حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی هوشمند در کره جنوبی منتشر شد: موفقیت عجیب گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، سامسونگ

براساس تازه‌ترین آمار مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research که گزارش آن ازطریق وب‌سایت کره‌ای The Elec منتشر شده، سهم بازار فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال 2021 میلادی در کره جنوبی به رکورد بالایی رسیده است. طبق این بررسی، رشد این شرکت عمدتا به‌دلیل محبوبیت گوشی‌های تاشو و خروج ال جی از بازار موبایل صورت گرفته است. عجیب‌ترین بخش این گزارش اما، آنجاست که فروش یکی از دو مدل گوشی تاشو عرضه‌شده سامسونگ در سال جاری و به‌طور دقیق‌تر، مدل کوچک‌تر آن یعنی گلکسی زد فلیپ ۳، از تمامی دستگاه‌های دیگر عرضه‌شده توسط سایر تولیدکنندگان و خود سامسونگ نیز پیشی گرفته و فاصله معنادارای با رتبه دوم لیست یعنی گلکسی اس ۲۱ دارد به‌طوری‌که میزان فروش آن، نزدیک به دو برابر بیشتر از پرچمدار اصلی ۲۰۲۱ سامسونگ می‌باشد.

آمار فروش گوشی هوشمند در کره جنوبی

براساس این گزارش، سهم بازار سامسونگ در خاک خود در سه‌ماهه سوم سال 2021 به 85 درصد رسیده و پس از آن، رقیب اصلی این شرکت یعنی اپل با 12 درصد، در رتبه دوم قرار گرفته است. عرضه این غول فناوری مستقر در کوپرتینو در سه‌ماهه سوم کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده زیرا سری آیفون ۱۳ تنها در ماه اکتبر در کره جنوبی به‌فروش رسیده است.

از این رو، بدون رقابت ال جی، 9 مورد از 10 گوشی پرفروش در کره جنوبی، توسط سامسونگ تولید شده‌اند. بدین ترتیب، تنها سهم اپل در این لیست، به جایگاه نهم و به گوشی سال گذشته آیفون ۱۲ این شرکت اختصاص دارد.

آمار فروش گوشی هوشمند در کره جنوبی

آمار فروش گوشی هوشمند در کره جنوبی

پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در این دوره، به Galaxy Z Flip 3 تعلق داشته و پس از آن نیز، Galaxy S21 در رتبه دوم قرار گرفته است؛ درحالی‌که Galaxy Z Fold 3 به جایگاه چهارم بسنده می‌کند. این دو گوشی تاشو به‌تنهایی نزدیک به یک میلیون دستگاه تنها در مدت زمان سه ماه فروش داشته‌اند.

همچنین مکان سوم در این لیست، به یک گوشی میان‌رده از سوی سامسونگ یعنی Galaxy A32 اشاره دارد که بیانگر اینست که عمده کاربران کره‌ای، نمونه‌های پرچمدار گران‌قیمت را به دستگاه‌های ضعیف‌تر ارائه‌شده توسط این کمپانی ترجیح می‌دهند.

Counterpoint تخمین می‌زند که بازار گوشی‌های هوشمند کره جنوبی در سه‌ماهه چهارم 2021 به‌دلیل تقاضای زیاد برای گوشی‌های تاشو سامسونگ و عرضه سری آیفون 13 به رشد خود ادامه دهد. با این حال، نرخ رشد به‌دلیل کمبود جهانی تراشه و ارائه ضعیف‌تر پرچمداران نسبت به سال گذشته، بالا نخواهد بود.

دیدگاه شما پیرامون ‌آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱ در کره جنوبی چیست؟ فروش فوق‌العاده قوی گلکسی زد فلیپ ۳ در این دوره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا تصور می‌کردید یک گوشی تاشو بتواند به این زودی، جایگاه نخست محبوبیت در میان کاربران را بدست آورد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی