حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی های هوشمند جهان؛ تسلط سامسونگ بر بازار جهانی اندروید

بازار گوشی‌های هوشمند جهان در چند وقت اخیر، به دلیل بحران‌های اقتصادی دچار مشکلات زیادی شده بود و شرکت‌ها نیز مجبور به کاهش تولیدات خود شده بودند. اکنون آمار فروش گوشی های هوشمند جهان حکایت از تسلط سامسونگ بر بازار جهانی اندروید دارد. با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش گوشی های هوشمند جهان؛ تسلط سامسونگ بر بازار جهانی اندروید

در سراسر جهان، اکثر مردم یک گوشی اندرویدی در دست دارند. طبق آمار Statcounter، اندروید ۷۱.۳ درصد سهم جهانی از کل گوشی‌های هوشمند در این ماه را به خود اختصاص داده است، در حالی که همین ماه در سال گذشته ۷۱.۱ درصد بود. در حالی که سال گذشته بیش از یک میلیارد گوشی اندرویدی عرضه شده بود، در مجموع ۲.۸ میلیارد کاربر فعال اندروید وجود دارد. بر اساس گزارش SportsLens.com، حدود ۷.۴ درصد از این گوشی‌ها از مدل‌های گلکسی سامسونگ هستند و همچنین سامسونگ نیز ۳۴.۶ درصد از بازار جهانی اندروید را در این ماه در اختیار دارد.

احتمالا جای تعجب نیست که برند گلکسی محبوب‌ترین سری گوشی‌های اندرویدی جهان است. به هر حال، سامسونگ هر سال بیشترین تعداد گوشی هوشمند را عرضه می‌کند. تسلط سامسونگ بر بازار اندروید احتمالا یکی از دلایلی بود که LG از این تجارت بزرگ کنار کشید. البته باید این را هم بگوییم که مشکلات این شرکت ناشی از انتخاب‌ها و سیاست‌هایی بود که در رقابت با سامسونگ انجام داد.

آمار فروش گوشی های هوشمند جهان

داده‌های موسسه AppBrain نشان می‌دهد که سامسونگ ۳۴.۶ درصد سهم بازار جهانی اندروید را در این ماه در دست دارد. پس از این تولید کننده مقیم کره جنوبی، شیائومی با ۱۴.۳ درصد از سهم بازار و پس از آن، اوپو با سهم ۱۰.۳ درصدی قرار دارد. ویوو نیز ۹.۸ درصد و هواوی هم با ۶.۷ درصد در رده پنجم قرار دارند. در سال ۲۰۱۹، هواوی با سهم ۱۷.۶ درصدی از بازار جهانی موبایل، دومین شرکت بزرگ گوشی هوشمند در کره خاکی بود و تنها پس از سامسونگ با ۲۱.۸ درصد، در رتبه دوم جا خوش کرده بود.

اما در بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲، ایالات متحده با تحریم این شرکت و ممانعت از دریافت منابع از زنجیره تامین هواوی در ایالات متحده و همچنین جلوگیری از دستیابی این شرکت به تراشه‌های تولید شده توسط کارخانه‌های تراشه سازی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کردند، عملا ادامه بقا را برای این شرکت دشوار کرد. این شرکت به فروش زیر برند خود یعنی Honor خود روی آورد، سپس سیستم عامل Harmony خود را برای جایگزینی با Google Mobile Services اندروید توسعه داد و از تراشه‌های اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده می‌کند که فقط برای کار با شبکه 4G LTE طراحی شده‌اند.

اما محبوب‌ترین دستگاه اندرویدی در سراسر جهان برای نیمه اول ماه جاری کدام است؟ بر اساس اطلاعات مختلف، این دستگاه گوشی میان رده سامسونگ یعنی گلکسی A12 با ۲.۱ درصد از سهم کل گوشی‌های اندروید این ماه است. پس از این مدل، سامسونگ A21s با ۱ درصد سهم و گلکسی A10s نیز با سهم ۱ درصد قرار دارند. همه این گوشی‌ها بخشی از سری میان‌رده گلکسی A هستند که به صفحه‌ نمایش‌های بزرگ، دوربین‌های مناسب و باتری‌های حجیم مجهز هستند.

آمار فروش گوشی های هوشمند جهان

به عنوان مثال، گلکسی A12 دارای یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی LCD با وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ یعنی HD+ است. این گوشی از تراشه ۱۲ نانومتری Helio P35 مدیاتک قدرت می‌گیرد و دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است (۴۸.۲ گیگابایت در دسترس کاربر است). یک درگاه کارت حافظه microSD با ظرفیت ۱ ترابایت برای ذخیره سازی اطلاعات اضافی وجود دارد.

در پشت دستگاه یک چینش دوربین چهارگانه متشکل از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (f/2.0)، یک دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی برای نمای نزدیک و یک دوربین با سنسور ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو نیز برای مصارف سلفی و چت تصویری وجود دارد. با توجه به اینکه گلکسی A12 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که با ظرفیت ۱۵ وات شارژ می شود، و همچنین با توجه به HD+ بودن نمایشگر، تعجب آور نیست عمر باتری این دستگاه باید فوق العاده باشد.

آمار فروش گوشی های هوشمند جهان

به گفته PhoneArena، سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو پیشتاز است. سال گذشته گلکسی زد فلیپ ۳ محبوب‌ترین گوشی در این رده بوده است. در اوایل سال جاری، این شرکت، گلکسی زد فولد ۴ را که نمایش صفحه نمایش ۷.۶ اینچی آن به اندازه تبلت یک باز می‌شود و گلکسی زد فلیپ ۴ که برای ارائه یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی باز می‌شود را عرضه کرد.

همچنین در بخش دیگر، روند رشد بازار گوشی‌های هوشمند طی پنج سال گذشته به نفع iOS و به ضرر اندروید بوده است. لازم به ذکر است در حالی که سهم بازار اندروید در سراسر جهان حدود ۷۱ درصد است، در کشورهایی مانند برزیل، هند، اندونزی، ترکیه و ویتنام، اندروید ۸۵ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. در مورد iOS، سهم بازار جهانی آن در حدود ۲۸ درصد است و به طور سالانه ثابت مانده است. اما به نظر می‌رسد روند بلند مدت این رقابت به نفع اپل باشد. طی پنج سال گذشته، سهم اندروید از بازار جهانی ۱.۸ درصد کاهش یافته است، در حالی که iOS شاهد بهبود ۸ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان