپ استور تا صدور رأی نهایی و پایان دادگاه علیه اپیک می‌شود

اطلاعات ذکر شده را اپل به‌تازگی در اختیار اپیک گیمز قرار داده است؛ درست پس از آنکه Tim Sweeney، مدیرعامل اپیک، به Phil Schiller ایمیل داده و خواستار بازگرداندن حساب توسعه‌دهندگان Epic Games شده است. سوینی بیان می‌کند که اپیک به دستورالعمل‌های اپل در “هر زمان و هر کجا” پایبند خواهد بود، اما در ادامه توضیح می‌دهد که اپیک تنها درصورتی فورتنایت را احیا خواهد کرد که اپل به “حکم دادگاه” پایبند بوده و به برنامه‌ها اجازه دهد “شامل لینک‌های خارجی باشند.”

همانطور که در اوایل ماه جاری بیان شد، قاضی ناظر بر پرونده حکم داد که اگر توسعه‌دهندگان بخواهند، اپل باید به آنها اجازه دهد در کنار خریدهای درون برنامه‌ای، لینک‌هایی را به روش‌های پرداخت خارجی نیز ارائه دهند. اپل تا ماه دسامبر فرصت دارد تا شرایط دادگاه را اجرا کند؛ با این حال، این شرکت هنوز تصمیم نگرفته است که از این تصمیم تجدید نظر کند و یا جزئیاتی در مورد چگونگی “کلید‌های متا دیتا، لینک‌های خارجی یا سایر فراخوان‌ها برای اقدام” دادگاه به‌منظور هدایت مکانیسم‌های خرید ارائه کند.

اگرچه به اپل دستور داده شد قوانین “ضد انحصاری” خود را تغییر دهد تا توسعه‌دهندگان بتوانند مشتریان خود را به‌روش‌های دیگر پرداخت نیز هدایت کنند، اما این حکم عمدتاً به نفع اپل بوده و مشخص شد که این شرکت تحت قوانین انحصاری فدرال یا ایالتی، انحصارطلب نیست. اپیک اما، از این تصمیم ناراضی بود و با تجدید نظر در این حکم، دعوای حقوقی بین دو شرکت را طولانی‌تر کرد. اپل نیز ممکن است از حکم قاضی تجدید نظر کند، اما هنوز تصمیم به این کار نگرفته است.

ممانعت اپل از بازگشت فورتنایت به اپ استور

ممانعت اپل از بازگشت فورتنایت به اپ استور

اپل اعلام کرد که به‌دلیل اظهارات عمومی تیم سوینی در مورد نتیجه دادخواهی و “رفتار دوگانه” Epic در گذشته، “تصمیم خود را گرفته است تا درحال‌حاضر حساب برنامه توسعه‌دهندگان اپیک را بازیابی نکند.” اپل به‌خوبی از حق بازگرداندن حساب توسعه‌دهندگان Epic Games برخوردار است چراکه دادگاه حکم کرد که اپیک قرارداد خود با اپل را نقض کرده است و خاتمه حساب توسعه‌دهندگان این شرکت توسط اپل “معتبر، قانونی و قابل اجراست”. اپل هیچ‌گونه تعهد قانونی برای بازیابی حساب توسعه‌دهندگان Epic Games ندارد.

سوینی نامه‌های دو شرکت را در توییتر به‌اشتراک گذاشته و بیان کرد که “اپل دروغ گفت”؛ هنگامی‌که پیش‌تر این شرکت اعلام کرده بود که در صورت رعایت قوانین اپ استور، از بازگشت Epic به این فروشگاه استقبال می‌کند. با اینکه اپیک در گذشته عدم تمایل به رعایت شرایط App Store را نشان داده است، احتمالا اپل نگران باشد که در صورت بازگرداندن حساب آنها، اپیک راه دیگری را برای رد دستورالعمل‌ها پیدا کند. اپل می‌خواهد قبل از اتخاذ تصمیم بیشتر در این زمینه، منتظر فرجام خواهی دادگاه بماند.

اپیک گیمز همچنین مجبور به پرداخت 6 میلیون دلار به اپل شد که 30 درصد از درآمدی می‌باشد که از برنامه Fortnite با استفاده از گزینه پرداخت مستقیم به‌صورت غیرقانونی دریافت کرده است. این شرکت درنهایت و اوایل این ماه مبلغ فوق را به اپل پرداخت کرد.

ایلان ماسک سهم ۳۰ درصدی اپل از اپ استور را نوعی “مالیات جهانی” بر اینترنت می‌داند

نظر شما راجع‌به تصمیم اپل مبنی‌تر عدم صدور مجوز برای بازگشت فورتنایت اپیک گیمز به اپ استور تا مشخص شدن نتیجه نهایی دادگاه دعوی این دو شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی