حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی A13 5G معرفی شد: ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ با دوربین ۵٠ مگاپیکسلی

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، سامسونگ

سامسونگ با ارائه گوشی‌های مقرون به صرفه سری Galaxy A خود طی گذشته، موفق شد تا بازار گوشی‌های رده پایین و اقتصادی را به سلطه خود در بیاورد. سامسونگ امروز گوشی گلکسی A13 5G را رسماً معرفی کرد. این گوشی، دارای مشخصاتی ویژه و البته، پشتیبانی از اینترنت 5G است.

مشخصات فنی و قیمت سامسونگ گلکسی A13 5G

بیش از ١ ماه پیش، رندر Galaxy A13 5‌‌G منتشر شد و چشم اندازی اجمالی به این گوشی را به ما بخشید.

 

رندر Galaxy A13 5G سامسونگ با طراحی مشابه گلکسی A32 منتشر شد

 

بر اساس گزارش Gizmodo، گلکسی A13 5G که جدیدترین گوشی سامسونگ است، ارزان‌ترین گوشی 5G این برند نیز محسوب می‌شود. گلکسی A13 5G، بسیاری از مشخصات مناسب و درخور رده قیمتی این دستگاه را نسبت به برندی که دارد، ارائه می‌دهد. البته اگر استفاده شما، در حد استفاده از یک گوشی پرچمدار نباشد!

گوشی رده پایین جدید سامسونگ، مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رفرش ریت ٩٠ هرتزی می‌باشد. رفرش ریت ای نمایشگر، مشابه همان همان چیزی است که در وان پلاس ٨ و پیکسل ۵ گوگل هم دریافت خواهید کرد. البته شما نباید انتظار قدرت پردازشی در حد دو گوشی مورد اشاره داشته باشید. چرا که تراشه داخل این گوشی، تراشه ٧ نانومتری مدیاتک Dimensity 700 است.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ / Dimensity 700 با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

 

در کنار این مجموعه، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در Galaxy A13 5G موجود است. همچنین در صورت کمبود میزان حافظه داخلی، می‌توانید از درگاه کارت حافظه جانبی تا سقف ١ ترابایت استفاده کنید. برای بازگشایی سریع‌تر و امن‌تر این گوشی، حسگر تشخیص اثرانگشت روی فریم قرار گرفته است. وجود همچنین جک ٣.۵ میلی متری هدفون نیز می‌تواند جبران مافاتی برای عدم استفاده از اسپیکر استریو باشد.

گلکسی A13 5G, دارای دوربین اصلی سه گانه ٢+٢+۵٠ مگاپیکسلی است. این گوشی، می‌تواند تصاویر ماکرو را ثبت کند. اما متأسفانه تصاویر فوق عریض توسط این دوربین قابل ثبت نیستند. دوربین سلفی تکی این گوشی، در ناچ قطره‌ای جای خوش کرده است.

از سوی دیگر، باتری این گوشی دارای ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی است. سامسونگ گلکسی A13 5G، از شارژر ١۵ واتی پشتیبانی می‌کند. گلکسی A13 5G، در زمان خرید از شارژر دیواری بهره مند نیست. بنابراین، شما باید هزینه‌ای جداگانه را برای دریافت این شارژر بپردازید! از سوی دیگر، گلکسی A13 5G با آخرین نسخه اندروید روانه بازار نمی‌شود. گلکسی A13 5G، با سیستم عامل اندروید ١١ ارائه می‌شود. البته این طبیعی است. زیرا گوشی‌های رده بالاتری مانند گلکسی S20، در انتطار دریافت اندروید ١٢ هستند. البته مدل‌های گران‌تر و جدیدتر سامسونگ، این آپدیت را به صورت بتا دریافت نموده‌اند. این گوشی، دارای آنتن Sub-6GHz است. در نتیجه، شما می‌توانید در آمریکا از اینترنت 5G اپراتورهای مد نظر استفاده کنید.

در نهایت، شایان ذکر است که قیمت این دستگاه در آمریکا برابر با ٢۴٩ دلار است. این گوشی، از مشخصات قابل قبولی بهره می‌برد. همچنین در مقایسه با گلکسی A12، پیشرفت‌های زیادی در Galaxy A13 5G حاصل شده‌اند. در کل، کار سامسونگ در ارائه Galaxy A13 5G خوب بوده است.

اما در مقایسه با یک گوشی در همین بازه قیمتی، مانند OnePlus Nord N200، با قیمت ٢۴٠ دلار آمریکا وجود دارد. این گوشی، از اینترنت 5G هم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ٩٠ هرتزی، باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، تراشه Snapdragon 480 و نمایشگر کمی بزرگ‌تر از ۶.٧ اینچ، از مشخصات این گوشی است. به همین صورت، گلکسی A13 5G کار سختی برای رقابت در پیش دارد.

نظر شما در مورد سامسونگ گلکسی A13 5G و ویژگی‌های آن چیست؟ آیا با این برچسب قیمتی، خرید آن را پیشنهاد می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، مشخصات خوبی داره،ولی چیپست روی حداقل از دایمن810 استفاده میکرد، دایمن700 هم خوبه نه اینکه بگم بد باشه ولی چون گوشی بروزی هستش حداقل از جیپست بروزتری استفاده میکرد، دوربین اصلیشم 50 گزاشته که خوبه، باطری 5000 هزار میلی آمپرم عالیه البته فست شارژش تا حدودی ضعیفه، البته خب سامسونگ زیاد از فست شارژهای قوی استفاده نمیکنه، تو پرچمدارش 25 استفاده کرده، پس 15 وات رو که گزاشته باید خداروشکر کرد😅😅 البته بدبختانه شارژشم تو کارتن نیستشو بایدجدا خرید

مشخصات چرا اینقدر عجیب غریبه!!؟؟
نه شارژر تو جعبش داره نه دوربین اولترا واید داره نه اندروید ۱۲ رو داره یدونه نسخه ۶۴ گیگابایتی داره…!
حالا خوبیش اینه چیپستش دایمن ۷۰۰ شده و طراحیشم نسبت به نسل قبل بهتر شده و سرعت نمایشگرم بهتر شده.
امیدوارم در کنار معرفی نسخه 5G یه نسخه 4G هم معرفی کنه.

RNRN Toranji Version

چرا تقریبا هیچکی از دایمن ۷۲۰ استفاده نمیکنه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️