همگی میدانیم که رویداد بزرگ آینده شیائومی، در ماه دسامبر برگزار خواهد شد. این همان رویدادی است که انتظار میرود پرچمدار این شرکت یعنی شیائومی ۱۲ در آن رونمایی شود. اکنون اطلاعاتی منتشر شده است که تاریخ دقیق معرفی شیائومی ۱۲ را مشخص میکنند. به گفته برخی منابع، پرچمدار آینده این شرکت در شانزدهم دسامبر ۲۰۲۱ (۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰) معرفی خواهد شد.
شایعات حاکی از آن است که معرفی این پرچمدار در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) صورت خواهد گرفت. رویداد آینده شیائومی کوتاه و محدود نخواهد بود، به آن معنا که در این رویداد به جز پرچمدار آینده این شرکت، محصولات دیگری نیز معرفی میشوند. علاوه بر شیائومی ۱۲، ممکن است رابط کاربری MIUI 13 و نسخه به روز شده شیائومی میکس فولد رونمایی شود. اما نباید روی معرفی شیائومی ۱۲ پرو و شیائومی ۱۲ اولترا حساب کنید. به احتمال زیاد این دو دستگاه در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد.
طبق اطلاعات منتشر شده، پرچمدار آینده شیائومی باید دارای صفحه نمایش AMOLED با رفرش ریت بیشتر و رزولوشن 2K باشد. تراشه اسنپدراگون ۸۹۸، شارژ سیمی ۱۲۰ واتی و دوربین پشتی سه گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، از دیگر مشخصات این دستگاه است. اگر تاریخ ادعا شده واقعی باشد، باید تا اوایل دسامبر این برند اقدام به انتشار اطلاعیه بکند.
لو ویبینگ، مدیر کل برند ردمی شیائومی، اخیراً در مورد برنامههایی برای رشد تجارت گوشیهای هوشمند در بازار چین صحبت کرده است. بر اساس برآورد Canalys، در سه ماهه سوم سال جاری؛ تقریباً ۷۸.۸ میلیون گوشی هوشمند در چین فروخته شده است. که ۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. پیشتاز این بازار برند ویوو با سهم حدود ۲۳ درصد است. پس از آن Oppo و Honor قرار دارند که به ترتیب ۲۱ و ۱۸ درصد از بازار تلفن های هوشمند چین را در اختیار دارند. شیائومی اکنون با ۱۴ درصد در جایگاه چهارم قرار دارد.
ویبینگ گفت که بنیانگذار شیائومی یعنی لی جون دستورات سختگیرانه ای داده است. تا طی سه سال آینده این شرکت به پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در چین تبدیل شود. برای محقق شدن این امر، شیائومی به طور فعال یک شبکه خرده فروشی را توسعه خواهد داد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است. زیرا در چین حدود ۷۰ درصد از خرید های تلفن های هوشمند از طریق فروشگاه های فیزیکی صورت میگیرند.
شیائومی ۱۲ وارد مرحله تولید انبوه شده است؛ احتمال استفاده از طراحی کاملا جدید
اکنون شبکه فروش شیائومی در چین تقریباً ۱۰ هزار فروشگاه دارد. شیائومی میخواهد که در طی سه سال آینده، تعداد این فروشگاه ها به ۳۰ هزار عدد برسد. البته که با وجود رقبای قدرتمندی مانند اوپو و ویوو، شیائومی کار آسانی در پیش نخواهد داشت.
نظر شما درباره Xiaomi 12 چیست؟ آیا این شرکت میتواند تبدیل به پرفروش ترین برند چین شود؟
“زیرا در چین حدود ۷۰ درصد از خرید های تلفن های هوشمند از طریق فروشگاه های فیزیکی صورت میگیرند.”
همونجایی که باعث میشه شرکتای دولتی عملکرد بهتری داشته باشند نسبت به شرکت های آنلاین فروشی مثل شیائومی…
در لینک زیر به طور دقیقتری درباره رویکرد جدید شیائومی توضیح دادیم:
https://toranji.ir/?p=1119065
اه مرسی بله مطالعه کردم… درسته در حال تغییر روند هست…